8 alimente care iti albesc dintii

Zambetul e cartea ta de vizita, iar dintii oglindesc starea de bine a intregului organism. O dieta echilibrata are ca rezultat o dantura stralucitoare si gingii sanatoase. Cel mai important element al vitalitatii cavitatii bucale este apa, care stimuleaza si alimenteaza productia de saliva ce depoziteaza mineralele esentiale dintilor in structura lor osoasa.

8 alimente care iti albesc dintii

Care sunt alimentele benefice?

1. Ceaiul

Infuziile de plante au o contributie importanta la mentinerea sanatatii dentare. Ceaiul verde contine polifenoli, un antioxidant ce reduce acumularea de reziduuri, previne cariile si bolile gingivale.

2. Produsele lactate

Laptele si iaurtul contin agenti care lupta in mod natural cu cariile dar si substante ce intaresc smaltul dintilor. Aceste alimente au o aciditate scazuta, astfel prevenind tocirea dintilor.

3. Fructele

Unele dintre fructele si legumele noastre preferate sunt abrazive pentru smalt si curata dintii in mod natural, fara sa ii afecteze pe termen lung (precum unele tratamente de albire). Merele, capsunele sau fructele kiwi contin vitamina C, substanta considerata elementul liant pentru celule. Fara aceasta vitamina, gingiile sunt sensibilizate si predispuse la anumite boli.

4. Legumele

Vitamina A, care se regaseste in dovleac, morcovi, cartofi dulci si brocoli e necesara formarii smaltului dintilor. In plus, legumele crocante ajuta la curatarea gingiilor mecanic, prin masticatie. Ceapa contine substante antibacteriene, mai ales cand e mancata cruda. Telina protejeaza dintii stimuland productia de saliva ce neutralizeaza acizii care cauzeaza demineralizarea tesutului osos.

5. Ierburi proaspete

Mestecarea unor plante precum patrunjelul, coriandrul sau menta ajuta la mentinerea prospetimii respiratiei inlaturand mirosurile cauzate de anumite bacterii. Ierburile uscate nu au acelasi efect ca cele proaspete, insa pot fi folosite la prepararea unor infuzii pentru clatirea gurii.

6. Semintele

Semintele, in special cele de susan, reduc placa dentara si ajuta la reconstructia smaltului dintelui. De asemenea, sunt foarte bogate in calciu.

7. Sursele de proteina animala

Vita, puiul, curcanul, ouale dar si pestele bogat in acizi grasi, precum somonul contin fosfor, substanta care, impreuna cu calciul, constituie cel mai important cuplu de minerale benefice sistemului osos, implicit dintilor.

8. Cerealele integrale

Cerealele integrale sunt bogate in vitamina B, magneziu si fier, elemente vitale in pastrarea unei danturi sanatoase. Mai mult, fibrele continute de aceste alimente mentin fluxul de saliva, care creeaza o bariera minerala contra degradarii dintilor.

Text: Lavinia Gogu
Foto: Sexy young pretty woman from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet