8 deficiente nutritionale care pot cauza depresie si anxietate

Tulburarile de anxietate si depresie sunt intr-o crestere evidenta la nivel global si au un impact asupra sanatatii si bunastarii oamenilor.

8 deficiente nutritionale care pot cauza depresie si anxietate

De obicei, cand o persoana merge la medic pentru a atenua aceste probleme, doctorul ii va pune cateva intrebari despre starea sanatatii mintale, si destul de probabil, ii va inmana o reteta pentru anti-depresive scumpe sau medicamente care reduc anxietatea.

Desi medicamentele sunt benefice pentru o perioada scurta de timp, provoaca dependeta si, cel mai important, trateaza simptomele dar nu si radacina problemei. Ceea ce doctorii omit sa observe sunt deficientele nutritionale si metabolice ale persoanei, care ii pot afecta sanatatea mintala.

Acestea sunt cele 8 deficiente nutritionale care iti pot afecta starea de spirit:

1. Mancarea sanatoasa

Ai o dieta nesanatoasa? Este bogata in zahar? Fast-food? Bauturi carbogazoase? Daca raspunsul este da, sunt sanse mari ca dieta pe care o urmezi sa aiba un impact asupra starii tale de spirit si a sanatatii, de asemenea.
In zilele noastre, oamenii sunt mai ocupati ca niciodata, iar in acest caz, dieta si exercitiile fizice sunt primele lucruri care sunt neglijate. Restaurantele de fast-food fac un profit urias de pe urma stilului tau de viata ocupat. Obezitatea, boli ale inimii, diabetul si depresia sunt doar cateva cauze care iti pot afecta semnificativ sanatatea.

2. Deficienta de acizi grasi Omega 3

Omega 3 ajuta la functionarea creierului. Studiile au aratat ca o dieta din care lipseste Omega 3 poate avea un impact negativ asupra sanatatii mintale in urmatoarele moduri: ADHD, depresie, schizofrenie si tulburari de personalitate. De asemenea, Omega 3 ajuta la reducerea durerii. Alimente bogate in Omega 3 sunt: seminte de chia, seminte de in, seminte de canepa, fasole, verdeturi cu frunze si alge marine.

3. Deficienta de Vitamina D

Vitamina D intareste oasele si dintii si este necesara pentru absorbtia fosforului in sange, benefice pentru sanatatea fizica si mintala. Ati auzit de tulburari afective sezoniere? Simptomele ei sunt starile de depresie, manifestandu-se in timpul iernii, din cauza lipsei luminii soarelui.
Un studiu a analizat mai mult de 1200 de indivizi care aveau deficit de Vitamina D si tulburari mintale. S-a demonstrat ca deficienta Vitaminei D era prezenta la persoanele care sufereau de panica si depresie. Lumina soarelui este cea mai buna sursa de Vitamina D. O plimbare sau putin timp petrecut afara sunt benefice. Alte surse de Vitamina D sunt: ciuperci salbatice, lapte de nuci, polen de albina, spirulina si coral.

4. Deficienta de Vitaminele B

Vitaminele B transforma alimentele in combustibil care ne permite sa ramanem energizati in timpul zilei. Fiecare Vitamina B (sunt 9 in total) ofera propriile beneficii, de la par sanatos pana la prevenirea pierderii memoriei si migrene.
Alimente care sunt bogate in Vitaminele B sunt: seminte, nuci, verdeturi cu frunze, sfecla si ale legume cu radacini.

5. Deficienta de zinc, crom, fier si acid folic

Mineralele provin din pamant, insa, spre deosebire de vitamine, ele nu pot fi produse de oameni, animale sau alte sisteme vii. Mineralele din sol sunt absorbite de plante si furnizate oamenilor si animalelor care consuma astfel de plante.
Studiile arata ca minerale recum zinc, crom, acid folic si fier ii ajuta pe cei care sufera de anxietate, depresie, tulburari alimentare si schizofrenie.
Alimente care contin minerale esentiale sunt: fructe proaspete, legume colorate si paine bogata in cereale.

6. Deficienta de iod

Iodul este necesar pentru functionarea corecta a tiroidei. Tiroida este parte a sistemului endocrin si este cunoscuta ca una dintre cele mai importante glande din corp. Tiroida influenteaza fiecare functie a corpului, inclusiv temperatura, functiile imune si activitatea creierului. Cand tiroida nu functioneaza optim, pot aparea multe probleme de sanatate, precum depresie, tulburari cognitive si fibromialgie.
Printre alimente bogate in iod se numara: alge marine uscate, cartofi si merisor.

7. Magneziu

Magneziul este cunoscut ca un elixir al stresului. Majoritatea persoanelor au deficienta de acest mineral din cauza consumului de fast-food, alcool in exces, sare, cafea, zahar si acid fosforic (din bauturi carbogazoase). Fara acest mineral care ne ajuta sa eliberam stresul, anxietatea creste iar oamenii devin mai iritati, deprimati si agitati.
Alimente bogate in magneziu: alge, fasole si verdeturi cu frunze inchise la culoare.

Citeste si:
Problemele de sanatate asociate cu deficienta de Vitamina D

8. Deficienta de aminoacizi

Ca si mineralele, aminoacizii nu sunt creati natural in corpul uman, care are nevoie de toti cei 12 amino acizi. Acestia contin proteine si ajuta creierul sa functioneze corect. Deficienta de aminoacizi poate face o persoana sa se simta deprimata, lenesa si sa aiba o viziune neclara. Surse din care putem lua aminoacizi sunt: fasole, seminte, nuci si polen de albina.

Citeste si:
21 de simptome care indica deficienta de calciu

Text: Denisa Coman
Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din health & diet