7 secrete anti-îmbătrânire care îți pot prelungi viața

O viață lungă, plină de bucurii este ceea ce ne-am dori toți, însă cum o putem obține?

7 secrete anti-îmbătrânire care îți pot prelungi viața

Studii recente au dezvăluit un lucru surprinzător, dar îmbucurător, cu privire la modul în care îți poți prelungi viața. Ai mai multe șanse să trăiești mult dacă:

Te aștepți la ce este mai bun

Din 100,000 de femei implicate în studiu, persoanele optimiste aveau cu 14% mai puține șanse să moară decât cele pesimiste, pe parcursul a celor 8 ani de studiu, potrivit Womans Health Initiative.

Ai grijă de o persoană iubită

În ciuda stresului implicat, bărbații și femeile care au grijă de o persoană dragă au cu 36% mai puține șanse să moară, de-a lungul unei perioade de 7 ani, conform cercetătorilor de la Universitatea Michigan.

Stabilește un ideal pentru vârste înaintate

Dacă tu crezi că ai un scop pe Pământ sau dacă plănuiești călătorii pe care să le faci și ai în plan cărți pe care vrei să le citești, ai mai multe șanse să trăiești mult, față de o persoană cu mai puține idealuri. Acest lucru a fost descoperit de cercetătorii de la Rush University care au luat interviuri unui număr de 1200 de adulți. Bătrânii cu intenții și idealuri bine stabilite aveau mai multe speranțe de viață decât seniorii ce trăiau fără un scop bine deternimat de-a lungul următorilor cinci ani.

Expune-te la vitamina soarelui'

Nivelul scăzut de vitamina D a fost asociat cu osteoporoza, diabetul, hipertensiunea și cancerul. Mai mult, adulții care nu au parte de vitamina D în cantități suficiente au cu 26% mai multe șanse să moară mai repede. În afară de consumul de lapte, doctorii recomandă expunerea la soare timp de 10-15 minute, între orele 11 și 15, câteva zile pe săpămână, după ce am aplicat cremă cu protecție solară pe piele.

Ai grijă de ADN-ul tău

Obiceiurile sănătoase îți pot repara ADN-ul, conform cercetătorului Dean Ornish și a câștigătoarei premiului Nobel, Elisabeth Blackburn. Studiul acestora a fost efectuat pe vegetarieni care consumau 10% calorii din grăsimi, mergeau 30 de minute pe zi, șase zile pe săptămână, foloseau tehnici de reducere a stresului și mergeau la terapii de grup săptămânal.

Rezultatele? În afară de scăderea nivelului de colesterol și de stres, aceștia au avut o creștere de 29% la nivelul unei enzime, telomerasa, componentă a cromozomilor. Aceasta este vitală pentru imunitate și longevitate. Un nivel scăzut al acestei enzume poate crește riscul de apariție a cancerului.

Ține-ți inima în mișcare

Lucrul cel mai important pe care îl poți face pentru a rămâne tânăr și sănătos este să mergi pe jos. O plimbare de 15 minute are beneficii multiple pentru sănătate. Al doilea lucru important este să faci parte din comunitate – să eviți să fii singur. Dacă inima nu are un motiv pentru a bate, nu o va face.

Renunți la carnea roșie

Un studiu efectuat pe o perioadă de 10 ani pe 545,000 de americani a dezvăluit că oamenii care mânâncă 120 de grame de carne de vită sau de porc zilnic au cel puțin 30% șanse să moară mai devreme, comparativ cu cei care mănâncă 20 de grame sau mai puțin zilnic.

Faci sport

Crezi că ar trebui să faci mai multă mișcare? O plimbare cu partenerul vă poate da ocazia să discutați, iar activitățile precum tenisul pot forma o legătură mai puternică între voi. Cel mai important lucru legat de mișcare? Dacă deveniți activi, acest lucru vă va prelungi amândurora viața.

Citește și:
Obiceiuri sanatoase pe care trebuie sa le adopti inca de la 20 de ani

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Psychologies
Mai multe din health & diet