Legumele sau Cum sa fii in trendul sanatatii (de Sorina Fredholm)

Saptamana trecuta am vorbit despre zaharul rafinat si pericolul pe care acesta il poate avea pentru sanatatea ta si sper ca dupa ce ai citit articolul ai reusit macar sa reduci o parte din cantitatea pe care o consumi de obicei.

Astazi voi acoperi cel de-al 2-lea factor care are un impact pozitiv asupra sanatatii tale – LEGUMELE.

Stiai ca ar trebui sa mananci zilnic intre 9-10 portii de legume si fructe? Tu consumi insa cantitatea aceasta?

Un test simplu pentru a afla este sa verifici cantitatea cumparata intr-o saptamana si sa faci o diferenta intre ea si ce ai consumat in acea perioada. Dar si fara acest test, majoritatea oamenilor nu consuma nici 50% din cantitatea recomandata si cel mai probabil te afli si tu printe ei.

De aceea, este necesar sa dublam consumul zilnic, mai ales de legume, pentru a avea un nivel optim de sanatate. Asta inseamna sa adagam la fiecare masa mai multe vegetale. Iar o varianta pe care eu o recomand este sa incepi dimineata si sa consumi 3-4 portii la micul dejun. Iar cea mai usoara si rapida metoda este sa iti faci un smoothie.

Cand vine vorba de a face alimentatia sanatoasa convenabila si plina de o varietate de legume si fructe, nu exista ceva mai bun decat un smoothie.

Cu o combinatie simpla si versatila de ingrediente sanatoase, smoothie-ul este modalitatea perfecta de a-ti aduce un boost nutritional si un obicei alimentar nou si sanatos!

Dar de ce avem nevoie de vegetale?

Legumele sunt cea mai bogata sursa de micro-nutrienti, vitali pentru sanatatea ta si tot atat de multe beneficii:

  • purifica sangele
  • promoveaza sanatatea inimii
  • reduc nivelul de colesterol rau
  • consolideaza sistemul imunitar
  • ajuta la arderea grasimilor si la pierderea în greutate
  • imbunatatesc circulatia
  • imbunatatesc functiile organelor
  • ajuta la intinerirea pielii
  • creeaza echilibru in flora intestinale care este atat de importanta pentru sanatate

O dieta cu o multime de fructe si legume a fost dintotdeauna asociata cu o imbunatatire a starii de sanatate si pe buna dreptate: legumele si fructele (atat proaspete cat si congelate) sunt pline vitamine, minerale, fibre si antioxidanti, care protejeaza impotriva bolilor cronice cum ar fi bolile de inima si cancerul.

Au, de asemenea, si un aport scazut in calorii, facandu-le o alegere excelenta pentru greutatea ta!

Citeste si:
Monday Motivation cu Sorina Fredholm: MEAL PREP sau cum sa scapi de stresul gatitului

Sorina Fredholm
Healthy living promoter, instructor de yoga certificat international, 200 ore YTT, dezvoltator de reteta si plan de mese si co-fondator Monday (healthy living app).
O poti gasi pe Facebook si Instagram.

Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din health & diet