Alimentatia si emotiile

Faptul ca emotiile iti pot sabota corpul si mintea nu este chiar o noutate, insa vestea buna este ca poti avea mai mult control asupra reactiilor tale, chiar si in conditii de stres, cu ajutorul alimentelor potrivite. Am selectat cateva recomandari de nutritie care te vor sprijini in situatii stresante, precum prima intalnire, despartirea sau revederea cu fostul.

Alimentatia si emotiile

Ce sa mananci inainte de prima intalnire!

Cand te simti vulnerabila, alimentatia potrivita te poate ajuta enorm de mult sa iti stapanesti emotiile si anxietatea. Si, desi esti tentata sa asociezi aceste sentimente cu despartirea, probabil stii ca si inceputurile unei povesti de dragoste pot fi stresante. De ce? Pentru ca nu stii la ce sa te astepti, pentru ca poate iti place prea mult… si iti e teama sa nu fii ranita. Problemele clasice. De aceea, nutritionistii ne sfatuiesc sa optam pentru o masa light, daca intalnirea se desfasoara in aer liber sau departe de restaurant, sa nu ni se faca foame asa de repede. Masa ideala inainte de prima intalnire ar trebui sa fie compusa din carbohidrati complecsi si proteina slaba, precum un sandwich cu paine cu seminte si curcan, sau un smoothie de fructe. De asemenea, si ciocolata neagra este un aliment favorabil iubirii deoarece contine antioxidanti ce reduc nivelul cortizolului (hormonul stresului) din sange. Mai mult, ciocolata iti confera o stare pozitiva, chiar euforica, deci iti poate oferi o dispozitie propice pentru a te indragosti!

Ce sa mananci dupa despartire!

… Hamburgeri, inghetata, chips-uri si cartofi prajiti, toate stropite cu o mare de alcool. Probabil asta suntem tentate sa mancam imediat dupa drama unei rupture sentimentale, insa nutritionistii ne avertizeaza ca alimentele nesanatoase ne vor face sa ne simtit mult mai rau, avertizandu-ne ca mancatul pe fond emotional ne adancesc depresia si confera o senzatie de balonare. Din nou, ciocolata neagra cu un continut de cacao de peste 70% iti satisfice pofta de dulce fara sa aiba un impact negativ asupra sanatatii. De asemenea, specialistii ne recomanda sa consumam o varietate alimente precum semintele de chia, de in, sau de floarea soarelui, deoarece au continut bogat in magneziu, si ne indruma spre consumul legumelor verzi (spanac, broccoli) despre care se spune ca alunga simptomele depresiei si oboselii.

De fapt, nici sa bei nu este o idee rea, atata timp cat te rezumi la un singur pahar de vin rosu! Aceasta bautura contine antioxidanti puternici, care favorizeaza o stare de calm, relaxare, si scade riscul afectiunilor cardiace.

Ce sa mananci inainte sa te vezi cu fostul

Va intalniti din intamplare pe strada si iti propune sa iesiti la o cafea, sa mai povestiti despre voi? Reintalnirea cu un fost iubit poate fi o situatie foarte stresanta si incomoda, dar probabil nu esti genul care sa dea inapoi de la o asemenea provocare. Insa trebuie sa iti invingi anxietatea si sa fii relaxata, zambitoare si luminoasa (macar sa moara de ciuda ca nu mai esti cu el). Pentru a avea aceasta buna-dispozitie molipsitoare, consuma inainte de intalnire alimente bogate in probiotice precum iaurtul sau kefirul. Iar pentru a echilibra nivelul stresului, opteaza pentru legume ce abunda in vitamin C, precum ardeii grasi si capsunile. Si fructele de avocado, alunele, nucile si semintele sunt o varianta favorabila de nutritie datorita continutului de magneziu si de omega-3.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet