Alimente care lupta impotriva inflamatiilor

Iti recomandam sa alegi remediile naturale atunci cand suferi de inflamatii ale organismului. Am facut pentru tine o selectie cu cele mai puternice alimente anti-inflamatorii.

Alimente care lupta impotriva inflamatiilor

1. Ardeiul rosu

Ardeiul rosu are o doza de Vitamina C de doua ori mai mare decat cea a unei portocale, iar Vitamina C este unul dintre nutrientii principali care sunt responsabili cu imbunatatirea colagenului.
Unele cercetari demonstreaza ca persoanele care nu asimileaza indeajuns de multa Vitamina C sunt predispuse la artrita.
In plus, ardeiul rosu contine beta-cryptoxanthina, component ce ajuta la reducerea durerii.
Sfat culinar: Adauga cubulete de ardei rosu in omleta sau taie felii si mananca-le impreuna cu hummus.

2. Cartofii dulci

Culoarea pe care o au cartofii dulci se datoreaza antioxidantului puternic Beta-caroten. Acesta lupta impotriva radicalilor liberi care avariaza viata celulelor din corp.
Sfat culinar: taie felii cartofii dulci si pune-i la cuptor sau alege varianta piureului.

3. Ghimbirul

Aceasta radacina aromata contine compusi chimicali care au aceeasi eficienta ca medicamentele anti-inflamatorii.. Atat radacina cat si partea verde a alimentului au beneficii extraordinare asupra sanatatii.
Sfat culinar: Fa-ti o bautura calda, taie cateva felii din radacina si lasa-le timp de 5 minute in recipientul cu apa. O poti indulci cu o lingurita de miere.

4. Sofranul

Studiile arata ca sofranul contine o substanta numita curcumin, recunoscuta ca fiind cel mai puternic anti-inflamator natural, antioxidant cu efecte antivirale, anti-cancer, dar si o substanta care reduce colesterolul. Daca nu iti place gustul sofranului, alege varianta sub forma de capsule, pe care o poti gasi la plafar.
Sfat culinar: adauga praf de sofran peste paste, in supe ori peste legume si carne.

5. Somonul

Multumita dozei mare de acizi grasi Omega 3, sa mananci somon te ajuta sa diminuezi inflamatia din organism. De fapt, multe studii au demonstrat ca o dieta bogata in Omega 3 te ajuta sa reduci umflaturile si rigiditatea articulatiilor.
Sfat culinar: Poti consuma somonul cu ulei de masline si otet balsamic sau il poti combina cu ardei rosu, ceapa si naut.

6. Usturoiul

Suntem obisnuiti sa folosim usturoi la mancarea gatita. Dar, in ciuda mirosului, usturoiul crud este mult mai sanatos pentru ca isi pastreaza toti nutrientii. Care sunt beneficiile usturoiului? Intareste sistemul imunitar, actioneaza in prevenirea cancerului, ajuta in lupta impotriva diabetului, imbunatateste sanatatea inimii, reduce inflatia din organism si, nu in ultimul rand, are proprietati afrodiziace.

Foto: Fresh red pepper on wooden background from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet