Ce sa consumi pentru a evita deshidratarea – 10 alimente care te mentin hidratata

Apa este nutrientul esential de care are nevoie corpul tau. Tocmai de aceea este necesar sa te asiguri ca esti hidratata corespunzator, mai ales consumand din plin apa sau alimente care te hidrateaza.

Ce sa consumi pentru a evita deshidratarea – 10 alimente care te mentin hidratata

Trebuie sa acorzi atentie sporita semnelor deshidratarii (ameteala, dureri de cap, oboseala si stari de greata) deoarece, in functie de activitatile tale, trebuie sa te mentii sanatoasa. Daca mergi la sala, atunci vei avea nevoie de multa apa, dar daca lucrezi la birou, atunci incearca sa nu dai in cealalta extrema si nu depasesti cantitatea zilnica recomandata – 2 litri de apa pe zi.

Poti bea apa cu infuzie de citrice, zmeura sau menta ori poti consuma alimente care sunt bogate in apa. Iata ce alternative iti propunem noi:

1. Pepenele

Contine in proportie de 92% apa, pe langa vitamine. Acest fruct este ideal pentru hidratare, dar si pentru diete. Asadar, daca vrei sa slabesti, dar sa ramai hidratata, inlocuieste cina cu cateva felii de pepene.

2. Telina

Desi multe persoane nu consuma telina in mod regulat, aceasta poate fi mancata in numeroase feluri, nu doar ca si garnitura. Tulpinile de telina contin apa in proportie de 95%, dar si multe fibre si minerale precum vitamina K.

3. Castravetii

Cu 96% apa in compozitie, sunt printre cele mai sanatoase legume. Fara grasimi saturate sau colesterol, acestia sunt recomandati si pentru contimutul mare de fier si vitamina B6.

4. Capsunile

Par a fi gustarea dulce perfecta fiindca sunt foarte sanatoase si cu 92% continut de apa. Iar daca mai punem la socoteala fibrele si vitamina C, nu mai incape indoiala ca sunt cele mai bune fructe.

5. Salata verde

Desi salata nu are nutrienti, faptul ca are 96% apa este suficient incat sa o incluzi in alimentatia ta.

6. Laptele degresat sau fara grasimi

Pe langa faptul ca este o sursa excelenta de calciu, laptele este si o sursa excelenta de hidratare. In plus, are un rol important in recuperarea de dupa antrenamente, doar daca este degresat.

7. Smoothies

Daca nu stii ce legume sa consumi, alege sa iti prepari singura un smoothie, care te va hidrata, dar va avea si aroma ta preferata. Asa vei putea consuma telina, spre exemplu, fara sa ii simti gustul. Noi iti recomandam sa folosesti multa verdeata in componenta acestor bauturi, deoarece sunt foarte sanatoase.

8. Bauturile destinate sportivilor

Dupa un antrenament extenuant la sala, o bautura de genul celor destinate sportivilor te poate ajuta sa te mentii hidratata prin continutul mare de zahar si sodiu, care te reechilibreaza. Daca eviti bauturile sportive din magazine din cauza caloriilor, incearca sa ti le prepari in casa.

9. Apa de cocos

Din ce in ce mai multi oameni consuma apa de cocos fiindca are putini carbohidrati in compozitie, dar este bogata in potasiu, ceea ce inseamna ca este o alternativa foarte buna pentru hidratare, in locul apei conventionale.

10. Cafeaua

Studiile recente demonteaza mitul deshidratarii de la cafea, ba chiar demonstreaza ca aceasta imbunatateste performanta si rezistenta fizica, reducand totodata riscul bolilor de inima si a diabetului. Se pare ca acum ai inca o scuza pentru a te bucura de aroma atat de indragita a cafelei.

Text: Roxana-Maria Găină
Foto: 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet