Cursa pentru silueta perfecta de mireasa

Numeri zilele pina la marele eveniment? Si in loc sa fii ultra-fericita, iti masori in oglinda trupul voluptuos si te gindesti ca vei fi ratusca cea urita la propria nunta? Opreste-te, respira adinc si urmeaza indicatiile noastre in fitness si nutritie. Te vor face sa te simti si sa arati cum nu se poate mai bine!

Cursa pentru silueta perfecta de mireasa

Centralizind un pic sfaturile in nutritie, pe care le-am aflat si de la Lynn Bode, creatoarea site-ului www.workoutsforyou.com, am ajuns la concluzia ca exista cinci erori de neiertat in dieta si programul de fitness alese de o mireasa:

1. O dieta inceputa prea tirziu

Vrei sa slabesti repede si bine? Am toata stima pentru tine. Dar ideea e sa iti propui sa atingi acest tel cu mult inainte de nunta, tocmai ca sa fii sigura ca slabesti sanatos si ca nu vei avea o silueta tripla la citeva luni dupa incheierea dietei.

2. Planurile nerealiste

Oricit de multa bunavointa ai avea, omeneste vorbind, nu ai cum sa topesti zeci de kilograme in citeva zile. In fine, ai putea, dar cu riscul sa te internezi de urgenta in clinica dupa ce arunci buchetul. Slabeste atit cit poti cu ajutorul unei diete bazate pe o hrana sanatoasa si pe un program de fitness personalizat.

3. Prea mult exercitiu fizic

Nu vrei sa arati nici ca o campioana la culturism. E mai mult decit evident. De aceea, alege exercitii de fitness care sa-ti sculpteze delicat musculatura si nu sa te transforme in Xena, printesa razboinica. Incearca mai curind sa practici sporturi ceva mai light precum citeva ture de ciclism in parc, alaturi de iubirea vietii tale (mirele, sa fie clar!), plimbari prelungite cu rolele, tehnici de pilates, abdomene, ridicari usoare de gantere de un kilogram. Evita pastilele sau ceaiurile de slabit-minune si spune un nu hotarit laxativelor.

4. Prea putin exercitiu fizic

E usor sa dai bir cu fugitii. Sa spui ca nu ai timp de exercitii fizice cu atitea planuri pentru nunta si lucruri de aranjat la perfectie. Dar intre noi fie vorba, pentru a arata superba in ziua cea mare, nu ai nevoie decit de citeva minute de exercitiu seara, sa zicem de trei ori pe saptamina. Si, hai sa fim serioase, douazeci de minute de abdomene (luni, miercuri si vineri) nu e chiar cea mai grea tortura pe care ai fost nevoita sa o suporti de la nastere pina in prezent. Am dreptate sau nu? Iata citeva exercitii fizice pe care le poti practica si acasa si pe care le-am incercat si noi inaintea unui eveniment de o asemenea talie: exercitii pentru tricepsi, care inseamna de fapt ridicari scurte ale corpului cu miinile sprijinite de o ban­ca si genunchii indoiti la 90 de grade. Fii sigura ca tii bratele drepte, gliseaza-ti usor corpul in fata in asa fel incit fundul sa nu mai stea sprijinit pe banca folosita ca suport. Indoaie coatele si apropie trupul de podea si in acelasi timp mentine spatele drept. Ridica-ti trupul pina revii la pozitia initiala. Un alt exercitiu pe care il preferam te ajuta sa diminuezi stratul adipos de pe abdomen (da, detestabilul colac de grasime la care te uiti obsesiv in fiecare dimineata): stai intinsa pe podea, cu un picior incrucisat peste genunchiul celuilalt. Sprijina-ti capul pe miinile indoite din coate, incordeaza-ti abdomenul si ridica-ti apoi trunchiul cit mai aproape de picioare. Repeta miscarea cu celalalt picior. La fel de eficient pentru muschii abdominali este sa stai intinsa pe spate, sa inspiri si apoi sa-ti aduci incet picioarele inspre tors, cu o miscare scurta. Expira si adu-le in pozitia initiala. Pentru brate, exerseaza asa cum ti-am mai spus, cu gantere de un kilogram sau executa citeva flotari, mentinind trunchiul drept (nu trisa!).

5. Sa uiti sa te alimentezi

E posibil sa ma repet in articol, dar cu tot riscul iti spun ca nu trebuie sa te infometezi sau sa uiti pur si simplu sa maninci (da, se poate intimpla si asta, tot din pricina unei doze prea mari de stres). Solutia noastra: fii sigura ca ai mereu la indemina gustari, fructe, batoane de cereale care sa-ti aduca aminte din cind in cind cit de bine e sa te alimentezi corect. Un alt sfat important pe care ni-l ofera si nutritionistele Cynthia Conde (Bridal Bootcamp: Look Fabulous on your Big Day – Running Press) si Robyn Flipse (The Wedding Dress Diet – Random House) este sa incluzi in dieta o cantitate importanta de proteine tocmai ca sa eviti sa-ti pierzi masa musculara in timpul regimului si sa ai grija sa nu scazi aportul zilnic de calorii sub 1.200, ca sa eviti „sa fii in permanenta extenuata si cu nervii incordati la maximum”. In plus, ambele nutritioniste sint de acord sa con­sumi si suplimente nutritive, multivitamine, minerale si mai ales acid folic, care iti va intari sistemul imunitar si te va ajuta sa fii sanatoasa si pe par­cursul unei viitoare sarcini. Si, pentru ca toata stradania ta de a arata fenomenal in ziua nuntii sa aiba si mai mult succes, sfatul nostru, al fetelor ELLE, este sa-l implici cit mai mult pe viitorul mire in planurile tale de workout. Noi ne-am gindit la citeva lectii de dans, care sa va pregateasca pentru marele spectacol si sa va ofere o eleganta aparte. Aveti grija, totusi, sa nu va calcati pe picioare. Aduce ghinion.

Arhiva revistei ELLE
Foto: Guliver

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet