8 lucruri pe care sa le eviti inainte de culcare

Este foarte frustrant sa nu reusesti sa adormi, mai ales cand stii ca ai multe lucruri de facut a doua zi. Din fericire, poti identifica lucrurile care iti cauzeaza aceasta problema si le poti schimba.

8 lucruri pe care sa le eviti inainte de culcare

Unele lucruri pe care te-ai obisnuit sa le faci seara pot avea un impact negativ asupra abilitatii corpului tau de a se relaxa. Iata care sunt acestea:

1. Sport seara tarziu

Daca iti place sa iti inchei ziua cu activitate fizica, incearca sa faci sport cu cel putin doua ore inainte de culcare. Chiar mai bine, insa, ar fi sa faci dimineata. Un studiu efectuat de Runners World a aratat ca persoanele care au facut sport inainte de pranz s-au trezit de mai putine ori in timpul noptii.

2. Telina la masa de seara

Desi este slaba in calorii si pare ideala pentru cina, telina este un diuretic natural. Daca o mananci cu doar o ora-doua inainte de culcare, cel mai probabil te va face sa mergi foarte des la toaleta in timpul noptii. Nu renunta la telina, insa mai bine consum-o la pranz.

3. Mancarea picanta

Mancarurile picante par potrivite pentru cina, insa nu te vor ajuta deloc sa adormi. Ele iti vor accelera metabolismul si activitatea creierului si vor produce acid in stomac, o cauza principala a balonarii si arsurilor gastrice. Daca vrei sa mananci ceva picant, incearca sa o faci cu cel putin 2-3 ore inainte sa te culci.

4. Carnea rosie

Desi este o sursa buna de proteine si fier, asigura-te ca o consumi cu cel putin doua ore inainte de culcare. Proteinele si grasimea din carnea rosie se digera foarte incet, iar tu te vei simti plina mult timp dupa ce o mananci – iti va fi foarte greu sa adormi cand ai stomacul plin.

5. Alcoolul

Poate fi placut sa bei un pahar sau doua de vin pentru a te relaxa, dar acesta s-ar putea sa fie chiar motivul pentru care esti atat de obosita. Alcoolul iti creste temporar nivelul de serotonina si zaharuri, care, la randul lor, iti cresc nivelul de energie si te inveselesc. Mai tarziu, insa, acestea scad la fel de repede cum au crescut si acest lucru duce la deshidratare, deci la o noapte destul de agitata. Bea paharul de vin cu cel putin trei ore inainte de culcare pentru a-i permite corpului tau sa isi regaseasca echilibrul.

6. Inghetata dupa cina

Nimic nu e mai placut decat un bol de inghetata dupa masa de seara, dar cu siguranta nu te va ajuta sa adormi. Nivelul ridicat de zahar din acest desert te va tine treaza si iti poate cauza chiar si cosmaruri. Sa nu mai vorbim de numarul de calorii pe care il contine inghetata, pe care in niciun caz nu ar trebui sa il consumi seara.

7. Cafeaua

E tentant sa bei o cafea calda inainte de culcare, dar cofeina iti va pune mari probleme cand vei incerca sa adormi. Ai putea sa incerci sa bei o varianta fara cofeina, dar si sa o inlocuiesti cu o cana de lapte cald, care va fi mai benefic pentru digestie.

8. Ciocolata

Nivelul ridicat de zahar iti va da prea multa energie inainte de culcare, iar acelasi lucru va fi cauzat de cofeina din ciocolata. Daca nu poti rezista si vrei neaparat sa mananci niste ciocolata, incearca ciocolata alba – contine mai putina cofeina.

de Anca Alexe

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet