Fitness de lux

E un noroc sa te nasti cu un corp frumos, dar e o mare arta sa stii sa-l pastrezi in forma maxima. Din fericire, totul se invata. Ai nevoie doar de citiva profesori buni.

Fitness de lux

Asocierea cu celebritatile da intotdeauna stralucire chiar si unui banal creion pentru sprincene. Oricine ar muri de invidie sa stie ca folosesti aceeasi nuanta cu Gwyneth Paltrow. Si simti cum te umpli de mindrie cind spui ca lui Geena Davis ii place aceeasi crema de fata pe care o ai tu, iar Raquel Welch se spala exact cu samponul pe care l-ai cumparat tu alaltaieri. Stii insa ce le-ar intrece pe toate? Sa poti spune „am acelasi program de antrenament cu… Michelle Pfeiffer.“ Te intereseaza? Si nu trebuie sa te rezumi la Michelle Pfeiffer.

In privinta formulelor menite sa ne mentina in forma, inventivitatea antrenorilor de la Hollywood nu cunoaste limite. Jennifer Lopez ( la indemnul antrenorului personal) s-a reintors pe terenul de joaca din copilarie, facind zi de zi saltul broscutei, hoola-hop si sarituri cu coarda. S-ar zice ca nici nu sint exercitii, ci mai degraba o forma de distractie, pina la nota de plata: o astfel de sedinta costa 140 de dolari. Naomi Campbell si modelele de la Elite sint mereu pe ringul de box dind (si primind?) pumni instructorilor de la Jimmy Mac’s, in Londra. Si asta numai pentru ca cineva a venit cu ideea ca boxul arde grasimile si tonifica musculatura prin combinarea miscarilor de aerobic cu cele de forta si elasticitate. Ceea ce, la urma urmei, e perfect adevarat si suficient de ne­bunesc ca sa devina o moda.

Exista tot felul de tipuri ciudate de yoga (inclusiv disco-yoga si aqua-yoga), menite sa-ti asigure doza zilnica de energie qi si miscare aerobica. Iar moda yoga are cei mai pretentiosi adepti. Madonna a inceput sa o practice dupa nasterea fiicei ei, Lourdes. A impartit acelasi antrenor cu Sting in timp ce erau in vacanta la Tuscany. Geri Halliwell e convinsa ca yoga i-a transformat silueta, ca sa nu mai vorbim de Gwyneth Paltrow, care se declara un fan inflacarat. Sheryl Crow a angajat un antrenor special care s-o insoteasca in turneul ei pe tot teri­toriul Statelor Unite, pentru a o ajuta sa respire si sa se relaxeze inainte de a intra pe scena.

Sau poate preferi un antrenament mai dinamic, „mai plin de testosteron“, cum spune Alexandra Paul, din „Baywatch“. Ea a participat la triatlonul „Barba­tul de otel“ (una dintre probe cere sa a­lergi 42 de kilometri). Alanis Morissette e si ea o competitoare consacrata a formulei scurte de triatlon. In schimb, Cindy Crawford si Céline Dion prefera sa se rasfete purtind pantaloni la partidele de golf. Sau te poti antrena ca Elle Macpherson, care s-a catarat pe Kilimanjaro, iar actualmente participa la competitiile de navigatie.

Ce nu face o femeie pentru frumusete!… Nu, nu te speria. Nu e nevoie sa mergi chiar atit de departe. Mai ales cind ai la dispozitie formule mai „simple“ (in acest caz nu se traduce prin „usoare“) si foarte eficiente, daca e sa judecam dupa aspectul vedetelor care deja le-au incercat. Tyra Banks nu prea are timp pentru antrenament. Cu greu reuseste sa-l strecoare intre doua sedinte foto. Scopul ei e sa-si mentina sanatatea si conditia fizica, si… (asta ar trebui sa ramina secret) sa-si intareasca zona coapselor, care-i da mult de furca. Ce face pentru asta? „Cel mai mult ii place sa alerge sase sau opt kilometri pe banda stationara sau in Central Park“, spune antrenorul ei, Clayton James, de la Reebok Sports Club, NY. In functie de programul ei de lucru, alergarile ii ocupa trei sau patru sedinte pe sap­tamina. Sub supravegherea atenta a lui James, are si citeva antrenamente de forta alternate cu ore de mobilitate. Pentru ca ii place sa aiba gambele frumos conturate, pe parcursul fiecarui antrenament face trei seturi de cite douazeci de ridicari pe virfuri, pe un picior sau pe ambele, cu genunchii usor flexati. Pentru partea superioara a corpului foloseste gantere de 2,5-4 kg. Din pacate, Tyra nu e foarte constanta in programul ei, de aceea cea mai grea sarcina a antrenorului e sa o aduca la sala. Uneori, pentru a o con­vinge, ii lasa mesaje prietenesti pe robot si incheie cu intrebarea care pe ea o scoate din sarite: „cum stai cu antrenamentul?“

In schimb, pentru Michelle Pfeiffer, Lisa Kudrow si Nancy Travis e litera de lege: antrenamentul se face zilnic si cu mare atentie, chiar si in lipsa instructoarei lor Kathy Kaehler. Michelle a inceput sa lucreze cu Kathy cind se pregatea pentru filmarile de la „Batman re­turns“. Si de a­tunci nu s-a mai oprit. A devenit o atleta super-disciplinata, care isi incepe antrenamentul la ora 6 dimineata, inainte de a se trezi copiii ei, pentru ca ii place „felul in care joggingul o pre­gateste pentru o noua zi“. Alearga 20-30 de km pe saptamina. „N-ar fi interesant sa ma antrenez pentru maraton?“, a intrebat la un moment dat mai in gluma, mai in serios. „Exista atit de multe aparate sportive acum pe piata, cu reclame care mai de care mai apetisante, si mai costisitoare, care fac promisiuni incredibile, dar cel mai bun aparat din lume ramine propriul tau corp“, crede ea. „Si putin simt al aventurii.“

In functie de teren, o ora de alergare poate arde 500 de calorii si te costa doar cit o pereche de pantofi de sport. Nancy Travis are un program mai echilibrat: aerobic, antrenament cu greutati si stretching. Obisnuieste sa alerge un kilometru sau doi zilnic, in jurul terenului personal de golf. (Fara comentarii.) Lisa Kudrow parcurge in fiecare dimineata sase kilometri in 40 de minute, in mars fortat. Apoi face treizeci de fandari pe fiecare picior, trei seturi de 50 de abdomene si exercitiile clasice pentru partea superioara, cu gantere de 1,5 kilograme. Acest program a ajutat-o sa se mentina in forma, chiar si dupa nastere. Si zau ca nu e greu de urmat.

Tot cu Kathy Kaehler se antreneaza, ori de cite ori ajunge in Statele Unite, Claudia Schiffer. „Claudia m-a contactat pentru prima oara in ‘95“, isi aminteste Kathy. „Imi vazuse caseta de step aerobic si a vrut sa lucram impreuna pentru propria ei caseta de exercitii. Sigur, Claudia avea si atunci un corp minu­nat, dar in termeni de fitness, ii lipseau tonusul si rezistenta. Ne­-am antrenat constant un an de zile. Unele antrenamente erau lungi, chiar de doua ore, cuprinzind exercitii de tonifiere, forta si aerobic. Intr-o zi obisnuita petrecea cite cincisprezece minute pe rind la bicicleta, banda stationara, stepper si Versaclimber. Exercitiile de forta se faceau prin multe repetari cu greutati mici si doar citeva, foarte putine, cu o greutate mai mare. Progresul a fost remarcabil. Daca la inceput nu era capabila sa faca o flotare, foarte curind ajunsese la trei seturi de cincisprezece“, continua celebra an­tre­noare.

Cu Rita Wilson, Kathy lucreaza de mai bine de 15 ani. Chiar daca Rita nu e o fanatica a fitnessului, exercitiul fizic face in mod cert parte din stilul ei de viata. Ii place sa vada rezultate imediate, altfel renunta. „Imi incep antrenamentul de dimineata ca sa nu ma mai preocupe in restul zilei. Vreau sa stiu ca in fiecare sedinta consum cel putin 500 de calorii, care n-ai idee cit de usor se aduna din mincare. Asta ma ajuta sa nu trisez in dieta. E felul meu de a ramine motivata“, declara Rita. Pentru ea, Kathy a conceput un program de exercitii foarte diversificat, care sa nu o plictiseasca. Prima zi, o ora de bicicleta si citeva exercitii pentru abdomen; zilele urmatoare, step aerobic, sarituri cu coarda, fandari in mers prin nisip, alergari, mars fortat sau antrenament cu greutati.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet