Adevarul despre multivitamine

Bune sau rele? Daca aceasta intrebare despre multivitamine te framanta si pe tine, iti dezvaluim cateva lucruri clarificatoare.

Adevarul despre multivitamine

Sunt femei care iau multivitamine cu pumnul, altele care nu iau deloc. In general, daca esti preocupata de un stil de viata sanatos, mai mult ca sigur te-ai gandit daca suplimentele iti aduc beneficii reale. Adevarul despre multivitamine este la mijloc, expertii in nutritie impartindu-se in doua tabere: cei care le recomanda si cei care le ignora. Noi spunem ca fiecare persoana este unica, cu nevoi specifice, de aceea este bine ca fiecare in parte sa se urmareasca, analizeze, si sa ia masuri, cand este nevoie.

Un simplu test de sange, citit de un medic (pas obligatoriu), iti poate arata carentele cu care te confrunti si de ce ai nevoie pentru echilibrarea situatiei.

Adevarul despre multivitamine

Faptul ca organismul nostru se bazeaza pe un cocktail complex de vitamine, minerale si alti nutrienti, pentru a functiona normal, este bine stiut. Acestea reusesc sa ne ofere un scut de protectie impotriva anumitor boli sau afectiuni. Alegerile noastre alimentare joaca un rol primordial, insa, deoarece majoritatea vitaminelor necesare unui corp sanatos pot fi extrase din ceea ce mananci sau bei.

Uneori este nevoie sa completezi mesele zilnice cu multivitamine, pentru ca organismul sa primeasca doza necesara din toate elementele necesare. Exista anumite categorii de nutrienti care se gasesc in cantitati mai mici in alimente, iar in acest caz, multivitaminele pot fi de mare ajutor. Printre acestea se numara: acid folic, potasiu, zinc, crom, seleniu sau fier.

Sunt anumite perioade ale vietii, cand importanta suplimentelor nu trebuie neglijata. Femeilor insarcinate le este recomandat acidul folic, pentru a preveni anumite afectiuni. Acidul folic (vitamina B9) este esential in primele saptamani de la conceptia fatului, pentru ca ajuta la dezvolatrea creierului si a maduvei spinarii.

Persoanele care se abtin de la consumul unor anumite alimente, precum vegetarienii, pescotarienii sau veganii, trebuie sa isi completeze aportul de nutrient obtinuti din alimentatie, cu ajutorul multivitaminelor. Printre cele mai importante se numara: fierul, zincul, calciu si Vitaminele B12 si D.

Inaintarea in varsta modifica rutina si necesitatile fiecarei persoane, asadar este important ca femeile, in special, sa consume calciu, pentru a evita fragilizarea sistemului osos.

Fumatul dauneaza absorbtiei de Vitamina D  si C de catre organism, suplimentele fiind indicate si in acest caz.

Atentie insa, multivitaminele nu inlocuiesc beneficiile aduse de respectarea unui regim alimentar sanatos, bazat pe fructe, legume, cereale integrale, peste sau carne slaba in grasimi si produse lactate! Rolul suplimentelor pe baza de vitamine este de a umple eventuale goluri. Inainte de a decide sa faci o cura de multivitamine, este indicat sa consulti un medic. Componentele anumitor medicamente, de exemplu, nu sunt compatibile cu anumite substante din vitamine si ar putea cauza efecte adverse. In plus, consumul in exces al anumitor tipuri de vitamine poate fi daunator organismului. De exemplu: Vitamina A, consumata in exces, poate cauza instalarea osteoporozei, pe cand surplusul de Vitamina D poate afecta activitatea rinichilor si a vaselor sanguine.

Asadar, fii atenta la cum te simti, la cat de repede te refaci in perioadele aglomerate, cum dormi si cum iti arata pielea si unghiile – indicii care iti dezvaluie eventuale carente de multivitamine.

Foto: Shutterstock

Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet