7 trucuri de inviorare pentru somnoroase

Daca nu esti o persoana matinala, doar simplul fapt ca trebuie sa te dai jos din pat pentru a merge la job poate fi o corvoada greu de suportat. Iata 7 trucuri care te vor ajuta sa te dezmeticesti dimineata!

7 trucuri de inviorare pentru somnoroase

1. Mergi la culcare mai devreme

Daca te trezesti greu, e foarte probabil sa ai obiceiul de a merge tarziu la culcare. Si, bineinteles, pentru a fi fresh dimineata, ar trebui sa adormi mai devreme. Logic, nu? Ai putea sa-ti pacalesti insomnia pregatindu-te de vise mai devreme. Probabil o sa ai cateva nopti de numarat oi in van, dar, incet-incet, corpul tau va primi mesajul ca trebuie sa adormi.

2. O alarma eficienta

Alarmele te trezesc… atunci cand nu esti genul de persoana care sa doarma si in timpul cutremurelor. Dar, daca totusi ti se intampla sa nu le auzi (sau sa apesi butonul de snooze prin somn si sa adormi la loc linistita), achizitioneaza-ti o alarma eficienta… De exemplu, o alarma care sa vibreze sub saltea, una care sa fuga prin casa in momentul in care a venit ora de trezire sau una care sa simuleze lumina naturala.

3. Dusul de inviorare

Poate ca-l vei resimti ca pe un soc, insa un dus rece sau scotian (apa calda alternata cu apa rece) te va trezi imediat! In plus, dusul scotian iti trezeste metabolismul si stimuleaza circulatia. Vei fi super fresh!

4. Ora constanta de trezire

Oricat ti-ar placea sa dormi in nestire in week-end, incearca sa rezisti acestei dulci tentatii, iti va zapaci ciclul de somn. Daca vrei sa iti formezi obiceiul de a fi vioaie la trezire, trebuie sa te culci si sa te trezesti mereu la aceeasi ora.

5. Incearca o aplicatie pentru somn

Stii acel sentiment pe care il ai cand te trezesti obosita chiar daca, teoretic, ai dormit suficiente ore? Acest lucru se poate intampla pentru ca ai fost trezita in timpul REM-ului, adica in timpul somnului profund. Aplicatii precum Sleep Cycle sau Sleep Time iti indica perioadele de REM si le poti seta sa te trezeasca doar atunci cand esti apta. Iar asta poate insemna chiar si cu jumatate de ora mai devreme decat ai treaba…

6. Gimnastica de dimineata

Daca nu esti matinala, ultimul lucru pe care ai vrea sa il faci e sa mergi la sala. Insa gimnastica facuta dimineata te va energiza si te va ajuta sa te simti mai alerta pe tot parcursul zilei. OK, mersul la gym e o provocare prea mare pentru tine? Poti face niste miscari de streching si de cardio chiar in sufrageria ta! Vei gasi multe clipuri cu indicatii pe Youtube.

7. Un mic dejun bogat in proteine

Carbohidratii te vor face sa te sa te simti chiar si mai lenesa decat de obicei. Asa ca renunta la croissante si la sandwich-uri in favoarea oualelor, a iaurtului sau a unui shake bogat in proteine. Si nici sa nu te gandesti sa sari peste micul dejun! Ai nevoie de energie pentru a rezista pana la pranz.

Foto: Young blonde woman sleeping in the bed from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet