De ce este atat de greu sa ducem pana la capat o dieta!

In fiecare zi de luni, incepi cu avant o noua dieta menita sa te ajute sa scapi de acele cateva kilograme incapatanate. Pana spre finalul saptamanii insa ai calcat deja stramb, iar weekendul nu e decat un pretext pentru abandon. Iata de ce este atat de greu sa ducem pana la capat o dieta si cum sa ne regasim motivatia.

De ce este atat de greu sa ducem pana la capat o dieta!

Incepi saptamana in forta, facand liste cu idei de preparate sanatoase, iti faci o aprovizionare ca la carte, ba chiar iti reinnoiesti abonamentul la sala. Iar primele zile de dieta merg de minune: te simti mai usoara, mai plina de energie si abia astepti momentul in care te vei urca pe cantar sa vezi rezultatele.

Cu cat zilele trec insa, efortul devine tot mai mare: esti inconjurata de zeci si zeci de tentatii, te-ai plictisit de aceleasi preparate fara gust, iar gandul ca trebuie sa te trezesti in fiecare dimineata pentru a merge la sala devine un adevarat chin. Oare de ce este atat de complicat sa ducem pana la capat o dieta?

Iti spunem care sunt cele mai importante cinci probleme pe care le intampini atunci cand tii regim si cum sa le depasesti. Pentru ca da, e momentul sa scapi de acele kilograme care te impiedica sa te simti fabulos in pielea ta.

Problema: Te-ai plictisit de aceleasi alimente fade pe care le mananci, zi de zi.

Solutia: Trebuie sa iti diversifici cat mai mult meniul! Ai plecat la drum cu gandul ca pentru urmatoarele luni va trebui sa mananci doar salata verde, pui la gratar si branza de vaci? Nimic mai gresit! Poate ca o astfel de dieta te va ajuta sa slabesti rapid, dar pe termen lung este o alegere cum nu se poate mai neinspirata.

Cheia succesului sta intr-o dieta cat mai diversificata: schimba salata verde cu spanacul proaspat, leurda sau ruccola, nu evita rosiile, ardeii, castravetii, ceapa verde, condimenteaza-ti salatele cu patrunjel, marar, busuioc si alte plante aromatice, alterneaza carnea de pui cu cea de curcan si din cand in cand cu cea de vita slaba si alege si alte tipuri de branzeturi (mozarella, parmezan ras, telemea degresata). Vei vedea ca vei astepta, cu mai mult entuziasm, fiecare masa a zilei.

Problema: Ti-e pofta de ceva dulce.

Solutia: Daca esti pofticioasa de felul tau, acesta va fi cel mai mare impediment in calea reusitei. Iar daca slabiciunea ta o reprezinta dulciurile cu atat mai mult vei resimti lipsa lor. Exista insa solutii! In primul rand, fructele, alternativele cu mult mai sanatoase ale dulciurilor: un pumn de cirese, o felie de pepene rosu, o cana de zmeura, toate sunt variante delicioase si deloc calorice.

Ti-e pofta de ciocolata? Alege una cu continut de peste 80% cacao si mananca cateva tablete: e sanatoasa si iti va infrana pofta de dulce. De asemenea, o data pe saptamana te poti rasfata la micul dejun cu o felie de paine neagra cu magiun de prune, fara zahar. 

Problema: Esti obisnuita sa rontai, in special cand esti stresata.

Solutia: Chipsuri, covrigei, popcorn: le-ai manca pe toate atunci cand ai in fata o zi lunga si stresanta?! E timpul pentru o schimbare de strategie! In primul rand, trebuie sa nu fi luata niciodata pe nepregatite: asta inseamna ca trebuie sa ai mereu in geanta variante sanatoase pentru astfel de momente presante. Exemple excelente: betisoare de morcov sau ardei, felii de mar sau un pumn de caju, migdale sau nuci crude.

Problema: Nu vezi rezultatele scontate in timp record.

Solutia: 10 kilograme in 2 saptamani? Ti-ai fixat o tinta nerealizabila. In plus, chiar daca vei face eforturi sustinute pentru a o atinge, pe termen lung nu este o varianta buna. In timpul unui regim de slabire echilibrat ar trebui sa dai jos intre 2 si 3 kilograme pe saptamana (asta depinde si de greutatea ta totala), nu mai mult.

Asa ca nu porni de la premise irealizabile pentru a nu fi dezamagita, mai apoi. In plus, daca ai reusit sa slabesti destul de mult, iar dupa cateva saptamani observi ca acul cantarului se incapataneaza sa nu mai coboare, probabil ca te confrunti cu un moment de stagnare, perfect normal in orice dieta. Acesta este momentul in care trebuie sa introduci sau sa intensifici antrenamentele fizice.

Problema: Esti mult prea stricta, iar atunci cand calci stramb ti se pare ca toate eforturile tale au fost compromise.

Solutia: Sa fim seriosi, cu toate ne-am lasat la un moment dat prada poftelor si am mancat o prajitura sau o farfurie de cartofi prajiti in plina dieta. Nu fa din asta o catastrofa sau un pretext pentru a renunta la regim! Acorda-ti acest moment de slabiciune, bucura-te de ceea ce mananci si ia-o de la capat a doua zi.

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet