Ce ar trebui să faci ca să nu îți mai atingi fața de atât de multe ori pe zi

Fie că ne dăm seama sau nu, ne atingem fața de foarte multe ori pe zi, însă nu ar mai trebui să faci asta pentru a preveni răspândirea coronavirusului.

Ce ar trebui să faci ca să nu îți mai atingi fața de atât de multe ori pe zi

Dacă îți atingi în mod constant fața, acest lucru poate crește semnificativ riscul infecției cu noul tip de coronavirus. Conform mai multor studii, cercetătorii au descoperit că o persoană își atinge fața de 16 ori într-o oră.

Experții spun că purtarea mănușilor poate fi o metodă de a nu ne mai atinge fața atât de des. Organizația Mondială a Sănătății ne avertizează că infectarea cu coronavirus se realizează prin picături de lichid (eliminate prin tuse, strănut, vorbit) și nu prin transmitere aeriană. Nasul, ochii și gura sunt zone prin care virusul poate pătrunde, iar cu cât atingem mai mult acele zone, cu atât cresc șansele de a ne infecta cu coronavirus.

În urma unui studiu realizat în 2015, s-a demonstrat că 26 de studenți la medicină de la o universitate din Australia și-au atins fața de 23 de ori într-o oră. 

Experții vin și cu o serie de soluții în ajutorul nostru pentru a nu ne mai atinge fața atât de des pe parcursul zilei.

1. Ai grijă la igienă

O igienă bună este esențială, iar asta înseamnă că trebuie să te speli pe mâini cel puțin 20 de secunde. Chiar dacă apelăm și la șervețele umede bacteriene, gel dezinfectant, specialiștii spun că spălarea corectă a mâinilor este cea mai eficientă metodă de reducere a bacteriilor.

2. Evită să porți gene false

Genele false pot provoca iritații, ceea ce înseamnă că îți poți atinge fața de mai multe ori. Încearcă să le eviți în această perioadă. Dacă porți lentile de contact, o soluție ar fi să le înlocuiești cu ochelari pentru a evita contactul cu fața. Ochelarii pot constitui o barieră de protecție împotriva picăturilor, ceea ce înseamnă că te-ar putea protejeza de expunerea la SARS CoV-2.

3. Poartă o bentiță

Chiar dacă ai sau nu părul lung, poți apela la o bentiță pentru a nu fi tentată pe parcursul zilei să îți aranjezi părul, implicit să îți atingi și fața. În plus, este o variantă de luat în considerare dacă vrei să renunți la acele elastice de păr și de a fi stylish, chiar dacă stai în casă.

4. Fii activă

Fie că faci curățenie, sport, gătești sau lucrezi, toate aceste activități îți vor distrage atenția și nu vei mai fi la fel de tentată să îți atingi fața. În plus, acum ai la îndemână o mulțime de tutoriale și canale de YouTube din care te poți inspira.

5. Meditează

Experții ne mai spun că o metodă pe care o poți folosi este să meditezi de două ori pe zi pentru a diminua comportamentul compulsiv și atingerea feței care vin cu un stres foarte mare provocat în această perioadă. În plus, este suficient să meditezi timp de cinci minute, iar în cazul în care nu știi cum anume să faci asta, poți găsi nenumărate meditații ghidate pe YouTube.

Citește și:
Cum trebuie să-ți dezinfectezi cumpărăturile în timpul pandemiei de coronavirus

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din video