Ce înseamnă fiecare poftă alimentară și de ce anume ai nevoie de fapt

Atunci când ți se face poftă de ciocolată, bomboane sau de un platou plin de carbohidrați, sunt semnale că organismul tău are nevoie de altceva.

Ce înseamnă fiecare poftă alimentară și de ce anume ai nevoie de fapt

Fie că e vorba de ciocolată, o porție plină de paste cu parmezan sau de ce nu, poftă de o ceașcă de cafea. În loc să cedezi și să mănânci tot ceea ce organismul crezi că are nevoie, ar trebui să fii atentă la aceste semne deoarece ele indică o altă necesitate ca corpului nostru. Odată ce știi ce înseamnă aceste pofte alimentare, vei putea face alegerea corectă și sănătoasă, fără să încalci dieta.

Iată ce se află în spatele fiecărei pofte alimentare și cu ce ar trebui să o înlocuiești:

1. Ai poftă de ciocolată

Ceea ce organismul tău are cu adevărat nevoie este magneziu.
Alegerile sănătoase pe care ar trebui să le faci sunt: alune, nuci, semințe de in, dovleac, floarea-soarelui, susan, legume, fructe.

2. Ai poftă de dulciuri

Orice conține crom, carbon, fosfor, sulf și triptofan.
Crom: broccoli, struguri, brânză, fasole uscată, ficat, carne de pui
Carbon: fructe proaspete
Fosfor: carne de pui, carne de vită, ficat, pește, ouă, lacate, nuci, legume și cereale
Sulf: varză, conopidă, broccoli, gulie
Triptofan: brânză, ficat, carne de miel, stafide, cartofi dulci, spanac

3. Ai poftă de pâine sau carbohidrați

Ceea ce ai nevoie sunt alimente bogate în azot.
Alegeri sănătoase: alimente bogate în proteine precum carne slabă, pește, ouă, lactate, fasole și nuci.

4. Ai poftă de cafeină

Corpul tău are nevoie de fosfor, sulf, sare și fier. Atunci când simți nevoia să bei cafea sau sucuri care conțin acest ingredient, este indicat să alegi variante mai sănătoase cu care să le înlocuiești. Dacă simți că ai nevoie de mai mult energie, poți alege bea și o cană de ceai verde. 
Fosfor: carne de pui, carne de vită, ficat, pește, ouă, produse lactate, nuci, legume
Sulf: ardei roșu, usturoi, ceapă, varză, conopidă, broccoli
Sare: sare de mare, oțet de mere
Fier: pește, carne de pui

5. Ai poftă de mâncăruri grase

Dacă ai poftă de mâncăruri grase, ai nevoie de calciu.
Alegeri sănătoase: broccoli, verdețuri, gulii, brânză, susan.

Citește și:
Cum sa scapi de poftele alimentare – 7 metode eficiente

Text: Iulia Brăslașu
Foto: Instagram (@lovelypepa)

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet