De ce te simți tot mai obosită de când lucrezi de acasă și ce poți face pentru a schimba asta

Cu siguranță te-ai simțit în ultima vreme mai obosită, atât fizic, cât și psihic, lucru care este normal având în vedere perioada pe care o traversăm cu toții.

De ce te simți tot mai obosită de când lucrezi de acasă și ce poți face pentru a schimba asta

Odată cu situația actuală, viața noastră a suferit schimbări majore cu care încercăm și acum să ne adaptăm. Una dintre aceste schimbări pe care o acceptăm are în vedere munca de acasă.

Dacă înainte nu erai obișnuită să muncești de acasă, este normal ca acum să fii mai puțin productivă sau să nu îți găsești motivația, având în vedere și presiunea pe care o resimțim în ultima vreme. În același timp, atât mintea, cât și corpul nostru ne transmit semnale care să ne facă să înțelegem că suntem epuizate, însă alegem să le ignorăm și să nu le acordăm importanță.

Înainte de a te decide să faci o schimbare pentru a nu te mai simți atât de obosită în timpul zilei, e important să înțelegi cauzele. Așadar, iată ce spun experții:

1. Programul tău s-a schimbat

Viața noastră s-a schimbat complet în această perioadă și ne confruntăm cu o situație fără precedent. „Somnul este controlat de ritmul nostru circadian, care este un ciclu intern de 24 de ore. Acesta e controlat de expunerea la lumina naturală, de mesele pe care le avem și de exercițiile fizice. Când petrecem prea mult timp în interior, pierdem o parte din aceste semnale”, spune dr. Lindsay Browning, psiholog autorizat la Trouble Sleeping.

„Lucrul de acasă poate avea un impact asupra nivelului nostru de energie deoarece ne poate face să nu mai fim conștienți de linia între viața personală și cea profesională, astfel că uneori ajungem cu greu să renunțăm la muncă”, spune Nemira Ramlakhan, expertă în somnologie.

2. Petreci mult prea mult timp în pat

O altă cauză a faptului că te simți tot mai obosită în această perioadă este că stai prea mult timp în pat. „Oamenii petrec mult prea mult timp în pat și asociază asta cu somnul. Timpul petrecut în pat ne sporește dorința de a dormi, deci cu cât reducem asta, cu atât va crește și calitatea somnului nostru”, spune Kathryn Pinkham, fondator The Clinic Insomnia. 

3. Stai prea mult pe rețelele de socializare

În această perioadă putem petrece și mult timp pe rețelele de socializare, fie în interes de serviciu, fie pentru a te relaxa. „Distanțarea socială a adus cu sine și mai mult timp petrecut pe telefoane, dând mesaje, folosind rețelele de socializare pentru a ne conecta cu ceilalți, dar și cu scopul de a verifica știrile privind situația actuală”, mai spune Kathryn Pinkham. Deși este important să rămânem conectați, acest lucru aduce după sine și un randament mai scăzut.

4. Nu îți poți controla anxietatea

Nivelul de stres sau de anxietate resimțit în această perioadă este tot mai mare, motiv pentru care oboseala este de la sine înțeleasă. „Stresul constant ne poate afecta enorm mintea și corpul. Acest factor duce la o lipsă de energie și la o oboseală atât fizică, cât și psihică”, ne informează Irene S. Levine, psiholog și autor al blogului The Friendship Blog.

Însă, iată și câteva sfaturi pe care să le pui în aplicare pentru a reduce oboseala în timpul izolării:

1. Stabilește-ți clar o rutină

Un nou program, adaptat la situația actuală, te ajută să rămâi activă și să îți organizezi mult mai bine timpul. Încearcă să te trezești în fiecare zi la aceeași oră. Chiar dacă nu mergi la birou, obișnuiește-te să urmezi aceleași obiceiuri ca înainte. Fă-ți o listă la începutul zilei cu task-urile pe care le ai de îndeplinit și încadrează-te în ritmul obișnuit de lucru. 

2. Mănâncă sănătos

În astfel de momente când suntem stresați, simțim nevoia de a mânca compulsiv și de a exagera cu alimentele nesănătoase. Din acest motiv, trebuie să păstrezi un echilibru și să ai grijă la alimentația ta. Un sfat ar fi să mănânci micul dejun în 30-45 de minute din momentul în care te trezești. Astfel, îți vei menține energia pe parcursul dimineții. Evită cerealele care conțin zahăr și include proteine la micul dejun, precum ouă sau brânză.

3. Bea mai multă apă și mai puțină cafea

Oricât de mult am adora să bem cafea, trebuie să reținem că poate duce la deshidratare și ne-ar putea afecta somnul, mai ales dacă alegi să o bei cu șase ore înainte de a te culca. Dr. Ramlakhan ne sugerează că ideal ar fi să nu bem mai mult de o cafea pe zi, de preferat dimineața și să avem grijă să bem cel puțin 2 litri de lichide în fiecare zi. „Atunci când te hidratezi corespunzător, și nivelul de energie din corp crește.”

4. Nu exagera cu consumul de alcool

Dacă resimți tot mai des oboseala în ultima vreme, ar trebui să ai grijă la consumul de alcool. Un consum prea mare poate duce la apariția mai multor afecțiuni, dar te poate face să te simți obosită, atât pe moment, cât și a doua zi.

5. Fă pauze mai des

Dacă și tu ești workaholică, atunci știi deja cât de greu îți este să faci și pauze. Adevărul este că ele au rostul lor. Trebuie să te asiguri că faci o pauză de la ecranul laptopului sau al telefonului la fiecare 90 de minute. Aceste mici momente de respiro te vor ajuta să rămâi productivă și să îți păstrezi nivelul de energie. 

6. (Re)apucă-te de sport

În ciuda faptului că, în contextul actual, sălile de fitness sunt închise, asta nu înseamnă că nu ar trebui să îți continui antrenamentele, chiar și de acasă. Iar dacă te întrebi unde să faci sport, poți alerga în jurul casei sau al blocului sau poți face diferite antrenamente online pe care le găsești pe YouTube. Fie că este vorba de 20, 30 sau 45 de minute, te va ajuta oricum să rămâi activă pe tot parcursul zilei. 

7. Păstrează contactul cu prietenii

Te poți simți epuizată emoțional deoarece nu mai ai același contact cu prietenii, însă e important să păstrezi relația cu ei, chiar și în contextul acesta. Așa că, asigură-te că vorbiți pe Facetime și încercați să organizați o petrecere virtuală pe Zoom măcar o dată pe săptămână. 

8. Încearcă să meditezi

Dacă înainte erai reticentă cu privire la ideea de a medita, poate că acum ar fi momentul să acorzi o șansă. „Uită-te în jurul tău la lucrurile pe care le poți controla și cele pe care nu. Nu te lăsa distrasă de eventualele lucruri care te-ar putea îngrijora. Este normal să fii anxioasă, nu te simți rău din cauza asta”, spune dr. Pinkham. Meditația e una dintre metodele care ne ajută să ne eliberăm de stres și de energii negative.

9. Nu pune presiune pe tine

Trebuie să te gândești în mod constant că este o situație fără precedent cea prin care trecem acum și este normal să existe incertitudini. Nu ar trebui să pui o foarte mare presiune pe tine pentru a munci și mai mult, ci mai degrabă să accepți că e perioadă nouă pentru fiecare dintre noi și care va aduce schimbări semnificative.

Citește și:
8 sfaturi pentru a combate durerile de spate provocate de lucratul de acasă

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din video