Ce se întâmplă în organismul tău atunci când dormi mai puțin de 7 ore pe noapte

Nu mai este nevoie să îți spunem că e recomandat să dormi între 7 și 9 ore pe noapte, dar știi ce se întâmplă cu organismul nostru atunci când dormim mai puțin de 7 ore?

Ce se întâmplă în organismul tău atunci când dormi mai puțin de 7 ore pe noapte

De câte ori nu ți s-a întâmplat să ai insomnii și să dormi doar trei sau patru ore pe noapte? Probabil că ai experimentat deja acest lucru de multe ori și de fiecare dată ți-ai propus ca data viitoare să dormi măcar șapte ore. Ne preocupăm atât de mult să ne formăm o carieră și să ne dezvoltăm din punct de vedere profesional, încât uităm de faptul că sănătatea ar trebui să fie grija noastră principală.

Conform ultimelor studii făcute de către specialiști, cei mai mulți tineri dorm doar cinci ore pe noapte, obicei care le va afecta extrem de grav metabolismul mai târziu. Chiar dacă nu conștientizăm acest lucru acum, ulterior vom observa cum metabolismul nostru poate suferi dacă nu te odihnești suficient.

Dacă te întrebi care sunt efectele secundare ale acestui obicei, află că poți avea probleme în ceea ce privește gestionarea unor probleme, poate chiar să devii tot mai stresată, anxioasă, irascibilă. De asemenea, este crescut riscul de a avea afecțiuni cardiovasculare sau probleme cu metabolismul, inclusiv diabet sau obezitate în cele mai grave cazuri.

Cum îți poate afecta lipsa somnului viața?

Ei bine, o primă cauză care duce la lipsa somnului este stresul de la locul de muncă. Atunci când ești foarte stresată și extenuată din punct de vedere psihic și fizic, acest lucru se va vedea și în ceea ce privește calitatea somnului. Pe lângă asta, lipsa de productivitate este un alt efect secundar al lipsei celor 7 ore de somn.

Care sunt cauzele pentru care nu dormi cel puțin 7 ore pe noapte?

Un job stresant, responsabilitățile de zi cu zi, o alimentație dezechilibrată, un consum ridicat de alcool, anxietatea și depresia sunt doar câțiva dintre factorii care contribuie la o lipsă a somnului. Lipsa somnului se poate manifesta și în ceea ce privește sistemul imunitar sau viața sexuală.

Pe lângă asta, un alt factor care ne afectează este social media. Avem obiceiul de a ne trezi și de a ne culca uitându-ne pe rețelele de socializare. Lumina albastră emisă de telefoane, tablete, televizoare are un puternic impact asupra sănătății noastre. Iar în acest sens, ar trebui să reduci timpul pe care îl petreci pe rețelele de socializare. 

Ce poți face pentru a avea un somn de calitate

În tot ceea ce privește stilul nostru de viață, este important să ai o rutină. Mai precis, trebuie să te obișnuiești să te trezești dimineața și să te culci cât mai devreme. Chiar dacă poate părea greu la început, cu timpul te vei obișnui. Nu spunem să faci o schimbare radicală, ci să îți obișnuiești treptat organismul cu acest obicei.

Pe lângă asta, trebuie să ai grijă și la alimentația pe care o ai. Dacă ai o alimentație bogată în grăsimi, carbohidrați, consumi sucuri acidulate sau chiar alcool, te poți confrunta destul de des cu insomnii. Astfel că, cel mai bine ar fi să mănânci cât mai multe fructe, legume, semințe și grăsimi sănătoase.

Dacă ai destul de frecvent probleme cu somnul, ar trebui să consulți de îndată medicul deoarece el îți va prescrie tratamentul pe care trebuie să îl urmezi, potrivit ție și nevoilor tale.

Citește și:
Insomnia – între mit și adevăr

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet