Hrana vie, miracolul alimentatiei mele

intr-o era in care pizza ajunge acasa mai repede decat ambulanta, iar gatitul a devenit un hobby de week-end, Miruna Siminel isi face timp sa puna seminte la germinat. Ca sa manance sanatate pe paine.

Hrana vie, miracolul alimentatiei mele

De curind, intrind in bucataria mea, o prietena mi-a zis: „Mai, tu o sa traiesti trei sute de ani!”. Exclamatia suna prea putin a admiratie si prea mult a acuzatie. Era un apropo la borcanul meu cu ierburi si la obsesia pentru sanatate. |n loc sa ii spun ca ar fi putut intreba direct ce-i in borcan, am poftit-o la masa si-am inceput sa ii raspund…

Povestea mea cu germenii porneste din paginile unei carti, pe care uitasem ca am citit-o, pina in ziua cind mama mi-a daruit un germinator, adica respectivul borcan din bucatarie. |n acel moment, expresia „hrana vie” a rasarit in capul meu dintr-un sertar inchis, asa ca am reluat documentarea despre germeni. |ntre timp, efectele pozitive observate pe propria mea persoana m-au convins ca e cazul sa adopt definitiv acest obicei sanatos. si sa spun si altora despre el.

Cel mai important e ca mi-am rezolvat problema diges­tiei lenese. Bine, imi si explic de ce: germenii sint aport de fibre vegetale (care stimuleaza peristaltismul intestinal) si de enzime (care sint catalizatorii tuturor proceselor biochi­mice din organismul nostru). Iar toata treaba e 100 % na­turala, gindeste-te! Adica nu e ca si cum ar scrie pe o eti­­che­ta, pe care trebuie s-o cred, ci vad eu cum „naturalul” creste in bucataria mea. (|nsa ai mare grija ce seminte folosesti, fiindca ele trebuie sa fie bio, adica nu tratate, ca acelea din agricultura. De exemplu, eu ma aprovizionez de pe http://paradisul­verde.com, de unde am si invatat tehnica de germinare.)

|ti dai seama ca in grauntele acela mic stau concentrate toate elementele nutritive care vor ajuta planta sa creasca? E un fel de sanatate in esente mici, caci germenii contin antioxidanti si flavonoide de natura vegetala, clorofila, vitamine, minerale, chiar si proteine. Eu ii adaug in salate (germenii de ridichi sint incredibil de gustosi!), pe sandwich-uri sau ii rontai pur si simplu. Dar am vazut pe net o gramada de retete pe baza de germeni, inclusiv shake-uri.

Dezavantajul e ca germinatul dureaza intre 4 si 8 zile, iar pentru a avea tot timpul germeni proaspeti, teoretic ai nevoie de doua germinatoare. Ca sa alternezi „recolta”. Dar eu ma descurc foarte bine si cu unul singur; mi-am ales seminte cu durata scurta de germinare si, dupa ce obtin germenii, ii pastrez fara probleme citeva zile la frigider.

Insa nu toata lumea are rabdare si timp – in plus, anumiti germeni au actiune sinergica, adica efectul lor combinat este mai puternic decit daca sint luati separat. De aceea, unora le-a venit ideea de a-i usca si integra in tablete sau pudre, sub forma suplimentelor alimentare. Doar stim ca „eficient” in zilele noastre inseamna adesea „rapid si usor”. Pe acest principiu isi trateaza pacientii un medic din Londra. Dr. Gillian McKeith a infiintat aici o clinica de terapii naturiste pe baza de germeni. |ntreaga ei cariera se bazeaza pe studiul alimentelor vii, iar renumele clinicii s-a construit prin numarul mare de cazuri tratate aici.

Din fericire, germenii nu sint numai pentru cei bolnavi, ci si pentru cei preocupati sa-si pastreze sanatatea. Eu, una, sint convinsa: oricit ar ride prietenele, sanatatea va fi intotdeauna cool! si nu lasa pe nimeni sa iti spuna altceva.

Germenii au anumite proprietati, In functie de sortiment. ca sa stii exact ce sa alegi, am facut o lista pentru tine:

  •  Griu: sint bogati in saruri minerale (Ca, K, Fe, Mg, P), vitamine (A, B, C, D, E) si aminoacizi esentiali. Au efect antioxidant si depurativ.
  •  Griu spelta: contin de 6 ori mai multe proteine decit germenii de griu obisnuit si de 7-8 ori mai mult seleniu, comparativ cu alte cereale. Sint recomandati persoanelor cu intoleranta la gluten, iar la fumatori influenteaza pozi­tiv capacitatea fizica si intelectuala.
  •  Ridiche: detoxifica ficatul si rinichii, cu un usor efect diuretic. Contin vitamina B si mineralele Fe, K si P.
  •  Lucerna: sint cei mai complecsi germeni, bogati in 8 enzime esentiale pentru digestie, fitohormoni, saponine, acid L-succinic, clorofila. Amelioreaza co­litele, stimuleaza secretia lactata la mamele care alapteaza si mentin elasticitatea tesutului conjunctiv.
  •  Broccoli: au un continut ridicat de saruri minerale (Fe, K, Mn, Se, Zn, Mg) si vitamine (A si C), au efect diuretic si intaresc imunitatea.
  •  Floarea-soarelui: imbunatatesc aspectul pielii, o curata si o hranesc, avind rol si in combaterea acneei.
  •  Creson: sint bogati in sulf si iod, fiind indicati in anumite afectiuni tiroidiene.
  •  Sparanghel: mentin echilibrul acido-bazic al singelui si curata tractul renal.
  •  Varza rosie: prin continutul ridicat in vitamina U contribuie la ameliorarea ulcerului.
  •  Varza de Bruxelles: foarte eficienti in diabetul zaharat, caci stimuleaza pancreasul sa produca insulina.
  • Morcovi: sint bogati in provitamina A, cu efecte pozitive la nivelul epidermei.
  •  Cinepa: contin toti cei 8 aminoacizi esentiali, iar acizii grasi esentiali omega-6 si omega-3 sint prezenti in raport 3:1.

    Foto:hepta

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet