7 pași pe care ar trebui să îi faci pentru a trece peste o perioadă stresantă

Din păcate, stresul, depresia și anxietatea nu ocolesc pe nimeni, iar din acest motiv ar trebui să îți dai seama că trebuie să apelezi la câțiva pași pentru a putea trece peste.

7 pași pe care ar trebui să îi faci pentru a trece peste o perioadă stresantă

Putem întâmpina în viața noastră și momente în care să ne simțim extenuate și să nu știm ce anume ar trebui să facem. Ei bine, acest lucru se întâmplă deoarece din dorința de a le face tuturor pe plac și de a fi perfectă – lucru de care probabil ești conștientă că nu se poate întâmpla -, e posibil să nu îți dai seama că tu ești cea mai importantă persoană din viața ta și că trebui să îți acorzi toată atenția din lume.

Chiar dacă vrei să îți duci la bun sfârșit toate responsabilitățile, trebuie să îți impui câteva limite, dar și să îți schimbi perspectiva din care vezi lucrurile.

Află în continuare care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a trece peste o perioadă stresantă:

1. Acordă atenție sănătății tale

Dacă în ultima vreme ai avut tot mai multe dureri de cap ori de stomac, ai slăbit sau chiar ai observat anumite afecțiuni la nivelul pielii, ei bine, acest lucru poate fi din cauza stresului. În momentul în care suntem preocupate de alte lucruri decât de propria sănătate, semnele nu vor întârzia să apară, iar din acest motiv ar trebui să fii atentă la alimentația ta, să mănânci grăsimi sănătoase și să elimini cofeina, alcoolul și zahărul deoarece pot amplifica stările de anxietate.

2. Fă cât mai des pauze

De foarte multe ori, din încercarea de a le demonstra tuturor abilitățile nostre, uităm că de fapt că noi suntem singurii față de care avem o obligație. Nouă trebuie să ne demonstrăm în fiecare zi că suntem cea mai bună versiune a noastră. Știm că poate părea greu, dar cu exercițiu, vei putea face și asta. Din acest motiv, ar trebui să încerci să faci pauze în mod constant și să îți acorzi timp doar ție. Poți începe prin a face o pauză de la social media și să ieși tot mai des cu prietenii sau chiar să faci diferite escapade la munte.

3. Caută ajutor

Avem tendința de a crede că avem soluții la toate problemele pe care le întâmpinăm în viața noastră, însă nu ne dăm seama că uneori trebuie să acceptăm și ajutorul venit din partea celorlalți. Nu încerca să pui o foarte mare presiune pe tine și atunci când te simți epuizată, cere ajutor prietenilor, familiei sau unei persoane specializate deoarece nu este o rușine.

4. Încearcă să faci în mod regulat antrenamente

Dacă până acum erai o persoană care nu era atât de activă, iată că de acum încolo ar trebui să faci mai multe antrenamente. Și nu ne referim aici că ar trebui să petreci ore în șir în sala de sport – imposibil în acest moment, ci mai degrabă ca, în fiecare zi, să faci măcar 30 de minute sport, fie că alergi în parc, urci scările sau faci exerciții în confortul casei tale.

5. Ai grijă la persoanele din jurul tău

De foarte multe ori, acceptăm să avem în jurul nostru și persoane toxice deoarece ne este teamă că, dacă nu le avem alături, vom fi singuri. Teama de singurătate este extrem de dificilă și greu de suportat, însă ar trebui să îți dai seama că trebuie să ai prieteni de calitate, care să te susțină atât în momentele fericite, cât și în cele grele și să îți ofere afecțiunea de care ai nevoie. 

6. Fii deschisă către schimbări

În momentul în care ești epuizată și simți că ai și un burnout, ar trebui să îți regândești sistemul de valori și să îți dai seama că nu mai poți continua în același ritm. Nu ar mai trebui să fii atât de critică față de propria persoană și să începi să apreciezi lucrurile frumoase pe care le-ai realizat până acum. 

7. Spune NU

De foarte multe ori credem că nu îi putem refuza pe cei din jurul nostru, dar adevărul este că acest lucru apare din teama de a nu dezamăgi. Dacă îți impui limite nu dezamăgești, ci dimpotrivă, ești de apreciat pentru că pui pe primul loc nevoile și sănătatea ta și nu te suprasoliciți. Încearcă să faci acele lucruri care îți fac plăcere și vei putea trece mult mai ușor peste perioadele în care te simți stresată ori obosită. 

Citește și:
Simți că ești la limită? 5 metode prin care poți să gestionezi stresul

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din video