Clean Eating – echilibrul unei vieți sănătoase (de Sorina Fredholm)

Mâncarea este esențială pentru longevitatea, fericirea și împlinirea noastră și cu toții ne dorim să oferim corpului nostru cele mai bune lucruri posibile. Iar dacă suntem ceea ce mâncăm, ideal este ca acel lucru să fie vibrant, frumos și proaspăt

Clean Eating – echilibrul unei vieți sănătoase (de Sorina Fredholm)

O alimentație cât mai curată este secretul pentru a deveni versiunea cea mai sănătoasă, creativă și fericită.

Clean Eating – este un principiu care promovează consumul unei hrane curate și se învârte în jurul menținerii unei alimentații echilibrate și personalizate a alimentelor proaspete, neprocesate, cum sunt legumele și fructele, cerealele integrale, nucile, semințele și grăsimile sănătoase.

Dar, care este scopul de a mânca într-un mod curat?

Pe lângă o îmbunătățire generală a stării de sănătate, mulți oameni experimentează creșterea energiei, pierderea în greutate, o piele mai strălucitoare, păr și unghii mai puternice, îmbunătățirea sănătății mentale și a somnului. Iar cei care urmează acest tip alimentar, fac adesea și alte schimbări de stil de viață durabile.

Vreau să trecem prin principiile de bază ale unei hrane curate, care sunt și obiceiurile pe care le poți adopta dacă urmărești sfaturile și principiile mele de viață:

1. Mâncare întreagă

Consumă cât mai multe alimente întregi – exact cum apar ele în natură, fără a trece printr-un laborator sau alte procese. Consumul de alimente întregi asigură obținerea unor cantități adecvate de nutrienți și minerale esențiale pentru coprul tău. Acestea sunt fructe și legume proaspete, cerealele integrale, nuci și semințe.

2. Petrece timp în bucătărie

Atunci când îți gătești acasă mâncarea, este aproape garantat că ridici valoarea nutritivă a meselor tale. Mâncarea din restaurant este mult mai procesată, mai puțin proaspătă și, adesea, în cantități excesive.

3. Elimină zahărul

Vei dori să elimini alimentele albe, cum ar fi zahărul rafinat, pastele si orezul alb, pâinea și alte produse de patiserie. Acestea fac parte din categorie alimentelor procesate, lipsite de orice valoare nutritivă.

4. Legume și fructe

Ar trebui să consumăm zilnic 10 porții de legume și fructe, însă majoritatea oamenilor nu consumă nici jumătate din cantitatea recomandată. De aceea este important să dublăm, dacă nu chiar triplăm consumul, mai ales de legume, pentru a avea un nivel optim de sănătate. Asta inseamnă să adaugi la fiecare masă mai multe vegetale.

5. Calitate vs. Cantitate

Abordarea alimentației curate promovează calitatea și nu cantitatea – nu toate caloriile sunt egale. Atunci când consumi alimente întregi, naturale și proaspete, ești mult mai probabil să menții aportul caloric la un nivel adecvat pentru corpul tău și să ai o greutate sănătoasă ca rezultat.

6. Obiceiuri sănătoase

Modul în care faci un lucru dictează modul în care faci totul. Dacă ai grijă de tine, hrănindu-te cu mâncare curată, ești mult mai probabil să te angajezi și în alte activități sănătoase, cum ar fi o practica de Yoga, meditație, ținerea unui jurnal și alte tehnici care pot să îți facă viața mult mai bogată și mai frumoasă!

Clean Eating este un principiu pe care oricine ar putea să-l adopte pentru o viață mai sănătoasă și mai conștientă.

Sorina Fredholm
Health Coach si Instructor de Yoga, Co-fondator Monday (healthy living app).
O poți găsi pe Facebook și Instagram.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet