Dieta cu ou

Cand te gandesti la oua, iti vine in minte mai degraba cuvantul colesterol decat dieta. Nimic mai gresit! Se pare ca ouale, consumate cu moderatie, au efect benefic asupra organismului.

Dieta cu ou

Desi, cu ceva ani in urma, era recomandat sa nu consumam mai mult de trei oua pe saptamana, in ultima perioada rolul oului in diete si in bunastarea fizica a crescut. Se pare ca nu galbenusul de oua creste colesterolul, ci mai degraba mesele bogate in grasimi saturate, precum produsele de patiserie, biscuitii, prajiturile si carnea procesata.

Ouale nu au un impact major asupra nivelului de colesterol si nici nu favorizeaza aparitia bolilor de inima. Mai mult decat atat, riscul aparitiei bolilor cardiovasculare este la fel la cei care consuma unul sau mai multe oua pe zi ca la cei care nu consuma oua deloc. Mai mult, doua oua pe zi te pot ajuta sa mentii nivelul de colesterol in limite normale.

Cand vine vorba de dieta, ouale te pot ajuta sa pierzi in greutate, deoarece sunt satioase. Proteinele se digera mai greu decat carbohidratii, astfel, daca mananci doua oua la micul dejun, ai sa te simti satula mai mult timp, evitand consumul de gustari nesanatoase si bogate in grasimi.

Pentru ca nu au multe calorii (un ou mare contine 75 de calorii – adica la fel ca o banana mica), ouale pot fi introduse cu succes intr-o dieta bazata pe alimente sarace in calorii. Fie ca mananci omleta sau ou fiert, pe langa aportul de vitamine si minerale, ai sa reduci senzatia de foame.

Cu toate astea, nu este recomandat sa iti bazezi dieta doar pe oua, fara sa incluzi si alte alimente. Marele dezavantaj la dietele bazate doar pe proteine si sarace in calorii consta in faptul ca au efecte adverse precum migrenele, constipatia, respiratia urat mirositoare si pietrele la rinichi.

Chiar daca oul are vitamine si minerale, el nu iti va furniza toti nutrientii de care ai nevoie. Asa ca, la sfarsitul regimului, este posibil sa ai un deficit mare de vitamine, incluzand fierul. Asta poate fi o mare problema pentru femei, deoarece lipsa de fier duce la anemie. O alta problema poate fi lipsa fibrelor si a antioxidantilor, care protejeaza impotriva cancerului si a altor boli digestive.

Recomandat ar fi sa asociezi oul cu legume si fructe. Daca ai mancat la micul dejun ou fiert, incearca la pranz si seara sa incluzi in meniu salatele din legume proaspete (mai ales avocado, ridichi, telina, varza, castraveti, broccoli), dar si pastele. Iar pentru gustari, o banana sau un mar pot fi solutia ideala.

Silvana Dulama
Foto: Woman hand with fork and tasty salad from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet