9 gustări pe care le poți mânca seara fără a-ți afecta silueta

Te uiți la un serial pe Netflix și ce poate merge mai bine cu un serial, dacă nu o gustare? Și mai ales, dacă este și seara târziu, te întrebi dacă silueta va avea de suferit. Însă, trebuie să ai în vedere faptul că, dacă mănânci prea mult seara, îți poate afecta somnul.

9 gustări pe care le poți mânca seara fără a-ți afecta silueta

Dar, dacă ți se face foame seara, trebuie să știi că există o serie de alimente pe care le poți mânca fără grijă.

Dacă totuși, ți se face foame seara, recomandarea nutriționiștilor este să mânânci o gustare care să aibă între 150-200 de calorii. Ar trebui să te orientezi la o gustare care să conțină și carbohidrați, proteine, dar și grăsimi. De asemenea, gustarea pe care o mănânci trebuie să se digere destul de încet. Alege o gustare ușoară, care să nu-ți crească glicemia foarte repede, iar apoi să ți se facă din nou foame.

Așa că, iată care sunt gustările pe care le poți mânca seara, fără să te preocupi că îți va afecta silueta:

1. Popcorn

Nu te poți uita la un film fără să mânânci popcorn, nu-i așa? Ei bine, se pare că trei căni de popcorn proaspăt ar trebui să-ți asigure un număr optim de calorii, deoarece sunt slab calorice. Popcornul este foarte crocant, iar dacă vrei să adaugi și alte ingrediente peste el, poți adăuga puțină ciocolată neagră și să pui câteva nuci, sau pentru mai multă savoare poți pune câteva ierburi aromatice sau condimente.

2. Căpșuni și ciocolată neagră

Ciocolata neagră are foarte multe beneficii, printre care faptul că ajută la menținerea sănătății vaselor de sânge, creșterea fluxului de sânge la nivelul creierului și inimii, dar conține și antioxidanți. Câteva bucăți de ciocolată neagră, alături de un bol de căpșuni, îți pot satisface pofta de dulce, dar în același timp te bucuri și de beneficiile din cacao. Însă, ar trebui să fii atentă la cantitatea de ciocolată neagră pe care o mănânci deoarece conține cofeină.

3. Un pahar de kefir

Kefirul este o băutură făcută din lapte fermentat, cu ajutorul unor bacterii, care îi dau calități probiotice. La rândul lor, probioticele protejează funcționarea sistemului digestiv. Chiar dacă nu are un gust pe placul tuturor, nutriționiștii recomandă să bei seara un pahar de kefir, la care poți adăuga vanilie și un strop de scorțișoară. Este o băutură bogată în proteine și slab calorică deoarece un pahar de kefir are 100 de calorii.

4. Sucuri naturale

Un suc natural poate fi o gustare potrivită, mai ales dacă vrei să îți satisfaci pofta de dulce. Un suc făcut din cireșe sau cireșe congelate, iaurt grecesc, lapte de migdale și gheață îți asigură doza de dulce de care ai nevoie, dar pe lângă asta, cireșele conțin și melatonină, un hormon care te ajută să ai un somn mult mai liniștit.

5. Fistic

Fisticul conține grăsimi sănătoase, dar și proteine, carbohidrați, magneziu, fosfor, fier, zinc și vitaminele A și C. Un consum regulat de fistic previne bolile cardiovasculare, contribuie la regenerarea celulară, dar încetinește și procesul de îmbătrânire.

6. O banană

Bananele sunt o sursă excelentă de potasiu, dar pe lângă asta conțin și trei tipuri de zaharuri naturale: sucroză, fructoză și glucoză. Fiind bogate în potasiu, asigură o tensiune arterială sănătoasă, dar te ajută și în reducerea stresului. De asemenea, are un efect calmant și te ajută în ceea ce privește un somn liniștit.

7. Iaurt

Iaurtul este o sursă foarte bună de a consuma bacterii sănătoase, numite probiotice. Ele sunt responsabile de sistemul digestiv. Iaurtul conține și calciu, dar și cantități importante de vitamine B6 și B12. Trebuie să alegi un iaurt care să nu aibă zahăr, de preferat simplu. Poți adăuga scorțișoară și miere, care este o variantă delicioasă pentru o gustare seara.

8. Cereale bogate în fibre

Un bol de cereale bogate în fibre cu lapte este o gustare ideală seara, care te ajută să dormi mult mai bine, dar îți asigură și aportul de fibre necesar. Însă, porția de cereale le care o mănânci nu trebuie să aibă mai mult de cinci grame de zahăr deoarece îți poate crește glicemina și îți poate afecta somnul.

9. Biscuiți din cereale integrale

Câțiva biscuiți integrali sunt o gustare foarte bună seara deoarece sunt foarte ușor de asimilat de către corp. Ar trebui să-i eviți pe cei bogați în grăsimi și care au proteine deoarece dacă mănânci prea mulți, îți afectează atât digestia, cât și somnul.

Citește și:
Simptome ale prediabetului pe care nu ar trebui să le ignori

Text: Iulia Braslasu
Foto: Instagram.com/queenofjetlags

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Noizz
Psychologies
Mai multe din health & diet