Dieta cu o singură masă pe zi. Cum funcționează și care sunt beneficiile

Dacă dieta tradițională cu 5-6 mese pe zi nu te ajută să pierzi în greutate, ar trebui să încerci dieta cu o singură masă pe zi. Vei ține regim 23 de ore pe zi pentru a mânca sănătos doar o oră.

Dieta cu o singură masă pe zi. Cum funcționează și care sunt beneficiile

Dacă vei ține această dietă 2 zile pe săptămână, nu numai că vei slăbi, dar vei duce și o viață mult mai sănătoasă. Îți vom explica cum funcționează acest tip de regim, ce trebuie să mănânci și ce trebuie să eviți.

Dieta de o singură masă pe zi în loc de trei va reduce substanțial caloriile. Ca rezultat, vei slăbi și digestia ta se va îmbunătății. Tot ceea ce trebuie să faci este să consumi alimente nutritive în ora de masă și să te abții în restul de 23.

Majoritatea celor care țin dietă mănâncă în timpul prânzului, însă poți mânca oricând în funcție de programul personal. În anumite cazuri, persoanele ce țin dietă pot să bea ceai verde (0 calorii) sau cafea (3 calorii) și să consume mâncăruri solide în timpul zilei cum ar fi un ou sau un măr.

Cum funcționează dieta de o singură masă pe zi?

Când renunți la mâncare 23 de ore pe zi, corpul tău va folosi grăsimile stocate pe post de energie și „combustibil'.

Caloriile vor fi reduse prin consumarea alimentelor nutritive cu puține calorii. Acestă dietă va preveni constiparea și va îmbunătății digestia. Cu toate acestea, ora dedicată mesei poate deveni inamicul tău dacă nu ești atentă ce mănânci. Iată o listă cu alimentele pe care le poți consuma:

• Legume- Morcovi, spanac, salată, broccoli, cartofi natur sau la cuptor, conopidă, ardei
• Fructe- mere, banane, portocale, struguri, castravete, prune, piersici, lămâi, ananas, mango, căpșuni
• Proteine – piept de pui, pește, ciuperci, tofu, ou, fasole
• Lactate – Lapte, iaurt, brânză Cheddar, feta, ricotta
• Cereale – orezul brun,negru, quinoa, sorg, mălai, grâu
• Grăsimi și uleiuri- ulei de măsline, unt de floarea soarelui, unt de arahide și de migdale, ulei de nucă de cocos
• Alune și semințe- migdale, fistic, semințe de dovleac, floarea soarelui, pepene și alune de pădure
• Ierburi și mirodenii-piper, cardamon, mentă, rozmarin, ceapă, oregano, turmeric, usturoi, busuioc
• Lichide – apă (foarte foarte multă apă), limonadă făcută în casă, fructe presate, apă de nucă de cocos

După cum poți vedea, ai foarte multe opțiuni din care poți alege. Trebui însă să fii foarte atentă la elementele pe care nu ai voi să le consumi. Iată o listă cu cea ar trebui să eviți:

• Fructe – mangoul, ananasul, strugurii trebuie consumați în cantități foarte mici
• Proteine – cărnuri grase de porc, vită sau bacon
• Lactate – laptele și iaurtul fără grăsimi, iaurtul cu fructe și arome, smântâna
• Cereale- Orezul alb. Dacă nu poți trăi fără acest aliment, asigură-te că îl consumi alături de cinci tipuri de legume pentru a balansa raportul caloric.
• Mâncăruri procesate –  salam, cârnați, cartofi prajiți, dulcețuri, jeleuri
• Uleiuri și grăsimi – ulei vegetal, unt, margarină, maioneză. Uite o variantă de maioneza de post cu cartofi!
• Alune – caju
• Lichide – băuturi carbogazoase, energizante, suc de fructe.

Ce ar trebui să incluzi în ora ta de masă:

• Cel puțin cinci tipuri de legume
• Trei tipuri de fructe
• Surse variate de proteine fie carne sau legume
• Dacă ești vegetarian, ia proteinele din nuci, semințe, fasole sau ciuperci
• Jumătate de bol de brânză dulce pentru a ajuta digestia
• Câteva nuci fără sare
• O tabletă de ciocolată neagră 80%
• Ca desert, poți consuma fructe sau un iaurt.
• În timpul postului terbuie să te hidratezi
• Tot atunci poți consuma 3-4 cești de ceai verde
• Dacă faci exerciții fizice, asigură-te că mănânci un ou înainte și că bei apă de cocos după sport.

Ar trebui să faci sport în timpul acestei diete?

La început, nu vei avea energia necesară să faci și exerciții sportive. Dacă dorești poți faci exerciții de streching sau yoga. Pe parcurs poți începe să te duci la sală și să lucrezi cu aparatele. Cel mai indicat este să te consulți cu antrenorul tău. El va știi ce este bine pentru tine din punct de vedere nutrițional, fizic și medical.

Beneficiile unei astfel de diete

Pierderea în greutate

Îmbunătățește digestia și odihna și prin urmare te va ajuta în procesul de slăbire

Previne diabetul de tip 2

Obezitatea și un stil de viață nesănătos su cauzele principale ale acestui tip de diabet. Cei care au ținut acest regim, au pierdut în greutate, au redus caloriile, și au diminuat glucoza.

Protejează inima

Această dietă reduce grăsimile din zona viscerală și reduce colesterol. În timp, sănătatea inimii va fi îmbunătățită.

Nu vei pune kilogramele la loc

Asta este deosebirea dintre această dietă și restul regimurilor. De sigur că fiecare regim are avantajele și dezavantajele lui.

Îți dă energie

Datorită lipsei depozitelor, vei fi plină de energie și corpul tău va funcționa mult mai bine. Celulele vor fi active și nu te vei simți obosită. Nu te vei simți lihnită sau restricționată. Te vei simți sănătoasă și nu vei duce lipsa fast food-ului.

Riscurile dietei de o singură masă pe zi

• Dacă este primul tău regim nu va fi ușor. La început te vei simți foarte obosit.
• Este posibil să te simți slăbită.
• Poți simți amețeli
• Nu vei putea să te concentrezi
• Metabolismul în timpul menopauzei este posibil să fie încetinit.

Fii precaută!

Cum organismele noastre răspund diferit la regimuri, trebuie să vorbești cu un medic sau un dietetician înainte să te apuci de un astfel de regim.

Dieta cu o singură masă pe zi este una dintre cele mai eficiente regimuri care previne recâștigarea kilogramelor. Te va face să te simți foarte bine în corpul tău. Vei fi pozitivă și plină de energie.

Citește și:
Tot ce trebuie să știi despre dieta ketogenică

Text: Smaranda Olariu
Foto: Instagram (@inthefrow)

Poți încerca și dieta care te slăbește după ceas: Crononutritie 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet