BODYOLOGY cu Larisa Petrini: De ce ne îngrășam (și) vara?

Fie că îți place sau nu, greutatea corporală se bucură de sezonalitate, la fel ca înghețata pe care o savurezi pe șezlong în lunile toride de vară.

BODYOLOGY cu Larisa Petrini: De ce ne îngrășam (și) vara?

După sezonul rece, pe care dăm vina din cauza sărbătorilor, vara este al doilea anotimp care ne cadorisește cu 3 până la 5 kilograme în plus, pe care ai șanse să le topești în aproximativ 5 luni după vacanță… Cu alte cuvinte, nu reușești să ajungi bine la forma dinainte că îți și bate Crăciunul și Anul Nou la ușî, cu alte kilograme cadou …

Pentru a slăbi un singur kilogram, avem nevoie de un deficit de 7.000 de calorii. Știu că se spune că e ‘sănătos să slăbim 1 kilogram pe săptămână, însă pentru o persoană sedentară cu un necesar caloric de 1.200 de calorii, un deficit de 1/000 calorii/zi este aproape imposibil de dus.

Hai să vedem de ce ne îngrășam de fapt și la ce trucuri putem apela pentru a întâmpina toamna cu zâmbetul pe buze.

1. Căldura ne poate încetini metabolismul

Temperaturile ridicate la care suntem expuși pe perioada verii ne pot încetini metabolismul. Iarna, când temperatura corpului e mai ridicată față de cea de afară, ‘cheltuim energie (tradusă în calorii) pentru a putea menține temperatura de bază a corpului. Această termogenie indusă de frig ne face ‘cadou și un metabolism mai accelerat. Vara, însă, ne scutește de consumul acestor calorii, energia stocată de corp în exces fiind una dintre cauzele unui potențial exces ponderal.

O alimentația ușoară, în care cel puțîn jumătate dintre mese sunt lichide, ne poate ajuta să ținem lucrurile în frâu. Concentrează-te pe formulă 3S în care smoothie-urile, supele și salate fac parte din meniul tău zilnic. În felul asta, aportul de fibre, porțiile de vitamine dar și energia rămân la cote înalte.

2. Renunțăm la mișcare pentru că… e cald

Programul de vară devine adesea imprevizibil. Vacanțele, weekend-urile prelungite sau zilele cu program scurt de la birou ne scot din ritmul cu care ne-am obișnuit în restul anului. Din cauza temperaturilor ridicate, mișcarea în aer liber este redusă sau lipsește cu desăvârșire (cui îi place să transpire după primii câțiva pași alergați?) și, în general, ruperea ritmului se întâmplă mai natural ca oricând.

Pentru a-ți menține organismul accelerat, poți paria pe diminețile răcoroase petrecute în parc sau după-amiezele târzii petrecute la piscină.

3. Nu avem grijă de mărimea porțiilor

Vara petrecem mai mult timp în compania prietenilor și mâncăm mai multe mese în oraș. Un studiu făcut de Cornell University arată faptul că mesele durează, în medie, cu 20 de minute mai mult când suntem însoțiți de prieteni sau apropiați în timp ce cantitatea de mâncare crește proporțional cu numărul persoanelor alături de care servim masă. Când vine vorba de porții, o masă luată în doi ne aduce un surplus cantitativ de 35%, una luată în patru, de 75% în timp ce una luată în grupuri mai mari de 7 persoane, de 96%. Cu alte cuvinte, dacă nu avem grijă, prezența (dealtfel plăcută) a celor apropiați ne poate dubla cantitatea de mâncare din farfurie, cât ai zice … salată.

Însă lucrurile pot sta mult mai bine dacă avem grijă ca, atunci când ieșim în oraș, să comandăm o singură porție (chiar dacă entuziasmul colegilor de masă devine contagios), începem (ideal) fiecare masă cu o salată (senzația de sațietate apare mult mai rapid) și mâncăm așezați (același studiu făcut de Cornell University ne arată că mâncăm mai mult cantitativ, când stăm în picioare).

Larisa Petrini este Health Coach cu dublă certificare internațională și fondator BODYOLOGY (www.bodyology.health).

Citește și:
Beauty tips: 5 pentru o siluetă de invidiat

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet