9 semne ca suferi de o deficienta de fier

In jur de 10 la suta dintre femei sufera de deficienta de fier, potrivit medicilor, iar procentul este chiar mai mare pentru femeile care sunt foarte active fizic.

9 semne ca suferi de o deficienta de fier

Iata simptomele care ar putea indica faptul ca ai nevoie de mai mult fier:

1. Oboseala

Corpul foloseste fierul pentru a produce hemoglobina, substanta din celulele rosii care transporta oxigenul in corp. Daca celulele tale rosii nu functioneaza cum trebuie, te vei simti obosita.

2. Dificultati de concentrare

Sinteza neurotransmitatorilor poate fi afectata de lipsa de fier, ceea ce te face sa te concentrezi mai greu.

3. Apatia

Daca ti-ai pierdut interesul fata de prieteni, familie si activitatile zilnice, acest lucru poate insemna ca suferi de o lipsa de fier.

4. Ti se taie respiratia

Fie ca esti la sala de sport sau doar mergi pe strada, acesta poate fi un semn al lipsei de fier – fara el, corpul poate ramane fara suficient oxigen.

5. Esti neobisnuit de palida

Pielea foarte alba nu este un semn bun, deoarece poate sugera o circulatie proasta a sangelui si un numar insuficient de celule rosii.

6. Ti-e greu sa-ti termini exercitiile obisnuite

Daca acum cateva saptamani iti era mult mai usor sa faci un anumit numar de exercitii fizice, iar in ultima vreme esti nevoita sa te opresti mai repede, rezistenta ta scazuta ar putea fi cauzata de nivelul scazut de fier.

7. Febra musculara intensa

Deficienta de fier iti poate afecta abilitatea de recuperare a muschilor dupa exercitiile fizice: este normal sa ai febra musculara, insa daca ai impresia ca dureaza mai mult decat de obicei, fa-ti analize si verifica-ti nivelul de fier.

8. Unghii fragile

Nu incerca doar sa iti ascunzi unghiile deteriorate cu lac de unghii colorat – afla cauza acestei probleme. De asemenea, micile adancituri aparute pe unghii pot semnaliza o deficienta de fier.

9. Infectii frecvente

Daca te imbolnavesti foarte des, in special de afectiuni respiratorii, s-ar putea sa suferi de o lipsa de fier.

Cum sa cresti absorbtia de fier

Pentru a combate deficienta de fier, este important sa mananci cat mai multe alimente bogate in fier (nu doar o data pe zi, ci pe parcursul intregii zile, pentru a usura absorbtia). Aceste alimente ar trebui consumate impreuna cu alimente ce contin vitamina C, care ajuta organismul sa preia fierul din alimente. Vitamina A este, de asemenea, benefica pentru cresterea nivelului de fier din organism.

In acelasi timp, ceaiul si cafeaua ar trebui consumate separat de mesele unde consumi alimente bogate in fier, deoarece pot inhiba absorbtia. Evita suplimentele de calciu in timp ce incerci sa iti imbunatatesti absorbtia de fier, pentru ca si ele pot fi daunatoare pentru sintetizarea fierului.

de Anca Alexe
Foto: Young woman outdoors portrait. Black and white colors from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet