Cele mai comune greșeli de sănătate pe care le facem la stabilirea rezoluțiilor pentru noul an

Cu toții ne-am propus cel puțin o dată ca în noul an să avem mai multă grijă de corpul nostru, să mâncăm responsabil și să folosim abonamentul la sală, dacă tot îl facem. Toate aceste rezoluții conțin greșeli pe care continuăm să le repetăm în fiecare an, de aceea, este necesar să ne oprim asupra lor și să le discutăm.

Cele mai comune greșeli de sănătate pe care le facem la stabilirea rezoluțiilor pentru noul an

Începem luna ianuarie, ne menținem temporar promisiunile, ne descurajăm, ne gândim că oricum nu o să reușim să atingem niște schimbări semnificative, așa că renunțăm. Apoi, la sfârșitul anului, ne reînnoim rezoluțiile. Nutriționiștii ne spun că, mai ales atunci când ne setăm obiectivele pentru noul an, devenim foarte motivați și ne promitem să mergem la sală în fiecare zi, să renunțăm la zahăr, la fumat, iar lista poate continua.

Vrând să facem toate aceste lucruri în același timp, ne confruntăm cu o presiune care ne face să credem că trebuie să respectăm cu strictețe obiectivele propuse și să nu ne îngăduim nici măcar o zi de pauză. Ceea ce este total greșit. Dacă ne uităm în anii trecuți, putem confirma cu ușurință acest lucru.

Dacă îți dorești ca obiectivele să facă parte din viața ta mai mult decât o lună, iată ce ar trebui să știi pentru a evita cele mai comune greșeli de sănătate pe care le facem în noul an:

Prea mult, prea devreme

Adoptarea unor obiceiuri sănătoase trebuie să fie un proces gradual pentru a se dovedi sustenabil. Trebuie să fie îndeplinit prin realizarea unor schimbări mici, dar pozitive în ceea ce privește stilul tău de viață. Cercetările arată că aceste mici acțiuni se transformă mult mai repede în obiceiuri.

În loc să încerci să faci totul deodată, concentrează-te pe o mică schimbare și fă-o constant. De exemplu, poți schimba cantitatea de cafea pe care o bei, poți lua o gustare la o oră stabilită sau poți urca și coborî scările de la metrou.

Lipsa unui plan

Atunci când nu ai timp să-ți pregătești prânzul acasă, ești tentată să cumperi ceva nesănătos și rapid. Nutriționiștii recomandă să-ți faci cumpărăturile pentru mai multe zile, ca atunci când deschizi frigiderul, să nu îmbrățișezi ideea că nu ai nimic de mâncare și trebuie să comanzi ceva. Chiar și atunci când nu ai ceva preparat, poți oricând să folosești legumele pentru a face o supă rapidă.

Nu întotdeauna este plăcut să mâncăm același fel de mâncare trei zile la rând, iar un plan bine conceput ne poate ajuta în acest sens. În weekend, poți prepara câteva gustări și feluri de mâncare în așa fel încât pot fi consumate diferit de-a lungul săptămânii. Folosește-ți imaginația.

Renunți mult prea repede

Ne bazăm prea mult pe puterea noastră interioară și de aceea schimbările pe termen lung pe care ni le propunem nu ajung să fie eficiente. De aceea, trebuie să ne structurăm viața în cel mai potrivit mod pentru noi înșine. Ceea ce funcționează pentru prietena noastră, poate fi ineficient pentru noi. Concentrează-te asupra măsurilor pe care vrei să le iei și fii consecventă.

Complici prea mult lucrurile

Când vorbim despre mâncare, de cele mai multe ori devenim confuzi, cu atât mai mult când ascultăm păreri din partea mai multor persoane. Experții ne îndeamnă să avem încredere în propriul instinct atunci când suntem în bucătărie. Testează alimente noi, ieși din zona de confort și descoperă ce combinații de arome sunt pe gustul tău.

Nu ai încredere în abilitățile tale și te critici prea mult

Critica pe care ți-o atribui este principalul obstacol care stă în calea obiectivelor tale. Acea voce interioară creează sentimente de comparație și insuficiență și poate fi foarte greu de controlat. Cercetătorii au descoperit că există un răspuns științific pentru care vocile negative interioare sunt mai puternice decât cele pozitive. Creierul nostru este în continuă căutare a posibililor factori de risc. Concentrarea pe cele mai rele scenarii care se pot întâmpla ne afectează abilitatea de a gândi pozitiv. Astfel, ne amintim mult mai ușor pericolele, știrile negative, dezamăgirea sau conflictele.

Citește și:
Tot ce trebuie să știi despre migrenele menstruale

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Psychologies
Mai multe din health & diet