Masa de pranz – cum sa mancam corect!

Nu e o noutate faptul ca a manca rapid un sandwich in fata calculatorului nu este deloc recomandat.

Masa de pranz – cum sa mancam corect!

Uite ce alte greseli comune exista si ce trebuie sa faci pentru a-ti transforma pranzul intr-o sursa de energie care sa-ti potoleasca foamea si sa-ti dea putere.

Cum, ce si unde mananci!

Fiind masa din mijlocul zilei, pranzul este de multe ori neglijat sau chiar ignorat, dar a venit momentul sa ii acorzi putina atentie, in special daca iti doresti sa scapi de kilogramele in plus cu care te lupti. Locul in care iei masa de pranz, timpul pe care il acorzi si continutul pranzului tau sunt foarte importante pentru silueta ta. Oamenii de stiinta spun ca daca consumi tipurile potrivite de carburanti la pranz, asta te va ajuta sa stai concentrata si sa fii productiva pentru restul zilei. Totusi, nu exagera! Prea multa mancare sau consumul alimentelor nepotrivite pot avea efectul invers.

Diversifica meniul!

Nu poti manca in fiecare zi ton. Chiar daca acesta este bun pentru organism, nu este bine sa facem excese. Diversitatea este vitala pentru a acumula intreaga paleta de nutrienti necesara pentru a te mentine sanatoasa. Ba mai mult, iti va face farfuria sa arate mai bine si mai apetisanta, asa ca vei manca mai cu pofta. De asemenea, persoanele care mananca sanatos si echilibrat la pranz, mananca mai putin la masa de seara, lucru ce este benefic pentru controlarea greutatii. Specialistii recomanda un meniu de aproximativ 400-500 de calorii cu 25% proteine, 25% cereale integrale si 50% legume colorate, alaturi de 100 de calorii de grasimi sanatoase.

Dacă dorești să eviți carnea, iată o rețetă perfectă de chiftele de post!

Nu manca prea tarziu!

Este litera de lege! Pranzul, trebuie sa fie.. pranz. Asta inseamna ca masa trebuie consumata pana in ora 15:00, cel tarziu. Nutritionistii sugereaza chiar planificarea meselor asa cum iti planifici si intalnirile, pentru a te asigura ca nu depasesti ora recomandata. A manca prea tarziu inseamna a pierde mai putine kilograme decat atunci cand mananci normal. De asemenea, cel mai bun interval de timp pentru a consuma pranzul este la aproximativ 6 ore dupa micul dejun, cu o mica gustare intre cele doua mese in cazul in care simti nevoia. Este important sa mananci atunci cand iti este foame si sa nu astepti sa te infometezi.

Nu sta in fata calculatorului!

In urma unor cercetari s-a demonstrat ca foarte multa lume munceste chiar si in timpul pauzei de masa. Sunt multe motive pentru a te opri din a face asta, pe langa firimiturile care iti vor strica tastatura. Unul dintre ele ar fi acela ca este foarte usor sa fii distras si sa uiti cat de mult mananci. Astfel, vei manca excesiv fara sa-ti dai seama, realizand numai cand deja este prea tarziu. Un al doilea motiv ar fi faptul ca un monitor are de 100 de ori mai multe bacterii decat o masa de bucatarie si de 400 de ori mai mult decat o toaleta (curata), astfel ca risti sa te imbolnavesti mult mai usor. Ridica-te si gaseste alt loc pentru a manca pentru a te feri de boli!

Fereste-te de restaurante!

Da, este adevarat faptul ca s-a demonstat ca atunci cand suntem cu prietenii la un restaurant tindem sa fim mult mai relaxati dupa aceea, insa studiile au aratat, de asemenea, ca o portie preparata intr-un restaurant are cu pana la 1000 de calorii in plus fata de o portie preparata in casa. Asa ca sfatul specialistilor este sa ne interesam ce si unde mancam inainte de a ne lasa furati de aspectul placut al farfuriilor din restaurante.

Text: Teodora Maracineanu
Foto: Fresh salad with arugula, figs and honey, healthy food from Shutterstock

Daca vrei o idee pentru o masa de pranz satioasa si usor de preparat, iti recomandam cartofi de chiftele

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet