Alimentele care iti antreneaza creierul

Ideea conform careia creierul nostru functioneaza in conformitate cu ceea ce mancam este sustinuta de rezultatele a numeroase studii si cercetari, in domeniul medicinei. Si pentru ca aceasta parte a corpului nostru este responsabila de nivelul motivatiei, alimentele consumate joaca un rol major. Iti prezentam o lista scurta cu alimentele care iti antreneaza creierul si care te mentin motivata!

Alimentele care iti antreneaza creierul

Iata care sunt alimentele care iti antreneaza creierul si care te pot ajuta in momentele in care simti ca nu iti mai poti duce task-urile pana la capat.

Semintele de floarea-soarelui

Despresia si insomnia sunt doua dintre cele mai daunatoare lucruri care stau in calea motivatiei. Din fericire, poti lupta impotriva lor si printr-o dieta benefica, ceea ce mananci avand repercursiuni la un anumit nivel al creierului. O sa te intrebi (pe buna-dreptate), cum ajuta o mana de seminte de floarea-soarelui!

Ei bine, aceste seminte au o doza insemnata de triptofan, un aminoacid care se transforma in serotonina, atunci cand ajunge in regiunea creierului. De asemenea, semintele de floarea-soarelui ridica nivelul dopaminei din organism, care te va ajuta sa te concentrezi mai bine.

Citeste si:
Canicula si problemele de sanatate ce pot sa apara vara

Alimentele care iti antreneaza creierul: peste, adica Omega 3!

Mananca mai mult peste, pentru ca se numara printre alimentele care iti antreneaza creierul. Opteaza pentru tipuri de peste ce contin, asa numitele, grasimi bune, cum ar fi: somonul, sardinele, macroul sau ansoa. Aceste tipuri de peste sunt bogate in Omega 3, acizi grasi ce ajuta celulele creierului sa comunice mai bine intre ele.

De asemenea, acest element sporeste productia de serotonina si dopamina, doi compusi importanti pentru cresterea nivelului de motivatie; dopamina te va convinge sa te apuci de treaba, in timp ce serotonina iti va mentine calmul si concentrarea. Se recomanda o masa care sa contina peste, de 2 – 3 ori pe saptamana. Alte surse de Omega 3: uleiul de in, uleiul de rapita, nuci, germeni de grau, oua.

Afinele vs. radicalii liberi

Mici, dar voinice, afinele se numara printre alimentele-minune care au un impact impresionant asupra organismului. Aceste fructe lupta impotriva radicalilor liberi, datorita dozei insemnate de antioxidanti.

De asemenea, afinele reduc inflamatiile si sporesc fluxul sangvin și cantitatea de oxigen transmise catre creier. Acesti factori te vor ajuta, la capitolul motivatie. Recomandat este sa mananci o cana de afine, pe zi, si sa nu le combini cu deserturi pline de zahar.

Ciocolata neagra

Pentru unele, viata fara ciocolata este imposibila, dar doar ciocolata neagra ajuta creierul si sporeste nivelul motivatiei. Ciocolata cu o doza mare de cacao contine flavonoli, compusi care sporesc abilitatea de a ne concentra.

Citeste si:
4 super-alimente pentru a-ti pastra memoria agera

Acest element din compozitia boabelor de cacao sporeste fluxul sangelui catre creier, rezultand o activitate mai insemnata. Totusi, nu este recomandat sa mananci mai mult de trei, patru, bucatele de ciocolata pe zi!

Sfanta apa

Apa este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le putem consuma. Important este sa nu o inlocuiesti cu diverse sucuri si racoritoare – nu asta e ideea!

Este important sa ne mentinem corpul hidratat, deoarece chiar si cea mai mica urma de deshidratare poate avea consecinte negative asupra capacitatilor creierului tau. Cateva simptome ale deshidratarii sunt letargia, lipsa energiei mintale si episoadele de depresie.

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet