Ce sa nu mananci niciodata la micul dejun

Cu siguranta ai auzit ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si ca trebuie sa il consumi in fiecare dimineata, indiferent cat de grabita esti.

Ce sa nu mananci niciodata la micul dejun

Trebuie totusi sa ai mare atentie la ceea ce mananci la prima masa a zilei, deoarece multe produse prezentate ca fiind perfecte pentru micul dejun nu sunt deloc benefice si iti pot cauza probleme.

Iata care sunt cele mai nepotrivite alimente pentru un mic dejun sanatos:

1. Cereale cu mult zahar si produse de patiserie

Multe dintre cerealele din magazine sunt pline de zahar si carbohidrati, la fel ca majoritatea produselor de patiserie. Dupa ce le mananci, glucoza din sange creste brusc, apoi scade la fel de repede – astfel, nivelul tau de energie ajunge la limita de jos chiar de la inceputul zilei. In locul acestor produse, alege sa mananci cereale ce contin multe fibre si proteine, adaugand si seminte de in sau nuci.

2. Gogosi sau clatite preambalate

Acestea sunt intotdeauna acoperite de zahar sau miere si iti vor satisface doar pofta de dulce, insa nu contin niciun alt nutrient. Renunta la ele pentru a-ti salva sanatatea si silueta si opteaza pentru o felie de paine integrala cu unt.

3. Granola

Cele mai multe cutii de granola care se gasesc in magazine si par sa fie o combinatie sanatoasa de cereale, miere, fructe si zahar contin, de fapt, mult prea multe grasimi si calorii. Cele mai multe contin si foarte multe zaharuri ascunse, deci trebuie sa citesti etichetele cu atentie si sa alegi variante organice care sa contina doar zaharuri naturale. Altfel, mananci desert la micul dejun.

4. Sandwich-urile la pachet

Un sandwich cu ou, carne, branza si paine cu seminte pare sa contina toate elementele unui mic dejun sanatos. Daca te uiti cu atentie, insa, vei vedea ca mananci un produs plin de grasimi si foarte procesat. Daca iti plac sandwich-urile, fa-ti-le acasa cu branza degresata si carne gatita de tine. Nu uita sa adaugi si castravete, rosii sau cateva frunze de salata.

5. Smoothie-uri cumparate

Smoothie-urile gata facute sunt pline de zaharuri rafinate, precum si lapte cu nivel ridicat de grasimi sau, mai rau, frisca sau smantana, ceea ce le transforma in deserturi si nicidecum in optiuni sanatoase pentru micul dejun. Prepara-ti singura o varianta mai buna acasa, folosind lapte degresat, lapte de migdale sau iaurt si fructe sau seminte proaspete.

de Anca Alexe

Îți recomandăm și alte idei pentru un mic dejun sănătos, pe Libertatea.ro

Foto: Bread and bakery: group of fresh blackcurrant muffins from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet