Alimente ce contin vitamine importante organismului: complexul de B-uri

Consuma in mod constant alimente ce contin vitamine esentiale organismului. De data aceasta, aflam despre importanta complexului de vitamine B si care sunt sursele cele mai bune pentru asimilarea acestora.

Alimente ce contin vitamine importante organismului: complexul de B-uri

Cand mergi la supermarket sau la piata, asigura-te ca de fiecare data pui in plasa de cumparaturi si cateva alimente ce contin vitamine pretioase unei diete echilibrate.

Alimente precum cartofi, somon, morcovi, fasole pastai, sparanghel, ton, pepene galben, vinete, mazare, varza creata sau nuci sunt la indemana si contin vitaminele B, esentiale in metabolizarea proteinelor si a grasimilor si cu un rol important in transformarea alimentelor in energie.

Complexul de B-uri este compus din 8 vitamine: B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 si B12.

Consumul alimentelor bogate in B-uri previne si amelioreaza anumite probleme de sanatate, precum oboseala acuta, anxietatea, depresia, probleme de piele sau ale afectiuni ale inimii. Iti enumaram, detaliat:

Alimente ce contin vitamine importante din complexul de B-uri:

Surse de vitamina B1 (tiamina): seminte de floarea-soarelui, fistic, nuci, cereale integrale, fasole, soia, mazare, tofu, drojdie de bere, porumb, nuci de Macadamia sau germeni de grau.

Vitamina B1 este un nutrient esential pentru ca organismul sa functioneze optim din punct de vedere celular, dar si pentru ca mentine functiile anumitor organe.

Surse de vitamina B2 (riboflavina): ciuperci, spanac, broccoli, asparagus, drojdie de bere, lapte, pastai de soia, varza de bruxelles, carne slaba de porc, nuci sau oua.

Vitamina B2 previne anemia, ajuta celulele sa produca energie si mentine buna functionare a ficatului, a rinichilor si a inimii.

Surse de vitamina B3 (niacina): carne alba, carne de miel, alune, cartofi, peste (ton, somon), sparanghel, morcovi, zmeura, pepene galben, vinete, mazare, varza creata, alune, unt de arahide, tofu, branza de vaci.

Niacina sau vitamina B3 protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare, ne da energie si ajuta organismul sa sintetizeze acizii grasi de care are nevoie.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din health & diet