Care sunt măsurile necesare pentru a intra în șomaj tehnic și în cât timp se primesc banii

Atât angajatorii, cât și alte categorii afectate de criza COVID-19, pot depunde începând cu 1 aprilie pentru a putea intra în șomaj tehnic.

Care sunt măsurile necesare pentru a intra în șomaj tehnic și în cât timp se primesc banii

Începând de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile și declarațiile pe proprie răspundere pentru șomaj tehnic, sprijinul oferit de Guvern pe perioada stării de urgență cauzate de pandemia de coronavirus.

Documentele necesare pe care angajatorii trebuie să le trimită pentru șomaj tehnic sunt o cerere, o declarație pe proprie răspundere și lista cu angajații care intră în șomaj tehnic. Acestea trebuie transmise online Agenției Județene de Ocupare a Forței de Muncă din județul unde au sediul social. Fiecare AJOFM are o adresă de email dedicată pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro.

Plata se va face către angajatori în maxim 15 zile de la depunerea documentelor, iar plata către angajații aflați în șomaj tehnic se va face în trei zile. Angajatul în șomaj tehnic va primi 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut, și de asemenea, îi vor fi achitate CAS, CASS și impozitele aferente. Pentru mai multe detalii, angajatorii pot apela 021.4444.000, număr cu tarif normal.

Celelalte categorii care pot primi sprijin din partea statului în această perioadă de urgență sunt PFA-urile, întreprinderile individuale, întreprinderile de familie, profesiile liberale, sportivii (cei cu contracte de de activitate sportivă, antrenorii, arbitrii etc.), persoanele fizice cu drepturi de autor și drepturi conexe (scriitori, fotografi, compozitori, artiști plastici etc.).

Condiția de bază pe care aceste categorii de persoane trebuie să o îndeplinească pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este întreruperea activității ca urmare a stării de urgență determinată de COVID-19. Documentele pe care aceștia trebuie să le depună (tot începând cu 1 aprilie) sunt o cerere, o declarație pe proprie răspundere și alte acte ce pot ajuta în soluționarea solicitării (de exemplu, extras de cont bancar).

Ministrul Muncii a transmis că depunerea documentelor, pentru pentru perioada  16-31 martie 2020, se face între 1-10 aprilie. Pentru informații suplimentare, cei care doresc să afle mai multe detalii despre cum pot accesa aceste fonduri pot apela la 0786.59.46.87, 0786.56.09.30, 0786.56.09.22, 0786.16.95.92 sau 0786.39.39.86, iar adresele de mail unde trebuie trimise documentele pot fi găsite aici.

Citește și:
Coronavirus și sarcina: un medic ginecolog răspunde la toate întrebările tale

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din video