Ce mananci la 20, 30, 40 si 50 de ani pentru a fi in forma

Cele mai multe persoane, odata cu inaintarea in varsta, incep sa acumuleze kilograme in plus. Dar acest lucru poate fi evitat, daca aplici strategii specifice fiecarei varste in parte.

Ce mananci la 20, 30, 40 si 50 de ani pentru a fi in forma

Iata ce ar trebui sa respecti, in functie de varsta ta, pentru a te mentine in forma.

La 20 de ani

Capcana: Bautura

Da vina pe alcool. Seri in oras, noaptea fetelor in club, toate acestea impreuna cu o pizza la miezul noptii, reprezinta un numar foarte mare de calorii.

Solutia: Majoritatea dintre noi nu ar bea cateva sucuri la rand, insa comandam cocktail-uri si long drinks, fara sa realizam ca pana si un Mojito are mai multe calorii decat un suc. Pentru a controla cat de cat caloriile lichide, incearca sa bei un pahar cu apa dupa fiecare bautura alcoolica. Asigura-te ca mananci inainte sa bei – este important pentru stomacul tau.

Capcana: Mancatul in oras

Solutia: Portiile care se servesc la restaurant sunt, de obicei, imense, la fel ca si numarul de calorii pe care il contin – in general in jur de 1500. Cand mananci impreuna cu un grup, esti tentata sa consumi mai mult decat atunci cand esti singura acasa. De cate ori nu ai spus ca o sa comanzi doar o salata sau ceva usor, insa ai ajuns sa consumi mult mai mult? Incearca sa mananci inainte sa iesi la restaurant, ceva cu continut ridicat de proteine, cum ar fi un ou fiert sau un iaurt grecesc, pentru a calma apetitul.

Capcana: Relatiile amoroase

In urma unui studiu s-a constat ca femeile implicate in relatii, care locuiesc impreuna cu partenerul sau sunt casatorite, tind sa acumuleze kilograme in plus mult mai usor. Unii psihologi sunt de parere ca persoanele implicate intr-o relatie pun in paralel alegerile lor alimentare cu cele ale partenerului si mananca fara griji. Si acesta este un lucru periculos, pentru ca nevoile unui barbat sunt mai mari si organismul acestuia arde mai repede caloriile decat cel al unei femei.

Solutia: Daca o sa tot alegi pestele la gratar in defavoarea hamburgerilor, sansele ca el sa inceapa sa faca aceeasi alegere sunt foarte mari. Cand unul dintre parteneri alege sa manance sanatos, in general si celalalt va ajunge sa prefere aceleasi mancaruri. O idee buna este sa gatiti impreuna si, la final, portia ta pune-o intr-o farfurie mai mica si mananca mai incet. Cand iesiti la intalnire, incercati sa gasiti activitati care sa consume caloriile, cum ar fi o plimbare in parc, incercarea unei sali noi de fitness sau o seara la bowling.

La 30 de ani

Capcana: kilograme acumulate dupa o nastere 

Am observat, in general in randul vedetelor, ca dupa nastere isi recapata foarte rapede silueta initiala. Insa, peste 60% dintre mamicile care au copii in varsta de unul sau doi ani nu reusesc sa scape de acele kilograme acumulate in perioada sarcinii la fel de usor.

Solutia: Privarea organismului de somn, care apare odata cu ingrijirea noului nascut, creste nivelul hormonilor responsabili de starea de foame, dar si de pofta pentru mancarea grasa si dulce. Aceste femei tind sa cada prada fast-food-urilor. Este recomandat sa iti faci aprovizionarea cu legume si fructe, sa introduci in alimentatie neaparat si peste, cel putin de doua ori pe saptamana. Noile mamici care se lupta cu depresia au sanse mai mari sa nu scape de greutatea in plus nici dupa un an. Un studiu a demonstrat ca DHA, un tip de omega 3 care se gaseste in somon si ton, ajuta la diminuarea depresiei de dupa nastere.

Capcana: stresul

Pastilele impotriva stresului contin hormoni cortizol care, din pacate contribuie la cresterea in greutate, incetinind metabolismul.

Solutia: Nu mai lua pranzul stand la birou si lucrand in continuare, ia o pauza si mananca cum trebuie. Limiteaza consumul de cafea, deoarece aceasta ajuta glanda suprarenala sa produca cortizol. Inlocuieste macar una din cele doua cafele zilnice cu o cana de ceai, consumatorii de ceai s-au dovedit a fi mai rezistenti la stres si mai calmi in viata de zi cu zi. Mananca portocale, ardei rosu, cartofi dulci, deoarece continutul de vitamina C ajuta la scaderea nivelului de cortizol. De asemenea, si nehidratarea ajuta la producerea acestor hormoni, bea multa apa pentru a-ti mentine sanatatea si silueta.

Capcana: Program incarcat

Serviciul intr-o companie privata, ingrijirea familiei, poate si niste evenimente sociale – nici nu e de mirare ca nu ai timp sa mananci asa cum trebuie.

Solutia: Uneori esti atat de ocupata incat abia la finalul zilei iti aduci aminte ca ti-e foame si o salata cu piept de pui la gratar simti ca nu va fi destul. Incearca sa iei macar cateva gustari sanatoase zilnic, daca tot nu ai timp sa mananci cum trebuie. S-a constatat ca femeile care sar peste mese slabesc mai greu decat cele care respecta un orar exact.

Mananca neaparat dimineata, daca nu ai timp sa iti prepari ceva, opteaza pentru un baton de cereale, niste fructe uscate sau un mix de alune. Apoi incearca sa mananci ceva la pranz, mai consistent, si seara doar o gustare.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet