Cele mai bune 7 tipuri de semințe pe care trebuie să le incluzi în dieta ta

Cu siguranță ai încercat deja multe diete și niciuna nu a dat rezultatele pe care le aștepți. Însă ce ar fi dacă ai include în dieta ta și anumite tipuri de semințe?

Cele mai bune 7 tipuri de semințe pe care trebuie să le incluzi în dieta ta

Probabil că deja ești familiarizată cu dietele care îți promit să scapi de un număr cât mai mare de kilograme în cât mai puțin timp posibil. Pe termen scurt, pare soluția ideală și te poate ajuta, însă pe termen lung ar trebui să îți dai seama că orice dietă pe care o urmezi ar trebui să se transforme într-un stil de viață.

Ar trebui să incluzi în dieta ta atât nuci, cât și alune deoarece ele au acele grăsimi sănătoase pentru organismul tău. Nucile sunt mult mai bogate în calorii față de semințe, iar acesta ar fi încă un motiv pentru care ar trebui să le incluzi în dieta ta. Și totuși, toate nucile și semințele sunt sănătoase pentru organismul tău, însă ar trebui să le alegi pe acelea care sunt potrivite pentru tine. Semințele conțin mult mai multe fibre și minerale decât nucile, iar pe lângă asta ele au și mai multe grăsimi monosaturate și proteine, necesare unui organism sănătos. Specialiștii recomandă consumarea acestor tipuri de semințe în starea lor crudă. Dacă le gătești, ele își schimbă consistența, mai ales dacă le adaugi diferite condimente.

Iată care sunt semințele pe care trebuie să le mănânci în fiecare zi:

1. Semințe de dovleac

Probabil că nu știai, însă semințele de dovleac sunt cele care care te ajută să slăbești, asta dacă le consumi în fiecare zi. Semințele de dovleac au mult mai mult zinc, care te ajută să arzi și mai multe calorii. Zincul are un rol extrem de important în ceea ce privește arderea caloriilor, îți crește masa musculară, dar îți și menține glicemia stabilă. Pe lângă zinc, semințele de dovleac mai conțin și magneziu, care te ajută să în ceea ce privește stările de anxietate. Ele sunt bune și pentru sistemul digestiv.

2. Semințe de cânepă

Semițele de cânepă au un dublu efect asupra organismului tău. În primul rând, 3 lingurițe de semințe de cânepă conțin 12 grame de proteine și omega 3 care te ajută să arzi calorii. În același timp, ele te ajută și în ceea ce privește inflamațiile. Sunt o sursă excelentă de a-ți păstra energia.

3. Semințe de chia

Probabil că deja ai inclus în dieta pe care o urmezi semințele de chia, care sunt foarte bune pentru scăderea în greutate. Dacă nu știai până acum, semințele sunt bogate în fibre, omega 3, magneziu, potasiu, fier. Le poți mânca într-o mulțime de combinații, precum în smoothie-uri sau poți chiar face budincă din semințe de chia. De asemenea, ele te ajută și să nu îți mai fie foame pe parcursul zilei.

4. Semințe de floarea soarelui

Semințele de floarea soarelui sunt foarte bune dacă vrei să scapi de câteva kilograme în plus, însă cel mai important este faptul că le poți mânca oricând. Ele sunt bogate în vitamina E, care acționează precum un antioxidant extrem de puternic pentru combaterea toxinelor și a inflamațiilor. Magneziul este foarte eficient și în ceea ce privește sistemul nervos și te ajută să arzi mult mai multe calorii. Pe lângă asta, semințele de floarea soarelui conțin proteine, fibre, dar și vitamina B, care sunt esențiale dacă vrei să arzi mai multe calorii.

5. Semințe de in

Semințele de in sunt o sursă excelentă de omega 3 care te ajută în ceea ce privește reglarea insulinei din organism. Ele conțin fier, proteine și mai multe tipuri de fibre. Sunt o sursă foarte bună de fitoestrogeni, care reacționează la fel ca un alt tip natural de estrogen. Un consum ridicat de semințe de in previne atacurile de panică.

6. Semințele de quinoa

Quinoa este o sursă foarte bogată în amino acizi, fibre, proteine, magneziu, zinc, dar și grăsimi sănătoase. Sunt bogate în carbohidrați față de alte tipuri de semințe, însă, chiar și așa, quinoa face parte din semințele pe care le poți consuma dacă îți dorești să scapi de câteva kilograme în plus.

7. Semințe de susan

Semințele de susan conțin calciu, magneziu, vitamina E, dar și zinc, de care organismal tău are nevoie pentru a-și păstra vitalitatea, dar și glicemia la un nivel optim. Ele conțin și fibre, iar astfel le poți adăuga în salate, smoothie-uri, dar și tahini.

Citește și:
5 alimente pe care să le înlocuiești pentru a avea organism mai sănătos și o piele mai frumoasă

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet