De ce ar trebui sa mananci salata dimineata

Iubesti sa iei micul dejun? Sa te rasfeti cu un bol mare de cereale sau paine prajita? Iti propun o provocare: inlocuieste cerealele cu o SALATA

De ce ar trebui sa mananci salata dimineata

Da stiu, poate suna ciudat sa mananci salata dimineata, dar vei fi surprinsa cand vei afla ce beneficii iti va aduce.

Majoritatea persoanelor considera ca sa mananci salata dimineata inseamna ca trebuie sa urmezi o dieta. Gresit! In fiecare dimineata in care vei manca o salata iti vei incepe ziua cu cel putin trei feluri de legume, ceea ce reprezinta un inceput grozav pentru o noua zi.

• Daca nu iti place sa mananci legume in mod special, combina salata de legume cu fructe. Acest lucru ii va oferi o serie de antioxidanti puternici care iti vor proteja organismul.
Salatele sunt cunoscute ca fiind bogate in vitamine: A,D,E si K. Vitaminele nu pot fi absorbite de catre organism fara prezenta grasimilor – deci, adauga in salata ulei de masline.
• Cea mai buna modalitate de a include “verdeata” in rutina ta zilnica (salata iceberg, spanacul) este sa le amesteci cu altceva sau sa le mananci una cate una in salata.
• Nu uita de plantele medicinale pe care ar trebui sa le adaugi in salata: busuiocul, usturoiul, sucul de lamaie si patrunjelul, pentru aroma deosebita pe care o au, dar si pentru beneficiile pe care le au impotriva bolilor.
• Cu cat este mai naturala salata voastra, cu atat mai putine calorii va avea – adaugati si putina branza pentru gust.
Incercati tot felul de combinatii cand faceti o salata – morcovi, castraveti, ardei, broccoli, mazare, anghinare, capsuni sau zmeura, sunt optiuni excelente pentru a obtine diferite texturi.

De ce ar trebui sa mananci salata dimineata:

1. Vei avea mai multa energie

In primele patru ore ale diminetii vei observa cum organismul tau se umple de energie si vei avea o stare de spirit mult mai buna.
Vei observa de asemenea, ca organismul tau nu va mai avea nevoie de atat de multa cafea. Energia pe care ti-o ofera o salata de dimineata va compensa cu brio lipsa cafelei. In locul acesteia, rasplateste-ti organismul cu un pahar de apa.

2. Fa-ti un plan

Probabil vei spune ca sa mananci salata dimineata va fi mult mai costisitor decat daca vei manca cereale. Mergi la cumparaturi, urmareste reducerile si cumpara-ti in avans tot ce ai nevoie pentru a-ti face salata in fiecare zi a saptamanii. Ca alimentele sa nu se strice, congeleaza-le.
Mancarea pe care o faci tu va mult mai buna si mai sanatoasa decat cea cumparata din comert.

Citeste si:
7 legume care te ajuta sa slabesti

3. Nu vei mai manca asa mult pe timpul zilei

Cand decizi ca salata sa fie prioritara la micul dejun, vei observa ca pe parcurusl zilei nu vei mai avea diferie pofte. Salata contine foarte multi nutrienti si daca o faci cum trebuie, nu vei simti nevoia de diferite suplimente in timpul zilei, cum ar fi dulciurile sau alte mancaruri nesanatoase. Iti vei lua regulamentar cele trei mese pe zi, fara sa exagerezi cu alimentele.

4. O data ce incepi cu salata, nu vei mai renunta

Daca dupa o saptamana de mancat salata zilnic la micul dejun vei vrea sa mananci iar cereale, corpul tau nu le va mai accepta. Aportul de zahar si de carbohidrati pe care le contin te va face sa te simti mult mai rau dupa ce ai incercat salata timp de o saptamana.

In concluzie, o salata de dimineata iti va oferi toata energia de care ai nevoie pentru un inceput de zi excelent.

Citeste si:
Despre mancarea sanatoasa – mituri despre salate

Iti voi arata cum sa iti faci o salata simpla, care sa contina toti nutrientii de care ai nevoie:

• Piept de pui
• baby spinach
• castraveti
• rosii
• ciuperci
• seminte de dovleac
• morcovi
• avocado
• ulei de masline

Gramajul salatei va avea atat cat consideri ca este necesar pentru tine. Ca sa o prepari, amesteca legumele cu uleiul de masline si asezoneaz-o dupa gust.

O salata de acest fel contine: 644 de calorii, 63 de gr de protein, 33 gr de carbohidrati, 12 gr de fibre si 21 gr de grasime.

Text: Georgiana Ciocan
Foto: Shutterstock

Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din health & diet