Metode demonstrate stiintific pentru a fi mai putin stresata

Da, stim! Ai auzit de nenumarate metode “miraculoase” prin care poti sa tii stresul la distanta, insa avem stiinta de partea noastra pentru a te convinge. Iata cateva trucuri demonstrate stiintific pentru a depasi gratios situatiile de criza.

Metode demonstrate stiintific pentru a fi mai putin stresata

Toate trecem prin stari si situatii anxioase, create de cele mai multe ori de stilul de viata haotic. Dar sunt remedii care ne iau gandul de la griji, ne relaxeaza si ne ajuta sa depasim perioadele de criza.

Iata cateva dintre ele, metode demonstrate pentru a fi mai putin stresata!

Mergi la cumparaturi!

Blamata atat de des, retail therapy chiar functioneaza! Un studiu al Universitatii Michigan a demonstrat ca mersul la cumparaturi te poate ajuta sa te simti mai putin trista. Oamenii de stiinta considera ca acest lucru se intampla datorita sentimentului de control care se instaureaza imediat dupa ce ai luat decizia de a pune in cos anumite produse.

Creeaza!

Ai auzit, mai mult ca sigur, de noile carti de colorat pentru adulti! Este un trend de amploare si, daca strambi cumva din nas, sceptica, afla ca acestea sunt o metoda grozava de a te simti mai putin stresata. Cercetari publicate in Jurnalul American al Sanatatii Publice au revelat faptul ca sesiunile de exprimare a creativitatii prin muzica, dans, pictura sau orice altceva ce iti face placere sunt de mare ajutor in vindecarea persoanelor care au suferit traume sau afectiuni fizice.

Ia o pauza si nu te simti prost din cauza asta!

Ofera-ti cateva clipe de pauza, in fiecare zi, si nu te simti vinovata pentru asta. Nu esti un cal de curse! Fiecare persoana are nevoie de cateva momente in care sa-si lase mintea sa hoinareasca, chiar si la birou. Si asta se intampla, de obicei, dupa masa de pranz, nu? Studii de specialitate, conduse de Asocatia Americana de Psihologie, au demonstrat ca o scurta pauza, cand simti nevoia, te poate ajuta sa te concentrezi mai bine si sa te simti mai putin coplesita de toate sarcinile agendei zilnice.

Nu te mai uita la stiri si vei fi mai putin stresata!

Ai avut o zi proasta? Poate ar fi bine sa nu deschizi televizorul, pentru a urmari stirile – un studiu din 2014 a dezvaluit ca 40% dintre adultii stresati au listat stirile TV drept o sursa constanta de stres. Acest lucru se agraveaza cand stirile sunt violente, iar asta e ceva la ordinea zilei, nu? Poate ar fi mai inspirat sa gasesti o sursa alternativa de a fi informata. Incearca sa citesti stirile online, in momentele cand esti mai relaxata.

Gandeste-te la cei din jur!

Cand esti nervoasa, incearca sa nu te lasi prinsa in valtoarea propriilor ganduri si nu le dezvolta. Desi acest lucru este mai usor de spus decat de facut, poate fi cheia relaxarii tale. Unul dintre primele impulsuri atunci cand ne confruntam cu o situatie stresanta este sa discutam cu o persoana apropiata, pentru a ne elibera. Insa ce ar fi daca ai face exact invers si ai ajuta tu? Cercetarile au demonstrat ca a fi de ajutor celor dragi poate fi o metoda de a te relaxa si de a te simti mai putin stresata. Persoanele care fac un gest bun, oricat de mic, se simt mult mai fericite la final de zi, spune un studiu prezentat in revista Clinical Psychological Science. Asadar, suna-ti un prieten in impas si ofera-ti suportul.

Foto: Imaxtree

Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet