7 moduri eficiente în care poți slăbi ușor în numai 7 zile

Într-adevăr, vei reuși să slăbeșri dacă începi să fii mai atentă la ceea ce mănânci și să faci sport, dar nu este atât de simplu. Pentru a-ți crește șansele de a rămâne la greutatea dorită pe termen lung, trebuie să îți modifici, în primul rând, comportamentul.

7 moduri eficiente în care poți slăbi ușor în numai 7 zile

Încearcă să urmezi următoarele reguli timp de o săptămână, una pe zi, pentru a învața cum să îți îmbunătățești stilul de viață:

Duminică: plănuiește-ți mesele pentru toată săptămâna

Mâncatul poate deveni la fel de dezorganizat și haotic precum orice altă activitate care nu e plănuită cu atenție. Un plan concret al meselor te va ajută să îți structurezi mai bine zilele, pentru că nu va mai trebui să stai să te gândești unde și ce să mănânci, dar și să ai un control mai bun al caloriilor consumate.

Fă-ți timp să îți notezi exact ce vei mânca în fiecare zi a săptămânii, având grijă ca, pe lângă acele câteva ingrediente principale, să adaugi și lucruri diferite pentru fiecare zi, pentru a avea o dietă diversificată – astfel, nu te plictiseșți de ceea ce mănânci și te asiguri că primești toți nutrienții necesari. Fă-ți și o lista de cumpărături și ia în considerare cât de ocupată vei fi în timpul acestei săptămâni, pentru a nu rămâne fără ingrediente esențiale.

Luni: organizează-ți timpul cu mai multă atenție

Ești o persoană ocupată, probabil – însă chiar ești atât de ocupată precum crezi sau pierzi timp făcând lucruri care nu sunt folositoare? Cât timp petreci în fiecare seară în față televizorului? Nu trebuie să renunți la el, însă poți combina diferite activități: în loc să stai pe canapea, fă puțin sport cât timp îți urmărești emisiunile preferate; pregătește-ți hainele pentru ziua următoare cât timp aștepți să fie gata cină.

Există și alte metode pentru a profita cât mai mult de timp: fă-ți liste cu lucrurile pe care le ai de făcut; roagă alte persoane să te ajute (în limite rezonabile, desigur).

Marți: programează-ți mesele

Câte dintre noi nu au „sărit' peste o masă sau două în speranța că ne va ajuta să slăbim? Nu e deloc o idee bună – făcând acest lucru, limitezi resursele corpului tău, iar el se va hrăni din rezerve. Astfel pot apărea simptome neplăcute: dureri de cap, oboseală, dar și foamea intensă care duce inevitabil la mâncatul în exces.

De asemenea, dacă ai „sărit' peste prânz în timpul serviciului, cu siguranță nu vei face alegeri sănătoase dacă mergi să-ți cumperi mâncare în seară respectivă, pe stomacul gol. Încearcă să mănânci cam o dată la 4 ore, în porții mici.

Miercuri: mănâncă doar la masa din bucătărie

Cele mai multe dintre noi au un obicei de a mânca fie în față calculatorului, fie la televizor. Ei bine, acest lucru nu este recomandat, pentru că vei învața să asociezi calculatorul sau televizorul cu mâncatul, chiar dacă nu îți e foame, la fel cum ne-am obișnuit să mâncăm popcorn la cinema – dacă stai să te gândești, nu e deloc necesar. Așa că obișnuiește-te să mănânci doar la masa din bucătărie sau, după caz, din sufragerie, pentru a evita gustările inutile.

Joi: nu face nimic altceva în timp ce mănânci

Abilitățile tale de mulți-tasking te pot ajută foarte mult la serviciu, însă nu le aplica și în timp ce mănânci – dacă te joci pe telefon sau conduci în timp ce mănânci, nu vei putea să te concentrezi la numărul de calorii pe care îl consumi. Deși poate fi ciudat să mănânci fără să faci nimic altceva, acest lucru te va ajută să îți controlezi dieta și să slăbești în mod inteligent.

Vineri: caută susținere din partea apropiaților

Experții spun că e mult mai ușor să îți îmbunătățești și să îți menții stilul de viață sănătos când ai parte de susținere din partea familiei și prietenilor. S-ar putea, totuși, ca ei să nu știe cum să te ajute, așa că spune-le exact de ce ai nevoie: în loc să ii spui prietenei tale doar să te ajute să slăbești, spune-i, de exemplu, să meargă cu ține la alergat la o oră anume sau să mergeți împreună la cumpărături pentru se asigura că nu-ți cumperi dulciuri.

Sâmbătă: învață să-ți controlezi gândurile și dorințele

Așa cum anumite locuri sau activități îți pot declanșa dorința de a mânca, asta pot face și anumite gânduri. Dacă, de fiecare dată când vedeai o reclamă la înghețată simțeai nevoia să mănânci înghețată, trebuie să renunți la a face asta. Prin urmare, dacă îți vine ideea de a mânca ceva nesănătos, distrage-ți atenția imediat printr-o altă activitate. Este imposibil să nu găsești ceva folositor de făcut în loc să iei o gustare nepotrivită cu noul tău stil de viață.

Citește și:
7 motive ciudate care ar putea explica creșterea în greutate

Foto:Instagram.com/oliviaculpo

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Psychologies
Mai multe din health & diet