Ai un metabolism lent? Află care sunt metodele prin care îl poți accelera

Factorii care influențează metabolismul sunt diverși, de la înaintarea în vârstă, până la moștenirea genetică. Deși nu îi putem influența în totalitate, există anumite trucuri care te vor ajuta să îți accelerezi metabolismul și să scapi de kilogramele nedorite.

Ai un metabolism lent? Află care sunt metodele prin care îl poți accelera

Ai redus numărul de calorii zilnice, ai renunțat la gustările nesănătoase, ai început chiar și să faci sport de câteva ori pe săptămână. Cu toate acestea, kilogramele în plus nu vor nici în ruptul capului să se ducă. Unul dintre principalele motive ar putea fi  metabolismul lent.

Ce înseamnă asta?

Metabolismul  reprezintă totalitatea proceselor prin care organismul transformă caloriile în energie. Procesele esențiale precum respirația, digestia sau regenerarea celulelor au nevoie de energie pentru a funcționa. Cantitatea minimă necesară de energie se numește rata metabolismului bazal. În mod normal, aceasta variază între 40 și 70% din necesarul zilnic de energie al organismului.

Un metabolism lent apare atunci când rata metabolismului bazal se află sub aceste limite.  Acesta poate fi influențat de vârstă, de dezechilibre hormonale, de stres sau de moștenirea genetică.

Cu toate că nu poate fi schimbat în totalitate, există anumite lucruri pe care le putem face pentru a accelera metabolismul. Sunt trucuri simple, dar pe care dacă le vei face în mod constant și pentru o lungă perioadă de timp, cu siguranță vei observa o îmbunătățire.

1. Bea ceai verde

Ceaiul verde este bogat în galat de epigalocatechină, un ingredient activ care stimulează metabolismul, reduce riscul bolilor cardiovasculare , al diabetului și al obezității. Mai mult decât atât, ceaiul verde are zero calorii, așa că este soluția perfectă cu care poți  înlocui băuturile carbogazoase. Ideal este să îl bei la micul dejun, sau înainte de mese  fiindcă stimulează metabolismul și ajută la  arderea grăsimilor.

2. Consumă proteine slabe

Dacă vrei o accelerare a metabolismului, atunci trebuie să te asiguri că vei consuma în fiecare zi proteine slabe. O persoană de 58 de kg are nevoie de aproximativ 47-58 de grame de proteine (aproape 0,8 grame de proteine per kilogram). Un mit extrem de răspândit este acela că proteinele pot duce la îngrășare. Din contră, consumul acestora, împreună cu exercițiile fizice, vor duce la creșterea masei musculare, ceea ce va diminua procentul de grăsime din corp. Totodată, dacă le vei adăuga în meniul tău zilnic, vei observa că senzația de sațietate va fi resimțită pentru o mai lungă perioadă de timp. Alege să îți iei proteinele slabe  din alimente precum peștele, pieptul de pui, de curcan, ciuperci, tofu, ouă sau fasole.

3. Include în alimentația ta legume și fructe

Știu, probabil că deja te-ai săturat să tot auzi sfatul ăsta. Dar dacă e atât de des folosit, probabil că există și un motiv întemeiat, nu? Fructele și legumele sunt extrem de bogate în vitamine, fibre, minerale și alți nutrienți care te ajută să îți detoxifici organismul. Previn bolile cardiovasculare, înlătură senzația de foame și cresc rata metabolismului. Reușesc să facă asta prin reducerea inflamației din organism. Inflamația este unul dintre principalele motive ale unui metabolism lent, și care poate duce chiar la obezitate. Așa că, include în alimentația ta zilnică legume precum varză, spanac, țelină, brocoli, roșii, ardei gras, sfeclă roșie, morcovi, conopidă, cartofi dulci, și fructe ca prune, mere, portocale, mandarine, grapefruit, lămâie, ananas, banane, avocado, struguri negri, afine, căpșuni, zmeură etc..

4. Mănâncă nuci

Nucile sunt extrem de importante pentru o alimentație echilibrată și pentru buna funcționare a organismului. Sunt bogate în grăsimi sănătoase, vitamine și proteine. Ca și în cazul legumelor și al fructelor, acestea reduc inflamația, accelerează metabolismul și dau senzația de sațietate pentru o lungă perioada de timp. Fie că alegi nuci pecan, caju, migdale sau fistic, ai grijă să nu le consumi în exces, fiind au un conținut caloric ridicat. Adaugă-le fie în iaurt, la micul dejun, sau folosește-le pe post de gustări.

5.Redu nivelul de stres

Stresul are o mulțime de efecte negative asupra organismului: produce inflamația, tensiunea arterială ridicată, rezistența la insulină. Astfel că, metabolismul va fi încetinit. Chiar dacă te înfometezi, nu vei slabi, ci chiar vei mai câștiga câteva kilograme în plus. Așa că, cu cât elimini gândurile negative mai repede, cu atât te vei simți și vei arăta mai bine. Plimbă-te, fă sport, pictează, mergi la spa, orice activitate care te realexeaza și care te ține departe de gândurile negative este benefice.

6. Consumă mai puțin alcool

De multe ori nici nu ne dăm seama de cantitatea de alcool pe care o consumăm. Un pahar de vin astăzi, două de prosecco în weekend și câteva shot-uri la petrecerea firmei. Deși pot părea nevinovate, efectele lor pot avea repercusiuni negative, mai ales dacă te confrunți cu un metabolism lent. O cantitate prea mare de alcool duce la deshidratare, care din nou, cauzează inflamația și îți încetinește metabolismul. Când se întâmplă asta, caloriile din alcool vor fi depozitate sub formă de grăsimi. Vei acumula kilograme în plus și e posibil să observi că și tenul tău va avea de suferit.

7. Mănâncă brocoli

Brocoli reprezintă o sursă importantă de antioxidanți, având capacitatea de a reduce nivelul de stres. De asemenea, este și un aliment care previne cancerul și îmbunătățește sănătatea inimii. Fiind bogat în fibre, ajută digestia și elimină problema constipației, accelerând pierderea kilogramelor în plus.

8. Nu sări peste micul dejun

Oricât de clișeic sună, micul dejun rămâne cea mai importantă masă a zilei. De cele mai multe ori, dacă alegi să sări peste prima masă, senzația de foame se va instala mai târziu, mult mai accentuată și vei simți nevoia să compensezi lipsa de hrană în a două parte a zilei.

De asemenea, dacă nu iei micul dejun, creierul tău nu primește semnalul că e timpul să înceapă o nouă zi și să se reseteze. Lucru care va duce la o funcționare mai lentă a acestuia, afectându-ți în mod direct metabolismul. Așa că, începe ziua cu un mic dejun sățios, bogat în proteine, grăsimi și fibre sănătoase.

9. Mănâncă la fiecare două-trei ore

Dacă nu te hrănești suficient, metabolismul tău poate avea de suferit. Dacă sări peste mese și nu mănânci cât ar trebui, corpul tău intră într-o stare de înfometare, iar creierul transmite semnale către organism că e cazul să depoziteze toate caloriile primite. Metabolismul încetinește, și în loc să slăbești, așa cum sperai, vei lua câteva kilograme în plus. Așa că, asigură-te că ai mese regulate, la fiecare doua-trei ore pentru a nu permite organismului să se înfometeze.

10. Odihnește-te suficient

Un stil de viață haotic, prea puține ore de somn, toate acestea îți influențează în mod direct metabolismul. Somnul joacă un rol esențial în reglarea multor funcții, inclusiv a metabolismului. Privarea organismului de somn afectează funcționarea normală a metabolismului. Astfel că, rata arderilor metabolice va fi redusă, rezultând creșterea în greutate. Asigură-te că dormi în fiecare noapte între șapte și opt ore pentru o bună funcționare a întregului organism.

Citește și:
Alimente care pot cauza, în mod surprinzător, migrene

Foto: Imaxtree

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet