6 lucruri pe care trebuie sa le stii daca esti insarcinata si faci sport

Daca esti insarcinata (felicitari!), nu trebuie sa iti sari ora preferata de cardio sau sa renunti la rutina de jogging. Dar inainte de a-ti incepe exercitiile sub forma a doua persoane, sunt cateva lucruri pe care ar trebui sa le ai la cunostinta – care e limita si cat de mult ar trebui sa iti impingi muschii in timpul sarcinii.

6 lucruri pe care trebuie sa le stii daca esti insarcinata si faci sport

Iata cele sase lucruri esentiale legate de activitatea fizica, pe care fiecare femeie gravida trebuie sa le stie:

1. Nu iti vei seta niciun deadline/scop maret

Nu este momentul in care sa-ti propui sa devii mai musculoasa, sa pierzi in greutate sau sa duci la final primul tau triatlon. In schimb, scopul tau primordial pentru urmatoarele luni ar trebui sa fie acela de a-ti mentine starea de bine curenta. Ca o regula generala, poti performa in timpul sarcinii oricare din antrenamentele pe care obisnuiai sa le faci inainte de a afla marea veste, dar ar trebui sa pastrezi legatura cu doctorul sau cu un antrenor familiarizat cu starea ta de sanatate inainte sa incepi alte tipuri de antrenamente sau sa cresti intensitatea lor.

2. Exercitiile vor deveni mai greu de realizat

In timpul sarcinii, vei fi surprinsa de cat de grele vor deveni exercitiile pe care obisnuiai sa le faci fara efort. In timp ce pornesti la drum asteptandu-te sa transpiri si sa rezisti asa cum o faceai de obicei, vei observa ca muschii tai vor obosi mai repede, iar gafaielile incep mult mai devreme. Asta se intampla din cauza faptului ca centrul tau de greutate este intr-o continua schimbare. E ca si cand ai purta o curea pe care adaugi pietre grele cu fiecare saptamana care trece, in timp ce te straduiesti sa mentii acelasi nivel de activitate. Si, lasand deoparte kilogramele in plus, burtica ta ce creste in permanenta iti inghesuie toate organele. Asa ca respiratiile adanci vor deveni din ce in ce mai greu de realizat, iar pauzele de mers la baie trebuie sa devina un must'. Nu te preocupa in a-ti urmari progresul sau a numara pasii facuti. La urma urmei, daca in timpul sarcinii ti-ai continuat antrenamentele, esti tare oricum!

3. Modificarile sunt prietenele tale

Pana si fanaticele vor face un pas inapoi – mai ales in cel de-al treilea trimestru. Si e in regula. Simte-te libera sa-ti alegi intensitatea si durata exercitiilor sau ofera-ti pauze de odihna mai dese.
Rasfata-te, indiferent de orice ai avea nevoie. Poti utiliza scandurile in cadrul exercitiilor tale de stabilitate, dar, pe masura ce vei inainta in sarcina si vei lua in greutate, ajusteaza-le cand simti ca nu mai au aceeasi forma.
Cum stii care e momentul in care trebuie sa incetinesti exercitiile? Exceptand evidentul sfat, asculta-ti corpul', testul vorbeste in timp ce mergi' e mai mult decat recomandat. Poti purta o conversatie in timp ce faci exercitii? Daca nu poti vorbi, atunci ar trebui sa scazi intensitatea exercitiilor. De altfel, daca experimentezi o crestere a durerilor musculare, te simti excesiv de obosita sau ai probleme cu somnul, nu ar deranja pe absolut nimeni daca ai vorbi cu doctorul tau pentru a te asigura ca antrenamentul curent te ajuta, si ca nu dauneaza sanatatii tale.

4. Burtica ta devine buclucasa

In momentul in care vei avea 30 de saptamani de sarcina, vei observa ca stomacul tau va arata de parca s-ar juca un delfin inauntrul sau. Nu ezita sa iti achizitionezi o banda de sprijin pentru un plus de stabilitate in jurul burticii, lucru care nu prea va schimba modul in care arata ea, dar care te va face sa te simti mai in siguranta.

5. Transpiratia ta nu va dauna travaliului

O multime de femei se ingrijoreaza din cauza faptului ca antrenamentele dure le pot aduce mai aproape de nasterea propriu-zisa mai devreme decat ar trebui. Si, in timp ce deja am stabilit ca exercitiile nu dauneaza travaliului, mitul vine totusi cu o graunta de adevar: e un lucru comun acela de a experimenta contractiile non-travaliu in timpul exercitiilor in cel de-al treilea trimestru. In apropierea nasterii, uterul tau sufera usoare loviri pe o cincime din totalul masei de sange a corpului, iar in momentul in care faci exercitii, o parte din sange va merge catre muschi, pentru a distribui nutrienti . Ca rezultat, uterul tau se lupta pana cand fluxul sangelui revine la normal. Daca experimentezi contractii in timp ce faci exercitii, nu te agita. Ofera-le 10 minute si se vor calma.

6. Nu ar trebui sa te pui pe spate

In timp ce stii deja ca exercitiile care implica stomacul nu vor fi deloc confortabile, in siguranta sau chiar posibile de realizat pentru tine, dupa primul trimestru e intotdeauna indicat sa eviti exercitiile care presupun sa te asezi pe spate. Cand stai in acea pozitie, uterul tau marit si fetusul pot comprima cu usurinta vena cava, vasul major responsabil cu livrarea sangelui catre inima ta de la jumatatea inferioara a corpului. Rezultate: ameteala, lesin sau chiar palpitatii. In plus, cantitatea de sange care ajunge la fetus ar putea fi compromisa. Orice muschi pe care vrei sa il lucrezi fiind pe spate poate fi inlocuit prin stand in picioare sau pe o parte.

Vezi când poți rămâne gravidă folosind acest calculator de fertilitate!

Text: Denisa Matei

Foto: Instagram

Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet