Cele mai bune moduri în care îți poți reveni după o noapte în care nu te-ai odihnit

Sigur ți s-a întâmplat să te culci gândindu-te că vei adormi imediat, însă chiar și după o oră sau două ești încă trează, iar a doua zi nu te simți deloc bine.

Cele mai bune moduri în care îți poți reveni după o noapte în care nu te-ai odihnit

Somnul este foarte important pentru organismul și creierul nostru, deoarece este momentul în care totul se odihnește și se reface, așadar este normal să nu te poți concentra sau să nu te simți foarte bine dacă nu ai reușit să dormi.

Tuturor ni s-a întâmplat să avem nopți în care să ne trezim de mai multe ori sau nu reușim să adormim. Din fericire, există metode prin care poți funcționa mai bine după o astfel de noapte în care nu te-ai odihnit, așa că le poți încerca când mai întâmpini astfel de situații.

1. Nu sta în pat

Dacă te-ai trezit, nu rămâne în pat în speranța că vei reuși să mai adormi. Deși ți se pare neplăcută ideea de a-ți începe ziua, este important să îți pui corpul în mișcare. Deschide draperiile, fereastra și pregătește-te pentru o nouă zi așa cum o faci în mod normal. Nu uita de micul dejun, deoarece este modul în care organismul tău va simți că este dimineață.

2. Nu bea cafea

Să bei o cană de cafea este o soluție temporară. Îți va oferi energie pe moment, însă nu și în restul zilei. În plus, dacă bei prea multă cofeină, poate deveni chiar un fel de sedativ. Gândește-te că deși pe moment pare să funcționeze perfect, mai târziu va avea efectul invers.

În schimb, îți poți face un ceai, mai ales că doar acțiunea în sine te face să te miști, ceea ce este perfect.

3. Rezolvă-ți toate sarcinile cât mai devreme

Dacă ai avut o noapte în care nu te-ai odihnit, este bine să îți rezolvi tot ce aveai pe listă cât mai devreme, deoarece vei fi foarte obosită mai târziu. Încearcă să faci tot ce este important dimineața, iar mai târziu să te ocupi de sarcinile care nu au nevoie de o atenție sporită.

4. Fă cât mai multă mișcare

Încearcă să nu stai doar la birou, ci să fii cât mai activă. Ia mai multe pauze și mergi mai mult. De exemplu, în pauza de masă poți alege un restaurant mai îndepărtat sau poți face o plimbare de 20 de minute. Dacă ai o zi liberă încearcă să faci yoga sau orice alt sport care îți face plăcere.

5. Dormi

Dacă poți să adormi puțin în timpul zilei, este perfect. Atunci când îți este somn este bine să dormi, mai ales dacă ai condițiile necesare. Un somn de 10 minute îți va da un plus de energie și te vei simți mult mai bine.

Dacă ești la locul de muncă acest lucru poate fi destul de dificil, așa că poți încerca să meditezi. Închide ochii, deoarece astfel se va relaxa și creierul tău și, dacă lucrezi într-un mediu zgomotos, poți folosi diferite aplicații care au sunetele potrivite pentru relaxare.

6. Nu pune presiune pe seara următoare

Nu te gândi prea mult că trebuie să te odihnești. Având în vedere că ești obosită, somnul tău va fi probabil mai adânc și vei reuși să dormi mai bine. Relaxează-te și culcă-te la ora la care o faci de obicei. Asigură-te că ai pregătit un mediu perfect pentru somn, însă nu pune presiune pe asta.

Citește și:
Tot ce trebuie să știi despre insomnii

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Psychologies
Mai multe din health & diet