Top 10 alimente care iti potolesc pofta de mancare

Daca ar fi sa descriem in cateva cuvinte mancarea perfecta probabil aceastea ar fi sanatoasa, gustoasa si satioasa. Oare chiar exista asa ceva?

Top 10 alimente care iti potolesc pofta de mancare

Popcorn

Atata timp cat este pregatit la tine acasa, popcornul reprezinta o gustare care nu are foarte multe calorii (aproximativ trei cesti contin 90 de calorii) si ocupa mult spatiu in stomac, astfel incat senzatia de satietate va aparea mult mai repede. Alege popcornul simplu, fara unt sau caramel pentru a nu exagera cu caloriile. Si ca sa incerci o noua aroma, adauga o lingurita de praf de paprika in bolul cu popcorn (Universitatea Purdue din Statele Unite a efectuat un studiu care a aratat ca persoanele care folosesc paprika in mancare se simt satule mult mai repede).

Smochine

Smochinele proaspete sunt un remediu natural si sanatos impotriva poftelor de dulce, datorita consistentei dense si carnoase. Sunt bogate in fibre care incetinesc eliberarea zaharului in sange, lucru care nu se intampla atunci cand consumam prajituri sau torturi. O combinatie interesanta pe care o poti incerca impreuna cu smochinele este branza de capra (plina de proteine) si nucile. Poate fi atat gustarea ideala pentru birou, cat si un desert delicios.

Fulgi de ovaz

Caracteristica fulgilor de ovaz de a potoli pofta de mancare vine de la continutul ridicat de fibre pe care aceasta cereala il contine. Atunci cand este fiert in apa sau in lapte degresat, ovazul absoarbe lichidele ca un burete si devine mult mai dens. De aceea, dupa o portie de fulgi de ovaz te vei simti plina, iar senzatia de foame va aparea doar dupa cateva ore bune. Pentru o portie sanatoasa de proteine si fibre, presara deasupra ovazului (fiert in apa) migdale. Acestea contin grasimi nesaturate care ajuta la stabilizarea nivelului de insulina. Daca, in schimb, ai pofta de o gustare dulce incearca fulgii de ovaz impreuna cu fructele de padure. Vei avea parte de o masa plina de fibre si antioxidanti.

Boabe de grau

Boabele de grau fac parte din cerealele integrale cu cel mai mare continut de fibre si proteine, fiecare portie de 80-100 de grame contine 6 grame de fibre si 6 grame de proteine. Proteinele sunt acelea care declanseaza mesajul de satietate catre creier, iar fibrele activeaza hormonul din intestin care impiedica aparitia senzatiei de foame. Pentru un pranz sau o cina sanatoasa, incearca o salata cu boabe de grau fierte, nuci, mere si spanac proaspat.

Smoothie

In general bauturile nu tin de foame, dar exista si exceptii. Fie ca este vorba de un smoothie sau un milkshake, acest tip de bautura, in combinatiile adecvate, poate potoli pofta de mancare . Fii sigura ca nu adaugi frisca, siropuri pline de zahar si alte ingredinente calorice, caci rezultatul va fi unul nesanatos. Pentru o gustare racoritoare adauga in blender gheata, lapte sau iaurt, capsuni si banane. Rezultatul? O bautura delicioasa, plina de nutrienti. Incearca si combinatia dintre legume si fructe: 3 cesti de spanac, una de morcovi, 2 rosii, un mar, o portocala si o ceasca de fructe de padure. Adauga si un sfert dintr-un avocado pentru ca bautura ta sa aiba o consistenta si mai cremoasa.

Teodora Dragusin
Foto: Young beautiful woman drinking a healthy raw fruit vegetable juice from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet