Cum sa gestionezi stresul la locul de munca

Probabil nu exista persoana care sa nu-si doreasca un job cu un nivel scazut de stres, insa acest lucru este aproape imposibil.

Cum sa gestionezi stresul la locul de munca

Adevarul este ca stresul este o parte mai putin placuta a oricarui loc de munca, insa exista doua tipuri: stresul care te motiveaza sa termini un proiect sau stresul care are consecinte negative.

Nu vei reusi niciodata sa scapi de acest lucru daunator, insa exista numeroase moduri in care te poti descurca fara sa-ti faci singura rau. Incearca urmatoarele sfaturi pentru a reusi sa te descurci cu stresul de la birou.

Nu fugi de stres, foloseste-l in favoarea ta

Stresul este o reactie naturala la ceva ce privim drept o situatie plina de tensiune. Atunci cand este tinut sub control poti chiar sa te bucuri de beneficiile acestuia. Foloseste stresul pentru a te forta sa faci lucrurile mai bine, sa termini un proiect inainte de deadline sau sa te zbati pentru o pozitie pe care ti-o doresti cu adevarat. Poti acumula foarte mult stres la locul de munca, insa daca il folosesti intr-un mod pozitiv vei reusi sa obtii mai multe beneficii.

Da-ti seama cand trebuie sa faci o pauza

Daca lucrezi opt ore pe zi, trebuie sa faci si cateva pauze. Asta inseamna ca trebuie sa te ridici de la birou pentru a servi pranzul (nu lucra atunci cand mananci) si sa parasesti camera atunci cand bei apa sau vrei sa faci o pauza. Dupa fiecare ora de munca incearca sa te opresti 5 minute si sa pleci de la birou.

Gaseste-ti un hobby

Daca esti tipul de persoana care simte mereu nevoia sa faca ceva, pentru tine o pauza poate fi destul de greu de luat. In acest caz este bine sa iti gasesti un hobby, care nu are legatura cu munca. In felul acesta vei reusi sa scapi de stres fara a avea sentimentul ca stai degeaba. Poti incerca de exemplu sa faci in fiecare zi origami – termini o figurina in cinci minute.

Gestioneaza-ti mai bine timpul

Atunci cand esti la birou gestionarea timpului este esentiala. Cum iti planifici activitatile tine de preferintele tale, insa munca eficienta inseamna sa iti organizezi activitatile si sa stii care sunt prioritatile. Incearca sa iti dai seama ce responsabilitati si activitati sunt mai importante si ce poate fi lasat pe maine. O gestionare mai buna a timpului poate fi un pas important in diminuarea stresului.

Fa sport in timpul petrecut la birou si nu numai

Toata lumea stie ca a face sport zilnic are numeroase beneficii. Unul dintre ele este reducerea stresului. Daca stai la birou o zi intreaga, poti folosi pauza de pranz pentru a face o mica plimbare, aerul proaspat si soarele te vor ajuta sa te relaxezi. In plus poti merge la yoga sau pur si simplu la sala inainte de birou.

Fa-ti prieteni la locul de munca

Exista o multime de cercetari care au demonstrat ca este un lucru bun sa ai prieteni la locul de munca. Sa fii prietena cu colegii tai iti ofera sansa de a avea un grup pe care te poti baza, asadar persoane cu care poti vorbi despre problemele tale. In felul acesta vor exista oameni in jurul tau cu care poti discuta atunci cand ai nevoie de o pauza sau cand trebuie sa iei o decizie mai dificila.

Evita preparatele si gustarile nesanatoase

Cu siguranta ai trecut prin momente in care erai atat de stresata incat ai fi vrut sa mananci doar ciocolata si prajituri. Insa daca o faci va aparea apoi si sentimentul de vinovatie, deloc benefic pentru sanatatea ta. Data viitoare cand mananci din cauza stresului, incearca sa alegi ceva mai sanatos, de exemplu fructe, legume sau snacks-uri mai sanatoase care pot lupta impotriva stresului. Asta nu inseamna ca nu iti poti satisface din cand in cand pofta de ciocolata, insa este bine sa faci asta cat mai rar.

Pastreaza o atitudine pozitiva

Atunci cand te simti foarte stresata, aminteste-ti lucrurile care iti plac la job-ul tau. Premiaza-te la finalul indeplinirii unei sarcini sau la atingerea unui obiectiv, deoarece concentrandu-te pe lucrurile bune vei face mai usor fata stresului.

Scrie intr-un jurnal

Cateodata poate vrei sa vorbesti despre job-ul tau si despre problemele care se ivesc, insa nu ai pe nimeni in preajma care sa te asculte. Daca simti nevoia sa discuti despre asta, incearca sa scrii totul intr-un jurnal. Acesta este un exercitiu foarte bun pentru ca te ajuta sa elimini nervii si, notand tot ce ti se intampla, vei descoperi ce te deranjeaza cel mai tare. Pe masura ce faci progrese cu acest jurnal poti nota cum ai reusit sa faci fata stresului si care ar fi metodele care functioneaza in cazul tau.

Lasa problemele de la job acolo unde le este locul

Exista in mod inevitabil unele zile in care simti ca munca nu se mai termina si parca ai vrea sa lucrezi si acasa pentru a reusi sa termini totul pana la finalul saptamanii. Rezista acestei tentatii! Ar trebui sa separi viata de la birou de cea personala. Cand ajungi acasa renunta la telefonul de la serviciu si nu-ti verifica e-mailul. Fa lucruri care te relaxeaza si care te ajuta sa te incarci cu energie. In felul acesta te vei deconecta si vei reusi sa fii mai eficienta a doua zi la birou.

Text: Georgiana Livadaru
Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet