Cum sa exersezi stimularea mintii!

Din ce in ce mai des, cercetatorii ne arata ca exercitiile regulate pot tine la distanta boli precum Alzheimer-ul, dementa si Parkinson-ul si au puterea de a elimina stresul si anxietatea, de a atenua depresia, stimula creativitatea si altele.

Cum sa exersezi stimularea mintii!

Exercitiile de asemenea intensifica modul in care te simti cu tine insati – imagimea de sine si stima de sine – care are un efect pozitiv in celelalte arii ale vietii tale, cum ar fi in cariera sau in relatiile cu ceilalti.

Cum influenteaza exercitiile functiile mintale?

In ceea ce priveste functia cognitiva, se pare ca datorita exercitiilor fizice,  dezvoltarea unor noi cai neuronale ( linii de comunicare intre creier si organism) este facilitata. De asemenea, antrenamentele regulate sustin si circuitul sangelui si al oxigenului catre creier si au grija de sanatatea vaselor de sange, permitand astfel tesutului cerebral sa fie hranit si conservat.

Intr-un studiu realizat de University of Illinois, in care au fost analizate abilitatile cerebrale ale unor persoane cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani, s -a constatat ca in cazul persoanelor care au avut parte de o usoara alergare inainte de efectuarea testelor, procesul de luare a deciziilor a fost mai rapid si multe dintre raspunsurile acestora au fost corecte.

Exercitiu de imbunatatire a creativitatii

Exercitiile pot ajuta la dezvoltarea creativitatii. Cercetatori de la Greater London’s Middlesex University au descoperit ca abilitatea de a rezolva problemele si gandirea creativa s-au imbunatatit dupa un program de aerobic prelungit. Exercitiile stimuleaza, de asemenea, si fluxul sanguin catre creier, in particular in emisfera dreapta, care este responsabila pentru creativitate si imaginatie. Conform unor studii, se pare ca ca activitatile ritmice, repetitive, cum ar fi turele in bazinul de inot sau alergarea pe banda, sunt cele mai bune pentru creier.

Alunga stresul prin exercitii

Ritmul extrem de alert al secolului in care traim ne obliga uneori sa luam parte la situatii stresante, lucru care ar putea sa ne puna in pericol sanatatea organismului.  Conform unor studii, activitatile moderate ajuta la stimularea productiei de hormoni si au un efect relaxant asupra corpului si al mintii. Cu cat esti intr-o forma mai buna, cu atat mai mult corpul tau poate face fata mai bine stresului. Persoanele cu un fizic antrenat sunt mai capabili sa faca fata schimbarilor neasteptate mintale sau fizice, decat subiectii care nu acorda timp suficient antrenamentelor. Se pare ca exercitiile de aerobic sunt cea mai buna alegere pentru reducerea anxietati.

Exerseaza zambind!

Okay, nu zambesti tot timpul cand te gandesti la antrenamente fizice, dar ai fi minunat daca te-ai simti mai fericit in timpul acestora! Exista o legatura clara dintre activitatile fizice regulate si o minte sanatoasa. Jumatate de ora de exercitii pe zi, 6 zile pe saptamana, au acelasi efect ca o reteta prescrisa pacientilor usori depresivi, conform unui studiu major realizat in acest an. Cercetatorii de la University of Indiana au demonstrat ca mersul pe jos timp de 20 de minute sau mai mult pe zi, echivaleaza cu o sedinta de psihoterapie!

Text: Mihaela Iancovici

Foto: young woman runner legs running on mountain trail from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet