Cum să arăți şi să te simți mai sănătoasă într-o săptămână

Chiar dacă vara a trecut și majoritatea dietelor stricte par să nu mai fie un subiect atât de discutat, asta nu înseamnă că nu mai există persoane care își doresc să slăbească. În plus, ar trebui să te preocupi mereu de condiția ta fizică, dar mai ales de sănătatea ta.

Cum să arăți şi să te simți mai sănătoasă într-o săptămână

Ştim şi noi cât de greu poate fi să urmezi o dietă, mai ales când îți dorești ca rezultele să apară, dacă se poate, peste noapte. Dar o dietă strictă nu funcționează întotdeauna și, din acest motiv, ar trebui să transformi acest proces al slăbirii într-un stil de viață.

Conform nutriționiștilor, îți vom prezenta o serie de lucruri pe care le poți face pentru a fi în cea mai bună formă, iar rezultatele vor apărea în mai puțin de o săptămână:

Trebuie să bei multă apă

Hidratarea este esențială, fie că urmezi o dietă sau nu. Cu ajutorul ei și mai ales a cantității pe care trebuie să o bei în fiecare zi, îți reglezi fiecare celulă din corp. Dacă nu bei suficientă apă, celulele tale nu se vor mai afla în forma care trebuie. De aceea, recomandarea nutriționiștilor este să alegi apa în locul sucurilor care conțin o cantitate destul de mare de zahăr.

Nu trebuie să faci o detoxifiere cu sucuri

Dacă ești pe punctul de a face o detoxifiere sau purificare cu sucuri, ar trebui să te mai gândești. Dacă bei numai sucuri, chiar dacă sunt naturale, pentru mai mult de patru zile, poți căpăta anumite obiceiuri alimentale deloc sănătoase, care pot duce la un nivel al glicemiei mult mai ridicat.

Trebuie să reduci consumul de sare

Cei mai mulți dintre noi, aproximativ 89%, consumăm foarte multă sare. Un consum excesiv de sare va produce balonare, lucru care nu te face deloc să te simți confortabil. Astfel, dacă reduci consumul de sare, rezultatele nu vor întârzia să apară. De asemenea, sodiul reține și apă.

Nu ar trebui să-ți interzici consumul unor alimente

Este o diferență destul de mare între a reduce alimentele pe care le mănânci în exces și de a le elimina de tot, din alimentație. De obicei, dietele care se bazează pe evitarea unor alimente, precum zahăr sau gluten, le înlocuiesc pe acestea cu altele, care au același rol pentru organism, cum ar fi mierea sau diferiți îndulcitori. Poate fi periculos dacă produsele pe care le înlocuiești sunt slabe din punct de vedere nutritiv.

Trebuie să mănânci fibre

Legumele bogate în fibre, precum broccoli, ardei gras sau varză de bruxelles, sunt o sursă minunată de vitamine și nutrienți, inclusiv fibre, ceea ce te va face să te simți satulă până la următoarea masă. Mâncărurile bazate pe plante, fructe, legume, cereale integrale, fasole, nuci și semințe sunt cele pe care ar trebui să le incluzi în dieta ta. Un mod rapid de a include fibrele în alimentația ta este să adaugi în ceea ce mănânci semințe de chia, cânepă sau in.

Nu trebuie să ai o alimentație bazată pe pudre și pastile

Problema cu pudrele și pastilele destinate dietelor este faptul că procesează ceea ce mănânci, fie că sunt fructe sau legume, separând ingredientele. Acest lucru se întâmplă cu pudra de cacao, care nu are nutrienți și care nu ar trebui să înglobeze întreaga ta dietă.

Trebuie să fii atentă la fiecare porție de mâncare

Fie că mânânci o masă integrală sau o gustare, ar trebui să fii atentă la cantitatea de mâncarea pe care o pui în farfurie. Întotdeauna ar trebui să mănânci exact cât îți cere organismul, fără să te forțezi să mănânci chiar tot din farfurie. Iar în cazul în care mănânci în oraș și ți-a rămas destulă mâncare, o poți lua la pachet și să o mănânci mai târziu.

Nu ar trebui să te concentrezi exclusiv pe calorii

Este destul de periculos să te concentrezi mult prea mult pe numărul de calorii al fiecărui aliment pe care îl mănânci. Cele mai multe alimente slabe în calorii sunt destul de bogate în sodiu, ceea ce înseamnă că vei reține apă și te poate face să te simți balonată. Nu uita însă, nu ar trebui să slăbești mai mult de 3 kilograme pe săptămână.

Trebuie să gândești pozitiv

O gândire pozitivă te ajută în ceea ce privește alimentația, dar și a felului în care te simți. Acest lucru te ajută să îți schimbi stilul de viață. Concentrează-te pe ceea ce ar trebui să mănânci pentru a te simți bine și nu pe ceea ce ar trebui să elimini sau să reduci.

Nu trebuie să te aștepți la miracole

Doar pentru că ai adoptat un stil de viață sănătos o săptămână, asta nu înseamnă că se vor duce toate greșelile alimentare pe care le-ai făcut. Dar, este de ajuns să reduci unele care îți cauzează probleme, precum balonare, oboseală asociată cu un nivel crescut de glicemie. Nu contează că urmezi aceste sfaturi de câteva zile, ele se pot transforma cu ușurință într-un stil de viață.

Citește și:
Simptome ale prediabetului pe care nu ar trebui să le ignori

Text: Iulia Braslasu
Foto: Instagram.com/racquelnatasha

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Psychologies
Mai multe din health & diet