Dieta pentru fitness: ce sa mananci inainte, in timpul si dupa ce mergi la sala

Esti o fire activa si-ti place sa faci fitness regulat, dar inca ai nelamuriri in legatura cu ce ar trebui sa mananci pentru a profita la maximum de exerciiile pe care le faci.

Dieta pentru fitness: ce sa mananci inainte, in timpul si dupa ce mergi la sala

Sfaturi precum bea multa apa, nu consuma multe grasimi si zaharuri, renunta la fast-food si inlocuieste-l cu fructe si verdeturi, am auzit toate; dar cum ramane cu un program detaliat, care sa-ti prezinte ce si cum sa manaci intr-o zi plina de activitate fizica? Noi iti prezentam cateva exemple cu ce trebui sa consumi, daca vrei sa-ti ajuti organismul sa faca fata unei zile de fitness.

Inainte de fitness: o masa cu un continut glicemic scazut.

Incepeti ziua cu o masa formata din carbohidrati cu eliberare lenta precum cerealele integrale. Paine prajita, un covrig sau cereale – toate sunt o alegere ideala pentru micul dejun sau pentru masa dinainte de exercitii (cu cel putin trei ore inainte de inceperea exercitiilor).

In timpul exercitiilor de fitness: mentine-ti energia cu putina miere.

Specialistii recomanda mierea in locul bauturilor sportive, deoarece este naturala, iti da energie datorita continutului de zahar si, in plus, contine vitamine si antioxidanti.

Nu trebuie sa uiti de apa: este esentiala pentru a-ti mentine hidratarea, mai ales in timpul activitatilor sportive intense, care te pot face sa pierzi apa si saruri minerale. Specialistii iti recomanda sa uiti de bauturile sportive sau de cele cu diverse arome datorita adaosurilor artificiale si sa le inlocuiesti cu apa si putina miere.

Dupa fitness

Daca faci exercitii timp de o ora sau mai mult, dupa terminarea lor bea un pahar de lapte simplu sau cu ciocolata. Aceasta este o sursa ideala de carbohidrati care vor sigura muschilor tai energia necesara, prevenind in acelasi timp instalarea febrei musculare. Daca nu-ti place laptele, prepara o gustare din banana cu unt de arahide – o sursa excelenta de proteine. Ai grija insa la cantitati – pe langa proteine, acesta gustare are si un aport caloric mare.

Daca niciuna dintre aceste variante nu-ti place, atunci poti consuma suc de cirese. Studiile au demonstrat ca antioxidantii din cirese impiedica instalerea febrei musculare; ai grija insa sa fie suc natural de cirese.

Foto: Brutal athletic woman pumping up muscles with dumbbells from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet