Dieta Atkins

O data cu venirea primaverii ai observat ca oglinda iti face reprosuri? Colaceii si kilogramele in plus te vor opri cu siguranta sa porti hainele care te pun in valoare, iar mersul la piscina va fi o problema.

Dieta Atkins

Cu siguranta ai auzit despre faimoasa dieta Atkins. Dr. Atkins a creat aceasta dieta in 1970, pentru persoanele supraponderale care consumau o cantitate prea mare de carbohidrati. Aceasta dieta este tinuta ca stil de viata de cel putin 5% din populatia Europei si a Statelor Unite ale Americii.

Desi a fost si inca este contestata, aceasta dieta este placerea tuturor celor care isi doresc sa iceapa ziua cu oua, sunca si uneori chiar cafea.

Programul dietei are patru etape, fiecare avand rolul de a obisnui corpul treptat cu un anumit ritm si cu anumite cantitati de alimente. Ceea ce trebuie sa ai in vedere este faptul ca inainte de inceperea oricarei diete, trebuie consultat un medic nutritionist. Exista posibilitatea ca organismul sa nu faca fata excluderii carbohidratilor.

Etapele dietei:

Prima etapa se numeste ,,inductie’’ si are ca scop scoaterea treptata a alimentelor care contin multi carbohidrati. Daca de obicei intr-o zi consumati 250 grame de carbohidrati, in aceasta prima etapa nu veti avea voie sa consumati mai mult de 20 de grame pe zi. In aceasta perioada va veti reseta organismul, de la arderea carbohidratilor la arderea grasimilor. Perioada de ,,inductie’’ poate sa dureze mai mult sau mai putin de 2 saptamani (in functie de organismul dumneavoastra). Ideal este ca aceasta prima parte sa dureze doua saptamani.

Aveti voie sa consumati cu incredere carne rosie, oua, sunca, piept de pui, peste, branza maioneza, frisca si chiar unt.

In schimbul acestora va trebui sa evitati alimentele dulci (biscuitii, ciocolata, bauturile acidulate si produsele de patiserie), orezul, pastele, cartofii, painea, laptele, unele fructe si legume.

In cazul in care nu ai o idee clara asupra alimentelor pe care le poti consuma, iti propun un meniu ca exemplu. Tu il poti diversifica in fiecare zi, atata timp cat ramai in limitele programului.

Pentru micul dejun iti propun oua cu sunca pentru un inceput de zi sanatos, plus o cafea cu frisca. La pranz, care de altfel trebuie sa fie si cel mai bogat, iti recomand piept de pui si 170 grame de salata. Cina trebuie sa fie usoara, de aceea 2-3 felii de sunca si o salata asortata sunt suficiente. Oricum nu vrei sa te duci la culcare cu stomacul plin.

Ceea ce nu trebuie sa lasi deoparte este apa. Aceasta trebuie sa faca parte din alimentatia ta, de aceea trebuie sa bei cele 8 pahare de apa pe zi.
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet