Dieta ideala, in functie de personalitate!

Vrei sa slabesti, sa te detoxifici, sa-ti recapeti energia si starea de spirit pozitiva? Nici o dieta pe care ai incercat-o pina acum nu a dat rezultate? Nu dispera, nu e totul pierdut.

Dieta ideala, in functie de personalitate!

Business woman

Fiind mereu in calatorii de afaceri, mereu cu telefonul mobil lipit de ureche si cu laptop-ul conectat la Internet, inamicul numarul unu al siluetei tale este, evident, stresul. Viata ta se desfasoara in ritm accelerat, prin urmare grija pentru o alimentatie sanatoasa si echilibrata este trecuta undeva in coada listei de preocupari. Maninci haotic, orice iti cade la mina (la urma urmei, si un pachet de chips-uri iti potoleste foamea), sari peste mese, atunci cind ai o intilnire importanta (ceea ce se intimpla foarte des). Rareori, atunci cind te mustra constiinta ca ai abuzat de propriul organism, ca ti-a expirat abonamentul la sala, fara sa fi pus macar o data pantofii sport in picioare sau constati ca fusta de la costumul Armani te cam stringe peste solduri, recurgi la masuri drastice: o zi intreaga nu maninci decit un iaurt sau o salata, pe care le inghiti aproape pe nemestecate in fata calculatorului. A doua zi, insa, esti din nou acaparata de probleme si uiti de silueta, sanatate si reguli alimentare, pentru inca doua saptamini.

In aceste conditii, e imposibil sa pastrezi un echilibru alimentar, ceea ce atrage dupa sine anumite carente de vitamine, minerale si enzime si un dezechilibru metabolic important. In plus, stresul favorizeaza depunerile de grasime, mai ales in zona abdomenului. Ce e de facut? In cazul tau, nutritionistii recomanda o dieta pe baza de alimente alcaline, care sa elimine din organism excesul de aciditate, sa te detoxifice si sa-ti reechilibreze metabolismul.

Suport mental: Se spune ca risul iti primeneste singele. Deci incearca sa iti incepi si sa-ti inchei ziua cu o portie buna de ras. Medicii spun ca in felul acesta te vei elibera de angoase si de toate energiile negative acumulate peste zi, iti vei purifica mintea, iti vei intari sistemul imunitar (care, din cauza stresului, devine vulnerabil in fata oricarei boli fizice si psihice). Cumpara o carte usoara, amuzanta si citeste citeva pagini,dimineata, la ceai si inainte de culcare. Vei dormi ca un prunc, iar a doua zi te vei trezi cu buna dispozitie si pofta de viata.

Dieta ideala

Dimineata, pe stomacul gol: Bea un suc proaspat stors din mere, morcovi si patrunjel, cu o lingurita de lamiie. E un cocktail superconcentrat de antioxidanti si vitamine, fara a crea aciditate.

Micul dejun: 1-2 cani de ceai verde (bogat in antioxidanti) sau negru (contine mult fluor), un bol de salata de fructe fara zahar (cel mult, asezonata cu o lingurita de iaurt slab, probiotic); 2 felii de piine prajita, integrala, cu miere.

Pranz: Pentru a scapa de aciditatea excesiva, trebuie sa elimini din alimentatie (macar in primele 7 zile ale dietei) carnea, brinzeturile, ouale si, in general, toate produsele de origine animala. Exceptie face pestele, care poate fi consumat de trei ori pe saptamina. Iata un exemplu de meniu vegetarian: chiar daca nu-ti sta in obicei, ar fi bine sa maninci o supa calda, de legume, deorece stimuleaza organele digestive si purifica organismul de to­xinele acumulate in cursul unei zile stresante. Poti alege intre o supa clara de legume (continut caloric foarte scazut) sau o supa-crema de legume cu o lingurita (nu mai mult) de iaurt probiotic (ceva mai consistenta). Pentru felul doi ai de ales intre orez sau paste cu verdeata; legume la gratar sau salata de frunze verzi cu ulei de masline si otet de miere (are o actiune alcalinizanta).

Cina: Salata de soia cu verdeata si tofu. Sau filé de ton cu legume gratinate.

Snack: Daca simti nevoia unei gustari, alege fructele de sezon, crescute ecologic. Acestea au marea calitate de a neutraliza acizii din singe, de a stimula metabolismul si digestia (contin enzime si nutrienti activi din punct de vedere biologic) si asigura un aport de fibre ce stimuleaza tranzitul intestinal.

Week-end pe baza de fructe si legume.

Daca in cursul saptaminii ai viata calculata si cronometrata la secunde, cel putin in week-end incearca sa te relaxezi. Profita de aceste momente si incearca un regim complet verde. (OK, este admis consumul de piine integrala si iaurt, acesta din urma asigurind necesarul de calciu si proteine, stimulind digestia si metabolismul). In felul acesta vei compensa carentele nutritive si te vei incarca de energie. La micul dejun: 200 g mere verzi, 30 g piine integrala, 2 borcanele de iaurt natural degresat. Prinz: salata asortata (broccoli, salata verde, ardei, dovlecei, spanac etc.) cu o lingurita de ulei de masline, 1 ou fiert; 200 g mere verzi. Cina: salata asortata (ca la prinz), 200 g mere verzi, 2 iaurturi naturale degresate, 30 g piine integrala. Inainte de culcare: Prepara o infuzie de fenicul, musetel, soc si valeriana (peste amestecul de plante se toarna apa fierbinte si se lasa sa infuzeze 5 minute). Are un efect detoxifiant, depurativ, anti-acid si este usor sedativ. Pentru a avea efect maxim, infuzia se bea neindulcita.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet