7 moduri simple și eficiente prin care să tratezi depresia, fără să apelezi la medicamente

Depresia este una dintre afecțiunile care poate apărea în orice moment, iar în zilele noastre, din ce în ce mai mulți oameni se confruntă cu ea.

7 moduri simple și eficiente prin care să tratezi depresia, fără să apelezi la medicamente

Pentru foarte multă vreme, depresia era considerată un subiect destul de greu de abordat, însă astăzi, mai mulți oameni își găsesc puterea să vorbească deschis și, cel mai important, își doresc să primească ajutor.

Într-adevăr, depresia este o boală, oricât de greu ni s-ar părea de crezut. Din dorința de a-și ajuta pacienții, medicii le recomandă antidepresive, acestea ajutând modul în care funcționează substanțele chimice din creier. Însă, mai mulți cercetători au descoperit faptul că antidepresivele și alte medicamente prescrise în cazul tratării depresiei nu sunt eficiente și că, pe termen lung, te poți confrunta și cu alte afecțiuni.

Cu toate acestea, nu ar trebui să îți faci griji deoarece există și alte metode simple și la îndemâna oricui prin care poți combate depresia:

1. Ai grijă de alimentația ta

Chiar dacă ți se pare neobișnuit, află că alimentația joacă un rol extrem de important asupra psihicului nostru. În primul rând, ar trebui să excluzi din alimentație cafeina deoarece poate amplifica stările de anxietate, zahărul, dar și alcoolul. Specialiștii ne recomandă să mâncăm grăsimi sănătoase, cum ar fi pește, nuci, avocado, ulei de cocos, semințe de in, fructe, legume și cereale, ele fiind bogate în fibre, vitamine și minerale.

De asemenea, ar mai trebui să consumi și ciocolată neagră deoarece poate crește producția de serotonină din organism, alimente bogate în vitamina B6 și B12, precum ouă, banane, fasole verde, dar și în magneziu, iar aici ar fi vorba de migdale, mazăre, brocoli, ovăz sau caju.

2. Fă exerciții în fiecare zi

Este esențial să avem un stil de viață sănătos, însă cam de câte ori pe săptămână faci antrenamente fizice? Exercițiile reprezintă un mod extrem de eficient prin care să combați depresia. Chiar dacă nu ești adepta mersului la sală, nu îți face griji deoarece poți face plimbări seara, poți alerga în parc, poți încerca yoga sau chiar să faci exerciții la tine acasă. Pe termen lung sportul te poate ajuta să diminuezi stresul.

3. Încearcă să meditezi

Cu siguranță ai auzit până acum de meditație, însă probabil nu ai auzit și de efectele pe care le poate avea asupra ta. Ei bine, află că meditația te poate ajuta să te eliberezi de stres și să reduci stările depresive mult mai mult față de cum ar face-o unele medicamente. Pe lângă meditație, ai mai putea încerca și alte metode pentru a te relaxa, cum ar fi aromaterapia sau vizualizarea.

4. Petrece timp în natură

Natura este unul dintre locurile în care te poți elibera de gândurile negative și poți recăpăta energia de care ai nevoie. Încearcă să mergi cât mai des în natură, eventual o dată pe săptămână. Printre motivele pentru care ar trebui să petreci timp în natură se numără faptul că poți reduce stresul, anxietatea, dar și stările de oboseală.

5. Asigură-te că te odihnești suficient

Există o legătură extrem de mare între insomnie și depresie. Dacă până acum spuneam că trebuie să ai grijă la alimentația pe care o ai și că ar trebui să faci exerciții în fiecare zi, ei bine, trebuie să te preocupi să te odihnești suficient în fiecare noapte. Lipsa somnului poate duce la oboseală și un nivel scăzut de energie. Pentru a-ți îmbunătăți calitatea somnului, consumă mai puține grăsimi saturate și evită pe cât posibil zahărul și alcoolul.

6. Încearcă acupunctura

În ceea ce privește depresia, acupunctura poate avea același efect precum îl au și antidepresivele. Cu toate că poți fi destul de reticentă la început deoarece este o terapie alternativă și nu este atât de cunoscută, aceasta are în vedere stimularea unor puncte din organism prin intermediul unor ace aplicate direct în piele. 

7. Fii recunoscătoare pentru viața pe care o ai

Știm că poate fi destul de greu să privești și partea bună a lucrurilor, având în vedere eventualele probleme din plan profesional sau sentimental, însă întotdeauna ar trebui să fii pozitivă și să fii mulțumită cu lucrurile pe care le-ai realizat până în acel moment. În momentul în care ești împăcată cu tine, te iubești suficient de mult, îți va fi mult mai ușor să treci și peste depresie. Și desigur, dacă simți că ai nevoie de ajutor specializat, nu ar trebui să îți fie teamă să îl ceri.

Citește și:
10 semne ascunse ale depresiei pe care NU trebuie să le ignori

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din video