Dietele – intre mit si realitate

Vrei sa slabesti? Simti nevoia sa mai dai jos cateva kilograme?

Dietele – intre mit si realitate

Inainte sa renunti la gustarile nocturne si sa incepi o dieta care iti poate da peste cap metabolismul, citeste ceea ce specialistii spun despre aceste mituri legate de cele mai populare diete.

Mitul 1

Mit – Dietele cu putine grasimi sau fara grasimi sunt bune pentru organism.

Realitate – Nutritionistii spun ca oamenii cred ca au nevoie de o dieta cu putine calorii pentru a pierde in greutate dar ar trebui sa stie ca organismul are nevoie de grasimi, cam o treime din caloriile care trebuie asimilate zilnic. Corpul are nevoie de grasimi pentru energie, repararea tesuturilor si pentru a asigura transportul prin corp al vitaminelor A,D.E, si K. O femeie are nevoie de 70g de grasimi zilnic, minimul fiind de 30g. Nu este nevoie sa apelati la o dieta fara grasimi. Puteti reduce grasimile saturate apeland la grasimi nesaturate care se gasesc in uleiul de masiline sau in avocado.

Mitul 2

Mit – Dietele drastice sau postul indelungat ajuta la pierderea in greutate.

Realitate – Poate fi un efect de scurta durata dar astfel de diete nu contribuie numai la pierderea kilogramelor in plus ci dauneaza muschilor si tesuturilor. Cel mai cunoscut efect al unor diete drastice este cel de dupa intreruperea lor: vei pune si mai multe kilograme si intr-un timp foarte scurt. De asemenea astfel de diete pot duce la ametesti si te vei simti slabita mai ales daca incerci o astfel de dieta pe o perioada mai lunga.

Mitul 3

Mit – Mancarea consumata in timpul noptii ingrasa mult mai mult.

Realitate – Multe diete te sfatuiesc sa nu mai mananci dupa o anumita ora a serii si sustin ca, in timpul noptii, corpul acumuleaza grasimile deoarece nu pot fi arse prin nicio activitate. Un studiu realizat recent in Marea Britanie sugereaza altceva: potrivit acestuia o masa copioasa consumata seara nu duce la acumularea unor kilograme in plus. Nu este important momentul in care mananci ci cantitatea pe care o consumi in 24 de ore. Este insa adevarat ca persoanele care sar peste unele mese in cursul zilei si consuma in cantitate mare seara sunt predispuse la ingrasare decat cele care mananca regulat in cursul unei zile. Acest lucru se datoreaza faptului ca persoanele care mananca regulat au un apetit rezonabil si nu sunt predispuse la excese culinare.

Mitul 4

Mit – Un metablosim lent intarzie pierderea in greutate.

Realitate – Acesta este un mit des intalnit printre persoanele care incearca sa slabeasca. Studiile au aratat ca un metabolism in repaus – numarul de calorii pe care le foloseste corpul atunci cand se odihneste – creste pe masura ce o persoana devine mai grasa. Cu alte cuvinte, cu cat ai mai multe kilograme, cu atat vei avea nevoie de mai multe calorii pentru a mentine corpul sanatos.

Mitul 5

Mit – Consumul de alimente care ingrasa echivaleaza cu o crestere rapida in greutate.

Realitate – Chiar daca pare putin incredibil, cresterea in greutate este un proces lent. Daca observi cantarindu-te dupa o masa ca ai acumulat un kilogram in plus, acest lucru este cauzat de lichide si in mica proportie de ceea ce ai consumat la masa. Pentru a pastra un control pe termen lung al greutatii trebuie sa combini mancarurile bogate in calorii cu mancarea sanatoasa si activitate fizica.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet