De ce nu vezi rezultate în urma antrenamentelor de la sală

Deși mergi la sală de câteva ori pe săptămână, uneori chiar de două ori pe zi, nu vezi rezultatele pe care ai vrea să le vezi.

De ce nu vezi rezultate în urma antrenamentelor de la sală

Știți vorba aceea, “nu contează cantitatea, ci calitatea”. Nu scăpăm de nevoia calității nici când vine vorba de antrenamentele noastre de fitness. Așadar, cum contează mai mult ce faci propriu-zis în timpul petrecut la sală, ci nu cât de mult ești prezentă acolo, iată care ar putea fi motivele pentru care nu vezi rezultatele dorite.

1. Nu ești suficient de atentă

Unii instructori sunt mai buni, alții mai puțin buni, dar este responsabilitatea ta să găsești un instructor capabil cu care să te antrenezi. De exemplu, când mergi la o clasă, asculți ce ti se spune? După ce ai găsit acel instructor pe care te poți baza, ascultă-l. Căci acel om petrece ore întregi încercând să creeze antrenamente cu adevărat eficiente. Asta după ce a făcut cursuri de pregătire.

Câteodată, cheia către succes este acceptarea faptului că nu poți ajunge acolo unde îți dorești pe cont propriu și că ai nevoie de un ajutor specializat.

2. Nu lucrezi suficient de mult

Vorbesc despre toate dățile în care încerci să trișezi într-un fel sau altul. Când nu folosești greutăți mai mari, deși ești conștientă că poți mai mult. Sau atunci când nu îți termini toate seriile pe care ar trebui să le faci, din comoditate. Și din lene.

Îți poți da seama cu ușurință când faci acest lucru, căci vei știi foarte clar că nu ai dat tot ce puteai, că nu te-ai antrenat la intensitatea la care ar trebui, dar ai preferat să zici că vei face data viitoare cum și cât trebuie.

3. Nu concurezi cu tine însăți

Nu trebuie să te mai compari cu oamenii din jurul tău. Nu ai de unde să știi ce mănâncă ei și cât de mult se antrenează. Ei nu contează. Este numai despre tine și despre ceea ce vrei tu să obții. Trebuie întotdeauna să încerci să dai mai mult decât ai dat ultima dată. Să adaugi mai multe greutăți sau mai multe serii. Sau doar mai multe repetări.

4. Nu accepți ceea ce nu poți schimba

Trebuie să ai, totuși, niște așteptări realiste. Nici nu poți arde 1000 de calorii într-un minut și nici nu poți să schimbi fizionomia corpului tău. Dacă ai celulită oricât de puțin și sănătos ai mânca, mereu vei avea celulită. Dacă picioarele tale sunt groase prin conformație, nu vei reuși să le faci să fie super skinny.

Desigur, îți poți tonifia mușchii foarte bine, poți arăta bine, dar nu încerca să arăți ca altcineva. Încearcă doar să fii cea mai bună variantă a ta. Odată ce vei accepta ce nu poți schimba, te vei vedea altfel. Vei deveni mult mai mândră de ceea ce vezi în oglindă și te vei simți mult mai bine în propriul tău corp.

5. Îți sărbătorești antrenamentele grele cu mâncare

Azi ai fost la sală și ai muncit din greu. Așa că simți că poți mânca ceea ce îți dorești. Probabil toate facem asta. Consideri că acum poți mânca pastele la care poftești de atâta vreme sau burgerul și cartofii prăjiți, “pentru că meriți”. Ai muncit din greu pentru a evolua, nu pentru a da înapoi imediat după ce antrenamentul s-a încheiat.

Ok, poți să îți faci poftele o dată pe săptămână, să zicem. Dar nu după fiecare antrenament. Nu vei ajunge niciodată unde îți propui dacă vei face un pas înainte și doi înapoi.

Citește și:
6 beneficii ale antrenamentului de dimineață

Text: Amy Abaluta
Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din health & diet