Este timpul pentru detoxifiere

Cum iti poti purifica organismul, cum iti poti recapata energia, stralucirea si pofta de viata? ELLE  iti da citeva idei.

Este timpul pentru detoxifiere

De la Londra la New York, detoxifierea este cuvintul ce flutura pe buzele tuturor. De la celebritati pina la adolescenti, toata lumea tine regim, isi exfoliaza corpul, isi curata tenul cu abur sau cu cristale abrazive si transpira in salile de sport sau in baile de abur, sperind ca, in final, se va purifica. Nici o diva nu coboara din pat fara sa-si bea portia acra de limonada, nici o petrecere sic nu se incheie fara o discutie savanta despre irigatiile de colon si organele epurate.

De ce? Pentru ca cele mai mari spaime ale omului modern sint legate nu de stres, nu de batrinete, nu de singuratate, ci de toxinele care ne otravesc corpul. Le respiram, odata cu aerul poluat, le inghitim cu fiecare imbucatura de hrana procesata, iar in organismul nostru superstresat, deseurile celulare se in­mul­tesc la nesfirsit, ca iepurii. Suna prea patetic? Ha! Inseamna ca inca nu ai citit nici o carte despre detoxifiere. Nutritionistii cu renume si diplome obtinute la Harvard si Grenoble anunta un adevarat potop toxic, care va inghiti pe oricine rezista noii religii, detoxmania.

„Poluantii, pesticidele, reziduurile medicamentoase, grasimile si zaharurile lasa in organism resturi care se degradeaza', spune Dr. Anne Marie Roussel, sefa laboratorului de biochimie al Universitatii „Joseph Fourier, Gre­noble. „Din fericire, organismul are capacitatea de a se autodeto­xifia (prin ficat, rinichi, vezica biliara, plamini). Problema e ca excesele repetate satureaza aceste organe, pina ce, in final, ele cedeaza.' Primele semnale de alarma ale organismului intoxicat sint durerile de cap, constipatia, insomniile, oboseala, ame­teala…

Acesta e momentul in care trebuie sa actionezi. OK, daca se poate, ceva mai inainte. In mod ideal, specialistii recomanda o cura de detoxifiere de minimum o saptamina la fiecare schimbare de anotimp si o zi de alimentatie lejera (in nici un caz, post negru) dupa fiecare exces culinar. Acestea permit organismului sa se echilibreze si sa se refaca, datorita aportului mare de vitamine si fibre care sti­muleaza organele de eliminare. Ce trebuie sa faci? Nu mare lucru: sa renunti la fast food si junk food, la tigari, alcool si cafea, sa bei multa apa si ceaiuri de plante depurative, sa maninci fructe si legume proaspete, sa faci sport si sa dormi. Din cind in cind, te poti relaxa intr-o sauna sau o baie japoneza cu petale de flori si uleiuri esentiale, iti poti programa un masaj relaxant si poti medita la… ce vrei tu. Abia acum incep sa inteleg de ce detoxmania a facut glorie la Hollywood.

Saptamana de detoxifiere

Luni.

  • Se bea pe stomacul gol un pahar de suc de lamiie proaspat stors, neindulcit.
  • Mic dejun: 2 felii de piine integrala + miere, 100 g brinza de vaci cu 0% grasimi, ceai verde.
  • Prinz: o jumatate de grapfruit, peste si broccoli, 1 iaurt cu 0% grasimi.
  • Dupa-amiaza: ceai verde la discretie + 1 fruct, la alegere.
  • Cina: salata de sparanghel cu tofu, sfecla rosie gratinata, 1 iaurt cu 0% grasime, o cana cu tizane (infuzii de plante medicinale).

Marti.

  • Se bea pe stomacul gol un pahar de suc de struguri, fara adaos de zahar.
  • Mic dejun: 1 bol cu musli + 100 g brinza de vaci, cu 0% grasimi, ceai verde sau tizane.
  • Prinz: Piept de pui fiert + castraveti si dovlecei, 1 iaurt cu 0% grasimi, o para.
  • Dupa-amiaza: ceai verde la discretie + 1 fruct, la alegere.
  • Cina: salata de urzici sau rucola cu oua fierte, salata de banane si kiwi, tizane.

Miercuri.

  • Se bea pe stomacul gol un pahar de suc de mere, fara adaos de zahar.
  • Mic dejun: 1 iaurt cu 0% grasimi, biscuiti digestivi + miere, o salata de fructe, ceai verde.
  • Prinz: salata verde, escalop de rata cu fasole verde, 1 iaurt cu 0% grasimi, 1 ciorchine mic de struguri albi.
  • Dupa-amiaza: ceai verde la discretie + 1 fruct, la alegere.
  • Cina: salata de andive cu marar si nuci, 100 g brinza de vaci cu 0% grasimi, ananas, tizane.

Joi.

  • Mic dejun: fulgi de secara, 100 g brinza de vaci cu 0 % grasimi cu rondele de kiwi, ceai verde sau tizane.
  • Prinz: salata de salata verde, oua fierte, spanac, 1 iaurt cu 0% grasimi, compot de mere verzi.
  • Dupa-amiaza: ceai verde la discretie + 1 fruct, la alegere.
  • Cina: supa de mazare, salata de soia cu piper verde, 100 g brinza de vaci cu 0% grasimi, tizane.

Vineri.

  • Mic dejun: musli, 1 iaurt cu 0% grasimi, ceai verde sau tizane.
  • Prinz: salata de spanac cu sos vinaigrette, peste si dovlecei gratinati, 1 iaurt cu 0 % grasimi, 1 mar verde.
  • Dupa-amiaza: ceai verde la discretie + 1 fruct, la alegere.
  • Cina: salata de papadie cu sos vinaigrette, conopida gratinata, compot de piersici, tizane.

Sambata.

  • Mic dejun: piine din cereale integrale + miere, compot de mere, 100 g brinza de vaci cu 0% grasimi, ceai verde sau tizane.
  • Prinz: salata de varza alba cu cartofi copti, 100 g filé de somon la gratar, cu lamiie si telina, 1 iaurt cu 0% grasimi.
  • Dupa-amiaza: ceai verde la discretie + 1 fruct, la alegere.
  • Cina: supa de sparanghel cu nuci, orez si ciuperci, 100 g brinza alba cu 0% grasimi, tizane.

Duminica.

  • Mic dejun: musli de griu cu stafide si iaurt cu 0% grasimi, ceai verde sau tizane.
  • Prinz: avocado cu nuci si lamiie, piine de secara cu legume gratinate si salata de urzici, 1 iaurt cu 0% grasimi, salata de banane cu sirop de miere.
  • Dupa-amiaza: ceai verde la discretie + 1 fruct, la alegere.
  • Cina: supa de varza si urzici, filé de salau cu fenicul, 100 g brinza de vaci cu 0% grasimi, compot de mere, tizane.

Iti recomandam si aceste retete cu urzici delicioase. Merita sa le incerci!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet